Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Nowy Swing w mieście

szczecin.eu,

dodane przez MQ

Rozpoczęły się jazdy testowe nowego Swinga, który dotarł do zajezdni w al. Wojska Polskiego.
Pojazd, który trafił na lawecie do zajezdni pod koniec stycznia przeszedł już pomyślnie proces homologacji. Teraz, aby wyprodukowany przez bydgoską Pesę pojazd mógł rozpocząć regularne jazdy na liniach, musi bezawaryjnie przejechać 300 km. Jazdy próbne rozpoczęły się w środę. Na początek nowy tramwaj można spotkać pomiędzy Zajezdnią Pogodno a pętlą Głębokie.

Do końca marca do Zajezdni Pogodno przyjedzie jeszcze 5 nowych tramwajów (2 w lutym, 3 w marcu) a pomiędzy październikiem 2013 r. a marcem 2014 kolejnych 16. Do Szczecina będzie także trafiał zamówiony razem z tramwajami sprzęt do ich obsługi: specjalny pojazd do naprawy tramwajów oraz holownik.

Nowe Swingi nieco różnią się od swoich 6 poprzedników kursujących od dwóch lat po Szczecinie. Są o blisko dwa metry krótsze. Ale to niejedna różnica, którą pasażerowie odczują podczas podróży.

Pomimo, że pojazdy są w pełni niskopodłogowe są jeszcze bardziej dostosowane do obsługi osób poruszających się na wózkach oraz dla rodziców z małymi dziećmi. Tramwaje wyposażone zostały w dwie (a nie jak dotychczas jedną) rampy dla wózków. Są także dwa miejsca przeznaczone na wózki.

Zmienił się także wygląd wewnątrz tramwajów. Poza nowym układem siedzeń na zielony został zmieniony kolor poręczy. Niewątpliwie bardzo duże zmiany zaszły w systemie informacji pasażerskiej. Zamiast tradycyjnych plansz z numerem linii i przebiegiem trasy w tramwajach zamontowane zostały elektroniczne tablice (tzw. termometry) pokazujące przebieg trasy. Lokalizację tramwaju na trasie wskazywać będzie specjalna przeskakująca kulka w barwach miasta - a obok na fragmencie mapy miasta wskazane aktualne zostanie położenie tramwaju.

Zmieniona została także zewnętrzna informacja pasażerska. Podczas dojeżdżania do przystanków będzie emitowana także informacja głosowa. Na przystankach końcowych na ekranie z przodu pojazdu będzie można na bieżąco informować nie tylko o numerze i kierunku ruchu, ale także o czasie, jaki pozostał do odjazdu z przystanku końcowego.

Nowy Swing powinien pojawić się na trasie na przełomie lutego i marca.

Zakup nowych tramwajów możliwy jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wartość projektu "Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie" wynosi 241 354 735,49 zł brutto, z czego wydatki kwalifikowane 196 312 596,09 zł netto. Wysokość dofinansowania wynosi 115 824 431,69 zł netto, czyli 59 % wartości projektu. Z pieniędzy tych sfinansowany zostanie zakup wszystkich 28 tramwajów niskopodłogowych Swing wyprodukowanych dla Tramwajów Szczecińskich przez fabrykę PESA Bydgoszcz (22 nowo zakupionych i 6 zakupionych wcześniej).

źródło: szczecin.eu

33 komentarze