Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 Škoda 05 T

[dodane 19.03.2007, g. 21:58 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 30.12.2007, g. 18:08 przez –– mike_1994]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Škoda 03 TŠkoda 06 T »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: Škoda Holding
model: 05 T
długość: 31,93 m
szerokość: 2,46 m
wysokość: 3,46 m
masa własna: 38750 kg
ilość członów: 5
ilość osi: 6
ilość i układ drzwi: 6 (1-2-2-2-2-1)
liczba i moc silników: 6 x 90 kW
miejsc siedzących: 66
miejsc ogółem: 330
lata produkcji: 2003
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
Vektra, bo tak nazywany jest tramwaj Škoda 05 T jest pięcioczłonowym, jednokierunkowym, częściowo-niskopodłogowym tramwajem produkowany przez Škoda Holding w Pilznie. Niska podłoga znajduje tylko członach II i IV. Co więcej jest również nazywany "dzieckiem kryzysu" z powodu powstania tego tramwaju podczas rozłamu między firmami Inekon oraz Škoda.

05 T ma prawie 32 metry długości przez co jest jednym z najdłuższych tramwajów świata. Na swoim pokładzie może przewieźć aż 330 osób z czego 66 na miejscach siedzących. Składa się z pięciu członów, z czego II i IV "wiszą", ponieważ nie posiadają wózków. Do zmian w porównaniu do swojego poprzednika 03 T można zaliczyć dodanie dwóch członów, zmianę wyglądu oraz zmiany techniczne np. dodanie dwóch silników. Środkowy wózek jest jezdny na wymogi Pragi, ponieważ umożliwia on podjazd pod wzniesienia.

W członach I i V podłoga wznosi się na 78 cm, w II oraz IV na 35 cm, a w III członie na 62 cm.

Zaraz po wyprodukowaniu tramwaj został przeniesiony do Pilzna, gdzie odbywał testy homologacyjne, które zakończyły się w 2004 roku.

Niestety nikt nie składał zamówień, więc projekt zaniechano. Prawdopodobnie spowodowane jest to tym, że tramwaj jest tylko w dwóch członach niskopodłogowy i jest dość drogi.

Po dzień dzisiejszy istnieje tylko jeden taki wóz. Jeździ on liniowo w Pilznie z numerem 122. Niestety jest on zbyt duży na potrzeby tego miasta i w najbliższym czasie może zostać przetransportowany do Brna.

na podstawie: Wikipedia.pl, Wikipedia.cs, Plzeňské tramvaje
opracował: Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Škoda 03 T, Škoda 06 T, Škoda 10 T, Škoda 14 T, Škoda 16 T

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)