Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin autobus

Autobusy silniejsze niż rowery

szymw, 24Kurier,

dodane przez Neo; zmodyfikowane

Szczecin. Miasto stara się o 30 milionów złotych dotacji na zakup piętnastu niskoemisyjnych autobusów miejskich. Te środki są do wygrania w konkursie "Gazela", ogłoszonym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jednocześnie nie decyduje się ubiegać o wsparcie na infrastrukturę rowerową z tej samej puli.
Wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej złożyło Biuro Strategii wspólnie ze Szczecińskim Przedsiębiorstwem Autobusowym "Klonowica". Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie przedsięwzięć w konkursie "Gazela" wynosi 80 mln zł.

W Szczecinie nie ma w tej chwili stacji gazowej, gdzie zakupione za wygraną autobusy mogłyby być tankowane. Jej stworzenie kosztowałoby od 3 do 4 mln złotych.

- Jesteśmy już po wstępnych rozmowach z Urzędem Miasta. Jeżeli Szczecin zdobędzie środki na niskoemisyjny transport, wspólnymi siłami wybudujemy stację. Podjęte zostały już działania przedinwestycyjne - mówi Krzysztof Putiatycki, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica".

Łącznie do NFOŚiGW wpłynęły wnioski o dofinansowanie dla 32 przedsięwzięć, na łączną kwotę 643,6 mln zł. Dotyczą one zakupu 362 niskoemisyjnych autobusów miejskich. Zgłoszenia będą najpierw rozpatrywane pod względem formalnym, następnie merytorycznym. Ostateczne wyniki konkursu będą znane pod koniec roku.

W styczniu Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin proponowało miastu, aby we wniosku konkursowym ubiegać się także o środki na infrastrukturę rowerową. Tej propozycji nie uwzględniono.

- Rozważaliśmy wiele wariantów. Ostatecznie stwierdziliśmy, że wniosek będzie miał największe szanse, jeżeli będziemy się starać tylko o dotacje na autobusy - mówi Marcin Przepiera, dyrektor Biura Strategii UM.

źródło: 24Kurier

brak komentarzy