Encyklopedia

Linia 95 (okrężna ⭮): Dworzec Główny (Owocowa) - Narutowicza - Urząd Miasta - Dworzec Główny (Owocowa)

dodane przez fan004; zmodyfikowane przez man

12.04.2022
dodano informację o powrocie okrężnych linii śródmiejskich Waszka
23.03.2021
Dodano informacje o powstaniu linii fan004
12.03.2018
Dodano informacje z lat 2016 - 2018 jas59 

Trasa: Dworzec Główny (Owocowa) - Narutowicza - Urząd Miasta - Dworzec Główny (Owocowa)

Trasa przebiegała ulicami: 3 Maja – Narutowicza – aleją Piastów – aleją Wojska Polskiego – Felczaka – Wąską – Wielkopolską – Śląską – aleją Papieża Jana Pawła II – Kaszubską – Bałuki – aleją Niepodległości – 3 Maja

Pierwsza odsłona

zdjęcie
Dzisiaj ruszył transport na żądanie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia 95 po raz pierwszy została uruchomiona 11 kwietnia 2016 roku. Była to pierwsza w Szczecinie linia uruchomiona jako „Transport na żądanie”, który jest formą wsparcia regularnej komunikacji miejskiej. Ma ona ułatwić mieszkańcom górzystych terenów dzielnicy dostęp do linii komunikacji miejskiej kursujących przez pętlę Podjuchy. 1 stycznia 2019 roku została ona przenumerowana (wraz z innymi liniami „Transportu na żądanie”) i otrzymała numer 904.

Druga odsłona

zdjęcie
Przebieg linii 90 i 95
Ponownie linię 95 postanowiono uruchomić 1 kwietnia 2021 roku. Spowodowane to było głównie zmianami w cenniku i obszarze SPP wprowadzonymi przez miasto. Cała operacja miała zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej i zmniejszyć ilość samochodów poruszających się po ścisłym centrum. Wraz ze zwiększeniem strefy przygotowano zmiany w taryfie biletowej oraz rozpoczęto planowanie nowej, okólnej linii autobusowej kursującej w rejonie centrum miasta.
zdjęcie
Solaris na linii 95, jednej z dwóch uruchomionych 1 kwietnia
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

Linia 95 kursowała na trasie o odwróconym kierunku w stosunku do linii 90. Na ulicach pojawiała się ona tylko w dni powszednie, w godzinach od 6:20 do 18:15 z częstotliwością 15 minut.

Linia obsługiwana była czterema brygadami przez zajezdnię Klonowica taborem klasy MIDI.

28 czerwca 2021 roku zmniejszono częstotliwość kursowania linii 90 i 95 do 20 minut. Wówczas, ograniczono również obsługę taborową linii o jedną brygadę.

Przystanki obowiązujące na linii:

  • Dworzec Główny (Owocowa) (nr 22912) – nowy przystanek w ciągu ulicy 3 Maja pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Korzeniowskiego a placem Zawiszy Czarnego (wspólny z linią 90);
  • Plac Dziecka – nowy przystanek w ciągu ulicy Narutowicza zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ulicą Kopernika na miejscu parkingowym przy Orliku;
  • Narutowicza (wspólny z liniami 61, 62, 81, 83, 523 i 524);
  • Plac Kościuszki (wspólny z liniami 81, 83, 523, 524);
  • Piastów (wspólny z liniami 523 i 524);
  • Felczaka (wspólny z linią 87);
  • Urząd Miasta (wspólny z linią 87);
  • Odrowąża nż (wspólny z linią 87);
  • Wąska – nowy przystanek w ciągu ulicy Wąskiej za skrzyżowaniem z ulicą Niedziałkowskiego;
  • Śląska – nowy przystanek w ciągu ulicy Śląskiej za skrzyżowaniem z ulicą Wielkopolską;
  • Plac Grunwaldzki (wspólny z liniami 523, 524, 531);
  • Plac Lotników (wspólny z linią 86);
  • Brama Portowa (wspólny z liniami 61 i 87 zlokalizowany w ciągu alei Niepodległości za skrzyżowaniem z ulicą Wyszyńskiego);
  • Plac Zawiszy (wspólny z liniami 61, 87 i 529);
  • Dworzec Główny (Owocowa) (nr 22912) (wspólny z linią 90).

27 września 2021 roku linia została zawieszona do odwołania.

1 stycznia 2022 roku na ulice Szczecina powróciły okrężne linie śródmiejskie. Linia 95 została zastąpiona przez 70-tkę”, kursującą w tym samym kierunku, do tej samej pętli, jednak na częściowo zmodyfikowanej trasie.

Na podstawie komunikatów ZDiTM oraz wiedzy własnej opracował Wojciech Szłapacki (fan004)

aktualizacja: Waszka