Encyklopedia
Tatra T6A2B
dodane przez kajetansz
Z racji tego, że dla sieci tramwaju wąskotorowego w Sofii zaistniało zapotrzebowanie na nowe tramwaje to biorąc pod uwagę pozytywne doświadczenia z zakupionych przez te miasto normalnotorowych tramwajów T6B5B postanowiono zamówić w zakładach ČKD wąskotorowe tramwaje na prześwit 1009 mm.
Tym samym w 1990 do Sofii dostarczono pierwszych 40 sztuk tego typu tramwaju. W latach 1999 – 2000 dostarczono drugą partię 17 takich wagonów różniących się od wagonów z pierwszej dostawy pikselowym wyświetlaczem, oraz nowym tyrystorowym rozruchem TV30. W trakcie swojej eksploatacji na najgorszej linii tramwajowej w Sofii jaką jest linia 9 wystąpiły problemy z bateriami akumulatorów jak i przetwornicami. Dopiero w 2003 roku udało się w miarę unormować sytuację montując nowe rumuńskie przetwornice. Innym poważnym problemem były za słabe hamulce co spowodowało wycofanie tramwajów T6A2B z linii 11.
Obecnie z powodu tego, że nic nie zapowiada ostatecznej likwidacji sieci tramwajów wąskotorowych w Sofii, tramwaje T6A2B dalej w ramach swoich możliwości wyjeżdżają na trasy. Z powodu ich częstych awaryjnych odstawień stolica Bułgarii w celu ich odciążenia dokupiła również z Halle tramwaje T4D.
Tym samym w 1990 do Sofii dostarczono pierwszych 40 sztuk tego typu tramwaju. W latach 1999 – 2000 dostarczono drugą partię 17 takich wagonów różniących się od wagonów z pierwszej dostawy pikselowym wyświetlaczem, oraz nowym tyrystorowym rozruchem TV30. W trakcie swojej eksploatacji na najgorszej linii tramwajowej w Sofii jaką jest linia 9 wystąpiły problemy z bateriami akumulatorów jak i przetwornicami. Dopiero w 2003 roku udało się w miarę unormować sytuację montując nowe rumuńskie przetwornice. Innym poważnym problemem były za słabe hamulce co spowodowało wycofanie tramwajów T6A2B z linii 11.
Obecnie z powodu tego, że nic nie zapowiada ostatecznej likwidacji sieci tramwajów wąskotorowych w Sofii, tramwaje T6A2B dalej w ramach swoich możliwości wyjeżdżają na trasy. Z powodu ich częstych awaryjnych odstawień stolica Bułgarii w celu ich odciążenia dokupiła również z Halle tramwaje T4D.
opracował: Kajetan Szmuciński
Producent:
ČKD
Model:
T6A2B
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
3 (3-4-3)
Długość:
14,5 m
Szerokość:
2,2 m
Wysokość:
3,11 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
18 300 kg
Wysokość podłogi:
900 mm
Liczba i moc silników:
4 x 45 kW
Liczba miejsc siedzących:
20/28
Liczba miejsc ogółem:
106/129
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie
Zobacz też:
Tatra B3D
▪
Tatra B4D
▪
Tatra B6A2D
▪
Tatra T1
▪
Tatra T2
▪
Tatra T2SU
▪
Tatra T3
▪
Tatra T3D
▪
Tatra T3R
▪
Tatra T3SU
▪
Tatra T3YU
▪
Tatra T4D
▪
Tatra T5/T5A5
▪
Tatra T5B6
▪
Tatra T5C5
▪
Tatra T6A2B
▪
Tatra T6A2D
▪
Tatra T6A2H
▪
Tatra T6A5
▪
Tatra T6B5SU (T3M)/Tatra-Yug T3M
▪
Tatra T6C5
▪
Tatra T7B5