Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Swingów drugi zastrzyk

Mirosław Winconek, 24Kurier,

dodane przez MQ

Zanosi się na to, że później niż zakładano, do Szczecina zjadą kolejne z nowej partii niskopodłogowe tramwaje. Pierwsza połowa października to realny termin podpisania na nie kontraktu. Projekt umowy spółki "Tramwaje Szczecińskie" na dostawę 22 niskopodłogowych składów z bydgoską Pesą trafił na biurko prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten ma stwierdzić, czy jej zapisy są zgodne z prawem.
- To standardowa procedura, która jest niezbędna przed zawarciem umowy z przyszłym producentem i dostawcą. Skala zamówienia powoduje, że wszystko musi być dokładnie sprawdzone i zweryfikowane - podkreśla Krystian Wawrzyniak, prezes "Tramwajów Szczecińskich". - Takie prześwietlenie dodatkowe pozwala wyeliminować ewentualne uchybienia bądź błędy i warunki umowy sprecyzować tak, by żadna ze stron nie miała później kłopotów z ich interpretacją.

Koszt każdego z 22 wagonów z dodatkowym wyposażeniem Pesa skalkulowała na 6 mln 470 tys. zł netto. Ich zakup "TS" sfinansują kilkuletnim kredytem, który zaciągną na kwotę 80 mln zł w banku Millennium i pulą środków przewidzianą w unijnym Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko. Zamówienie obejmuje również tzw. pakiet dodatkowy za 4,3 mln zł w postaci specjalistycznego sprzętu technicznego do obsługi tramwajów, części zamiennych, szkoleń personelu zaplecza i motorniczych.

Pierwszych 6 z poprawionej serii swingów - według wcześniejszych zapowiedzi - powinno trafić do Szczecina w ciągu 180 dni od podpisania umowy, przed przyszłorocznymi świętami Wielkiej Nocy. Ten termin był brany pod uwagę przy założeniu, że do podpisania umowy dojdzie najpóźniej w końcu września. Czy Pesa będzie w stanie wywiązać się z niego, dowiemy się za kilka tygodni.

Pozostałe egzemplarze w liczbie po kilka sztuk co miesiąc mają zasilać tabor począwszy od października 2013 roku do marca 2014 roku.

źródło: 24Kurier

1 komentarz