Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Łódź: Certyfikat rzetelności dla MPK

Monika Gałązka, Gazeta Wyborcza,

dodane przez Jacek

Miejski przewoźnik otrzymał tytuł "Przedsiębiorstwa Fair Play" m.in. za to, że super dbał o pasażerów w 2005 roku. Czy taką nagrodę przyznaliby mu sami pasażerowie?
Certyfikat przyznaje Krajowa Izba Gospodarcza. MPK otrzymało go po raz pierwszy. - Wcześniej nie mieliśmy szans, bo przedsiębiorstwo miało długi - mówi Marcin Marek, kierownik działu informacji w MPK. - Nie mamy już zaległości w ZUS, terminowo wypłacamy pensje. Kapituła konkursu doceniła to.

Nie tylko to. MPK zostało uhonorowane także "za wrażliwość na potrzeby środowiska lokalnego", czyli m.in. za obsługę osób niepełnosprawnych i "za rzetelność wobec klientów", czyli m.in. punktualność i bezawaryjność tramwajów i autobusów. - Bo jako pierwszy przewoźnik w Polsce otworzyliśmy zakład obsługi niepełnosprawnych, dwie trzecie naszych autobusów jest niskopodłogowych. A liczba awarii na tle innych miast jest w normie - uzasadnia Marcin Małek z MPK.

Jak było naprawdę?

  • w lipcu Krzysztof Wąsowicz, szef MPK zadecydował, że kursy autobusów niskopodłogowych przestaną być oznaczane w rozkładach czerwoną czcionką. Dlaczego? Żeby nie było skarg, gdy autobus nie przyjedzie. Dla niepełnosprawnych to ogromne utrudnienie. Tracili mnóstwo czasu na przystankach czekając na autobus, do którego mogli wsiąść. Prezes zmienił zdanie dopiero pod naciskiem pasażerów i "Gazety";

  • w porównaniu z poprzednimi latami wzrosła liczba awarii tramwajów i autobusów. To powód częstych spóźnień i odwołania kursów;

  • i tramwaje, i autobusy są brudne. Wiele wygląda tak, jakby nie były myte przez kilka tygodni.

    Paulina Bednarz z biura programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" organizującego konkurs: - Łódzkie MPK przed przyznaniem mu certyfikatu zostało dokładnie sprawdzone. W firmie przeprowadzony został audyt. Nasz regionalny administrator - nie powiem kto - przytoczył 20 przykładów na to, że łódzkie MPK jest przyjazne pasażerom. Wśród nich była m.in. liczba autobusów niskopodłogowych i to, że firma testując nowe autobusy pyta pasażerów o opinie na ich temat.

    źródło: Gazeta Wyborcza

  • brak komentarzy