Encyklopedia

Konstal 105Ng

dodane przez Mario ; zmodyfikowane przez Pepe

W 1993 roku chorzowski Konstal wyprodukował jedyne dwa wagony typu 105Ng, przy czym oba trafiły do Warszawy. Pudło wagonów jest trzydrzwiowe, wyposażone w drzwi odskokowo-wychylne współpracujące z napędami firmy IFE. Dzięki zmniejszeniu liczby drzwi liczba miejsc siedzących wzrosła do 22. Podobnie jak w wagonach typu 105Nf wagony 105Ng dostały uchylne okna. Nowością było zastosowanie przetwornicy statycznej wyprodukowanej przez gdański Elmor na licencji firmy AEG. Wózki wyposażono w szwedzkie "ciche" koła typu SAB V 60, oraz hamulce bębnowe o wydłużonej trwałości z luzownikiem sprężynowo-hydraulicznym niemieckiej firmy Hanning Kahl. Dodatkowo wagony fabrycznie otrzymały sprzęgi składane i pantografy OTK-2 z mechanizmem elektromechanicznego opuszczania. Pojazdy te napędzane są 4 silnikami LTa-220 o mocy 41,5 kW każdy.

Konstal 105Ng w Warszawie


W 1993 roku do Warszawy dotarły dwa jedyne wyprodukowane wagony 105Ng. Zostały one przydzielone do zajezdni R-2 Praga i kursują z numerami 1424+1423.

na podstawie: Tramwaje Warszawskie, oraz Lubka, A., Stiasny, M. "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Mariusz Belko
uzupełnienie: Michał Pilaszkiewicz

Producent:
Konstal
Model:
105Ng
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
3 (2-2-2)
Długość:
13,5 m
Szerokość:
2,4 m
Wysokość:
3,06 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
17 000 kg
Wysokość podłogi:
910 mm
Liczba i moc silników:
4 x 41,5 kW
Liczba miejsc siedzących:
22
Liczba miejsc ogółem:
125
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie