Škoda 03 T

[dodane 08.03.2007, g. 19:16 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 02.04.2011, g. 23:10 przez –– mkubien]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Adtranz GT8N2Škoda 05 T »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: Škoda
model: 03 T
długość: 20,1 m
szerokość: 2,46 m
wysokość: 3,46 m
masa własna: 24 200 kg
ilość członów: 3
ilość osi: 8
miejsc siedzących: 42
miejsc ogółem: 155
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
Škoda 03 T na placu Wolności w czeskim Brnie
Škoda 03 T na placu Wolności w czeskim Brnie
800x640; 114.7 KB
Škoda 03 T (inaczej Astra lub Anitra) to trójczłonowy tramwaj produkowany od 1997 roku w zakładach Škoda Holding w Pilźnie (Czechy).

Jest to jednokierunkowy tramwaj z podłogą obniżoną w 50%. Wejście do środkowego członu jest na wysokości 35 cm. Pudło wagonu jest ustawione na dwóch wózkach z silnikami asynchronicznymi. Poszycie wagonu jest wykonane z materiału sztucznego, dzięki czemu nie występuje efekt korozji.

Tramwaje miały być produkowane w taki sposób, by można było w nich zamontować różne typy sprzętu. Škoda chciała być bardzo elastyczna, dla odbiorców swoich produktów. Tak jak wyżej wspomniano w wozach montowano różne silniki (w standardzie był dostępny - silnik asynchroniczny produkowany również przez Škodę), posiadały zróżnicowany design wnętrza i systemy informacji pasażerskiej.

Tramwaje dla Pilzna i Ołomuńca zostały również dodatkowo wyposażone w akumulatory, które pozwalają na swobodne przejechanie przez myjnię.

Anitra została przeznaczona jedynie na rynek czeski. Pierwszy prototypowy egzemplarz pojawił się na liniach w Pilźnie w dniu 16 lipca 1998 roku. Dziś jest to najliczniejsza rodzina tramwajów niskopodłogowych eksploatowanych w Czechach.

Škodę 03 T produkowano w ośmiu wersjach:
  • 03 T0 (1997 - Pilzno) - prototypy
  • 03 T1 (1998 - Ołomuniec, Ostrawa)
  • 03 T2 (1999 - Ołomuniec, Ostrawa, Pilzno)
  • 03 T3 (1999 - Ołomuniec, Pilzno)
  • 03 T4 (2000 - Pilzno, Ostrawa)
  • 03 T5 (2001 - 2002 - Brno, Most, Ostrawa)
  • 03 T6 (2003 - 2005 - Brno)
  • 03 T7 (2005 - Brno)

Dalszym egzemplarzem rozwojowym jest Škoda 05 T .

na podstawie Wikipedia.pl, Wikipedia.cs
opracował Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Konstal 112N, HCP 105N/2, Konstal 116N/Na, Alstom 116Na/1, Alstom NGd99, Alstom 116Nd, Alstom NGT8D

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)