Informacja z serwisu Komunikacja Miejska Szczecin
http://www.mkm.szczecin.pl

Wszystkich 艢wi臋tych nie tylko w Szczecinie, czyli z wizyt膮 w Warszawie

Adrian 艁ubkowski
04.11.2010

W niedziel臋 31 pa藕dziernika postanowi艂em wybra膰 si臋 do stolicy. Jako 偶e to weekend przed Wszystkimi 艢wi臋tymi nie mog艂o zabrakn膮膰 dodatk贸w cmentarnych, oraz zmiany organizacji ruchu w tym mie艣cie.

Przed godzinami szczytu

Pierwsze dodatki cmentarne wyjecha艂y o godzinie 8:00 rano. Ju偶 wtedy mo偶na by艂o zaobserwowa膰 korki autobusowe. Od godziny 8:00 do 10:00 i od 16:00 do 18:00 autobusy je藕dzi艂y 艣rednio co 10 minut. O godzinie 8:30 na ulicy Wincentego sta艂o ju偶 15 autobus贸w. Po wykonaniu kilku zdj臋膰 postanowi艂em wybra膰 si臋 w rejony cmentarza p贸艂nocnego.

Na cmentarz p贸艂nocny doje偶d偶a艂o dziesi臋膰 linii autobusowych, z czego ich 艣rednia cz臋stotliwo艣膰 wynosi艂a 7 minut. Od samego rana na dodatkach dominowa艂y Ikarusy 280. Po wykonaniu kilku zdj臋膰 postanowi艂em wybra膰 si臋 na Marymont by wykona膰 kilka zdj臋膰. Dodatki cmentarne naje偶d偶a艂y pod obiektyw mojego aparatu 艣rednio co minut臋, a jeszcze nie by艂o szczytu.

W szczycie

O godzinie 10:00 rozpocz膮艂 si臋 szczyt linii cmentarnych. Autobusy niekt贸rych linii je藕dzi艂y 艣rednio co minut臋, a i tak by艂y pe艂ne pasa偶er贸w. Tak samo jak i przed szczytem na dodatkach dominowa艂y autobusy wysokopod艂ogowe. Bywa艂o 偶e na jednej ulicy w ci膮gu minuty przejecha艂o 5 autobus贸w tej samej linii. Autobus贸w nie by艂o zenitu, bywa艂o 偶e w ci膮gu minuty przez ulic臋 W贸lcza艅sk膮 przeje偶d偶a艂o 30 autobus贸w, z czego 20 to by艂y Ikarusy.

Na zegarze wybija艂y coraz to p贸藕niejsze godziny a autobus贸w nie ubywa艂o, wr臋cz przybywa艂o.

Linie

Na dodatki cmentarne puszczono r贸wnie偶 trzy linie cmentarne:

C1: CM. WOLSKI - ANNOPOL - 艣rednio co 6 minut
C2: METRO M艁OCINY - PLAC NARUTOWICZA - 艣rednio co 15 minut
C3: CM. WOLSKI - METRO WILLANOWSKA - 艣rednio co 10 minut

Linie te kursowa艂y od godziny 8:00 do 18:00. Og贸艂em tramwaje kursowa艂y wed艂ug sobotniego rozk艂adu jazdy.

Linie autobusowe:

C07: 呕ERA艃 FSO 鈥 LE艢NEJ POLANKI
C09: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁. 鈥 METRO M艁OCINY
C10: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA ZACH. 鈥 KR脫LEWSKA
C11: CM. BR脫DNOWSKI 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C12: KR脫LEWSKA 鈥 CM. WOLSKI 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C13: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁. 鈥 CM.BR脫DNOWSKI
C14: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁. 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C20: DW. WSCHODNI 鈥 CM.BR脫DNOWSKI
C22: PL. WILSONA 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C24: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁. 鈥 CHOMICZ脫WKA 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C25: PL. NARUTOWICZA 鈥 CM. BR脫DNOWSKI
C27: KR脫LEWSKA 鈥 CM. BR脫DNOWSKI
C40: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA ZACH. 鈥 METRO M艁OCINY
C42: KR脫LEWSKA 鈥 CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁.
C50: CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁. 鈥 CM. P脫艁NOCNY-BRAMA ZACH.
C51: WIATRACZNA 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C56: BR脫DNO-PODGRODZIE 鈥 CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁.
C63: PL. NARUTOWICZA 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C69: WIATRACZNA 鈥 CM. BR脫DNOWSKI
C70: DW. WSCHODNI 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C76: KR脫LEWSKA 鈥 CM. BR脫DNOWSKI
C80: PL. TRZECH KRZY呕Y 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY
C81: METRO M艁OCINY 鈥 POCIECHA
C84: PL. NARUTOWICZA 鈥 CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁.
C88: WIATRACZNA 鈥 CM. P脫艁NOCNY-BRAMA G艁.
C90: KR脫LEWSKA 鈥 POW膭ZKI-CM. WOJSKOWY

Warto doda膰 偶e niekt贸re przystanki, kt贸re znajdowa艂y sie przy p臋tlach oraz ulicach (na kt贸rch linie cmentarne ko艅czy艂y kursy) zosta艂y czasowo "skasowane".

Tabor

Sam tabor by艂 zr贸偶nicowany, od Solaris贸w po Ikarusy i Jelcze, lecz jak wy偶ej napisa艂em dominowa艂y Ikarusy, bez problemu na ka偶dej ulicy w centrum, oraz poza nim mo偶na by艂o je spotka膰.

Na drogach prowadz膮cych na cmentarz 艣rednia przejazdu Ikarusa wynosi艂a oko艂o 30 sekund, lecz by艂y to same Automaty, zdarzy艂y si臋 czasami Lewarki ale to nie za cz臋sto. Warto doda膰 偶e prawdopodobnie w przysz艂ym roku Lewark贸w na liniach cmentarnych nie spotkamy.

Od autora na koniec

W okresie Wszystkich 艢wi臋tych dodatki cmentarne s膮 potrzebne, samym przyk艂adem jest to i偶 mimo, 偶e cz臋stotliwo艣膰 niekt贸rych linii autobusowych wynosi艂a 艣rednio minut臋, to i tak by艂y przepe艂nione, gdyby ich nie by艂o to zwyk艂e linie je偶d偶膮ce na cmentarze nie pomie艣ci艂y by wszystkich pasa偶er贸w.