Informacja z serwisu Komunikacja Miejska Szczecin
http://www.mkm.szczecin.pl

Certyfikat rzetelno艣ci dla MPK

Monika Ga艂膮zka, Gazeta Wyborcza
22.12.2005

Miejski przewo藕nik otrzyma艂 tytu艂 "Przedsi臋biorstwa Fair Play" m.in. za to, 偶e super dba艂 o pasa偶er贸w w 2005 roku. Czy tak膮 nagrod臋 przyznaliby mu sami pasa偶erowie?

Certyfikat przyznaje Krajowa Izba Gospodarcza. MPK otrzyma艂o go po raz pierwszy. - Wcze艣niej nie mieli艣my szans, bo przedsi臋biorstwo mia艂o d艂ugi - m贸wi Marcin Marek, kierownik dzia艂u informacji w MPK. - Nie mamy ju偶 zaleg艂o艣ci w ZUS, terminowo wyp艂acamy pensje. Kapitu艂a konkursu doceni艂a to.

Nie tylko to. MPK zosta艂o uhonorowane tak偶e "za wra偶liwo艣膰 na potrzeby 艣rodowiska lokalnego", czyli m.in. za obs艂ug臋 os贸b niepe艂nosprawnych i "za rzetelno艣膰 wobec klient贸w", czyli m.in. punktualno艣膰 i bezawaryjno艣膰 tramwaj贸w i autobus贸w. - Bo jako pierwszy przewo藕nik w Polsce otworzyli艣my zak艂ad obs艂ugi niepe艂nosprawnych, dwie trzecie naszych autobus贸w jest niskopod艂ogowych. A liczba awarii na tle innych miast jest w normie - uzasadnia Marcin Ma艂ek z MPK.

Jak by艂o naprawd臋?

w lipcu Krzysztof W膮sowicz, szef MPK zadecydowa艂, 偶e kursy autobus贸w niskopod艂ogowych przestan膮 by膰 oznaczane w rozk艂adach czerwon膮 czcionk膮. Dlaczego? 呕eby nie by艂o skarg, gdy autobus nie przyjedzie. Dla niepe艂nosprawnych to ogromne utrudnienie. Tracili mn贸stwo czasu na przystankach czekaj膮c na autobus, do kt贸rego mogli wsi膮艣膰. Prezes zmieni艂 zdanie dopiero pod naciskiem pasa偶er贸w i "Gazety";

w por贸wnaniu z poprzednimi latami wzros艂a liczba awarii tramwaj贸w i autobus贸w. To pow贸d cz臋stych sp贸藕nie艅 i odwo艂ania kurs贸w;

i tramwaje, i autobusy s膮 brudne. Wiele wygl膮da tak, jakby nie by艂y myte przez kilka tygodni.

Paulina Bednarz z biura programu "Przedsi臋biorstwo Fair Play" organizuj膮cego konkurs: - 艁贸dzkie MPK przed przyznaniem mu certyfikatu zosta艂o dok艂adnie sprawdzone. W firmie przeprowadzony zosta艂 audyt. Nasz regionalny administrator - nie powiem kto - przytoczy艂 20 przyk艂ad贸w na to, 偶e 艂贸dzkie MPK jest przyjazne pasa偶erom. W艣r贸d nich by艂a m.in. liczba autobus贸w niskopod艂ogowych i to, 偶e firma testuj膮c nowe autobusy pyta pasa偶er贸w o opinie na ich temat.