Encyklopedia

Linia 111: Police Rynek - Police Zajezdnia

dodane przez jas59 ; zmodyfikowane przez man

28.08.2023
Dodano informację o likwidacji linii man
11.05.2023
Dodano informacje o objeździe od maja 2023 man
18.03.2021
Dodano informacje o ograniczeniach częstotliwości kursowania spowodowanych epidemią koronawirusa fan004
20.03.2020
dodano informacje o tymczasowym zawieszeniu linii man
17.02.2018
Dodano informacje z lat 2007, 2009, 2010, 2012, 2016 i 2017 jas59 
10.11.2008
Poprawiono stylistykę hasła Pepe

Trasa: (Police Jasienica Pętla — Ogrodowa — Broniewskiego — Podgórna — Piastów (z powrotem: Piastów — Ogrodowa) — Dworcowa — [Piotra i Pawła —] Dworcowa — Jasienicka — [Kuźnicka —] Jasienicka — Kościuszki —) Police Rynek — plac Chrobrego — Grunwaldzka — Batorego — Szkolna — Słoneczna — Kołłątaja — Mazurska — Piłsudskiego — rondo Pionierów Polic — Grzybowa — Piaskowa — Wyszyńskiego — rondo Majdańskiego — Wyszyńskiego — Piłsudskiego — Tanowska — Fabryczna — Police Zajezdnia

zdjęcie
Końcowy przed zajezdnią
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Na potrzeby pracowników zajezdni Police, w dniu 5 maja 1986 roku uruchomiono linię 111 na trasie Zajezdnia Police  Police Rynek. Obsługiwana była jednym autobusem, który kursował z 45-46 minutową częstotliwością. Kursowała zarówno w dni robocze, jak i świąteczne.

28 lipca 1987 roku zmieniono jej trasę w związku z zamknięciem dla ruchu ulicy Krasickiego. 

zdjęcie
Pierwszy policki Ikarus
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
3 lutego 1988 roku przedłużono wybrane kursy linii 111 do Jasienicy. Linia obsługiwana była w różnych okresach przez jedną, dwie lub trzy brygady, z 25-54 minutową częstotliwością przed i po południu.

W okresie minionych 20 lat zmieniano charakter linii z całodziennej na szczytową, zmieniano rozkład jazdy oraz dodawano lub redukowano kursy do Jasienicy. W listopadzie 1997 roku wprowadzono kursy z podjazdem pod „Mostostal”, a od 20 listopada 1997 roku zdjęto jedną brygadę na potrzeby nowo uruchomionej linii 106.

Linia od samego początku obsługiwana była przez SPPK Police.

zdjęcie
Po trzech miesiącach przerwy #3008 powrócił do ruchu liniowego
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Przebudowa ulicy Wyszyńskiego w Policach, w dniach 18 kwietnia - 21 listopada 2009 roku wymusiła zmianę trasy linii, i tak autobusy kursowały objazdem od ulicy Piłsudskiego, ulicami Bankową i Zamenhofa do ulicy Piaskowej i dalej bez zmian. Objazd obowiązywał dla obu kierunków. 

W dniach 28 kwietnia - 1 października 2010 roku z powodu remontu została zamknięta dla ruchu ulica Piaskowa w Policach. Na czas remontu ponownie została zmieniona trasa linii. Autobusy kursowały w obu kierunkach częściowo zmienioną trasą, ulicami: Wyszyńskiego – Bankową – do ul. Grzybowej i dalej po stałej trasie.

zdjęcie
Biały autobus, białe drzewa, tylko asfalt jakiś taki szary...
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W okresie od 23 lipca do 30 września 2012 roku z powodu remontu zamknięto dla ruchu ulicę Grzybową w Policach. W kierunku Wyszyńskiego ruch autobusów odbywał się ulicami Grzybową – Bankową – Zamenhofa – Piaskową i dalej po stałej trasie.

zdjęcie
W tym miejscu autobus na linii ZDiTM-u można zobaczyć zaledwie 10 razy w tygodniu
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Prace prowadzone w Policach na ulicy Grunwaldzkiej, w dniach 29-30 września 2016 roku wymusiły zmianę trasy linii, która została wycofana z ulic Mazurskiej, Kołłątaja, Szkolnej, Batorego i Grunwaldzkiej i jechała ulicą Wojska Polskiego.

Podczas przebudowy pętli „Police Rynek”, od 22 lipca do 12 listopada 2019 roku kursy wykonywane dotychczas do pętli „Police Rynek” lub Police Jasienica Pętla realizowano do przystanku „Police Szkolna” bez zmian, a następnie autobusy zawracały na wysokości dworca kolejowego i ulicami Szkolną i Kołłątaja kierowały się do przystanku końcowego „Police Kołłątaja”, ewentualnie dalej w kierunku pętli „Police Jasienica Pętla”. W tym kierunku nie były obsługiwane przystanki „Police Grunwaldzka” i „Police Rynek”.

W kierunku pętli „Police Zajezdnia” nie obsługiwano przystanku „Police Rynek”, a kursy rozpoczynały się na przystanku „Police Kołłątaja”.

zdjęcie
Wysłużony wóz podczas przerwy na nowo wyremontowanej pętli „Police Rynek”
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W przypadku kursów w relacji Police Jasienica Pętla Police Zajezdnia od przystanku „Police Dubois” autobusy kursowały objazdem ulicami Kościuszki, Grunwaldzką, Sikorskiego, Szkolną i Kołłątaja do przystanku „Police Kołłątaja” i dalej bez zmian.

W związku z epidemią koronawirusa od dnia 9 listopada 2020 roku na linii 111 obowiązywał rozkład jazdy ważny w okresie wolnym od nauki w szkołach. Do normalnego kursowania linia powróciła 9 stycznia 2021 roku po powrocie dzieci z klas 1-3 do szkół.

Jednak już 22 marca 2021 roku ponowne zamknięcie szkół wymuszone rozwojem III fali epidemii koronawirusa spowodowało, że linia 111 znów kursowała z ograniczoną częstotliwością. 26 kwietnia w związku z otwarciem szkół rozkłady powróciły do stanu normalnego. Taka sama zmiana rozkładu nastąpiła w dniach od 20 grudnia 2021 do 9 stycznia 2022 w związku z dalszym rozwojem pandemii koronawirusa i wprowadzeniem nauki zdalnej w szkołach.

W związku z pracami przy budowie węzła przesiadkowego SKM Police, od 16 maja 2023 roku wstrzymano ruch w ciągu ulic Batorego i Szkolnej w Policach, zaś linia 111 między przystankami „Police Rynek” a „Police Mazurska Kościół” kursowała ulicami Grunwaldzką i Kołłątaja, z pominięciem ulic Batorego i Szkolnej. Przystanki „Police Grunwaldzka” i „Police Szkolna” nie były obsługiwane, zaś w zamian uruchomiono tymczasowy przystanek „Police Kołłątaja” (nr 53522) w kierunku pętli „Police Rynek”, zlokalizowany w ciągu ulicy Kołłątaja przed skrzyżowaniem z ulicą Szkolną (na wysokości przystanku w przeciwnym kierunku).

2 września 2023 roku linia 111 została zlikwidowana.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin, oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy jas59 

aktualizacja: man, fan004