Konstal 105N2k

[dodane 27.01.2008, g. 21:20 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 28.01.2008, g. 20:46 przez –– mike_1994]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Konstal 105N1k105N2k/2000 »

Więcej informacji...
producent: Konstal
model: 105N2k
długość: 13,50 m
szerokość: 2,40 m
wysokość: 3,06 m
masa własna: 17 000 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 4
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2)
wysokość podłogi: 910 mm
liczba i moc silników: 4 x 41,5 kW
miejsc siedzących: 22
miejsc ogółem: 125
lata produkcji: 1997-2000
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
Poprzednik "bulw" ze świeżo zamontowaną klimatyzacją
Poprzednik "bulw" ze świeżo zamontowaną klimatyzacją
1024x768; 261.2 KB
Kolejnym dziełem zakładów Alstom-Konstal w Chorzowie były unowocześnione wagony 105N1k

Wagony Konstal 105N2k w porównaniu do poprzedników różniły się inną aparaturą, stanowiskiem motorniczego, elektrycznie sterowanymi lusterkami oraz obecnością tachografów.

Dostawa pierwsza

Wagony wyprodukowano w latach 1997-1998. W Warszawie trafiły do zajezdni R-1 Wola w ilości 38 sztuk i nadano im numeracje w zakresie 2014’’-2027 oraz 2030-2053. W 1998 roku w składzie 2016+2017 testowano nowe wyświetlacze marki BUSE oraz pantografy Stemmann Fb700 (połówkowe). Na przełomie lat 2002-2003 we wszystkich tego typu tramwaj zamontowano nowe gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech 10-24.

Dostawa druga

Wagony z drugiej dostawy dotarły do Warszawy w latach 1999-2000. Wagony oznaczone były jako typ 105N3k, lecz Tramwaje Warszawskie przyjęły oznaczenie 105N2k. Wagonom nadano numeracje w zakresie 2054-2073 oraz wpisano je na stan zajezdni R-1 Wola. Porównując je do poprzedników możemy zauważyć różnice w aparaturze, pulpicie manewrowym z tyłu wagonu, wentylacji kabiny motorniczego oraz układzie ogrzewania. Dodatkowo tym razem zamontowano miękkie siedzenia, takie jak w nowoczesnych wagonach oraz system informacji pasażerskiej BUSE składający się z systemu informacji głosowej oraz wyświetlaczy.



Od 2006 roku podczas remontów wagonów usuwane są gniazda z tyłu drugiego wagonu i przodu pierwszego, uszczelniana jest kabina motorniczego, wymieniane są światła oraz upraszczany jest pulpit drugiego wagonu o niezbędne rzeczy. Natomiast od września 2006 roku I-sze wagony składów po naprawie głównej (pierwszej) otrzymują piasecznice.

Także na przełomie 2005 i 2006 roku zmodernizowano skład wagonów 105Nb 1390+1386 na zarys wagonów 105N2k. Jednak istotną różnicą jest to, że wagony posiadają cztery pary drzwi.

na podstawie: Tramwaje Warszawskie, Lubka, A., Stiasny, M. "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Michał Pilaszkiewicz
współpraca: Paweł Pieńkowski



Patrz także: Konstal 105N1k

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)