Encyklopedia

Tatra T2SU

dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez kajetansz

Wraz z dostawą pierwszych wagonów Tatra T1 dla Rostow nad Donem rozpoczęto dostawę tramwajów serii T2 do ZSRR, które oznaczono jako T2SU poprzez dodanie literek symbolizujących państwo do którego dane wozy są dostarczane; w tym wypadku człon SU oznaczał ZSRR.

Pierwsze dostarczone do ZSRR wozy T2SU Posiadały troje drzwi, jednak następnie na życzenie odbiorców zlikwidowano środkowe drzwi mimo eksploatacji w miastach o kontynentalnym klimacie. Elektronika w tramwajach T2SU była identyczna z tą spotykaną w T2. Wszystkie wagony T2SU posiadały kabinę motorniczego odgrodzoną drzwiami od przedziału pasażerskiego.

Ogółem w latach 1958-1962 do 6 miast w ZSRR dostarczono 380 tramwajów T2SU, które eksploatowano do początku lat 80-tych.
Mara, R., "Tatra T3 1960-2000, 40 let tramwají Tatra T3" Klub Přátel Tramwaj Tatra, K-Report 2001
Straßenbahnen der Bauart Tatra, Tatra-Straßenbahnen Typ T2
opracował: Kajetan Szmuciński
Producent:
ČKD
Model:
T2SU
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
3 (4-4-4) (pierwsza seria), 2 (4-4) (druga seria)
Długość:
14 m
Szerokość:
2,5 m
Wysokość:
3,05 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
18 100 kg
Liczba i moc silników:
4 x 40 kW
Liczba miejsc siedzących:
38
Liczba miejsc ogółem:
94
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie