Szczecin Blog

 CW 105Ng/S

[dodane 05.12.2004, g. 19:10 przez –– Phobos, ostatnio modyfikowane: 22.05.2009, g. 19:09 przez –– kajetansz]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Konstal 105NgTS 105Ng/2015 »

Więcej informacji...
producent: Centralne Warsztaty
model: 105Ng/S
długość: 13,50 m
szerokość: 2,40 m
wysokość: 3,06 m
masa własna: 16 800 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 4
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2)
wysokość podłogi: 910 mm
liczba i moc silników: 4 x 41,5 kW
miejsc siedzących: 22
miejsc ogółem: 127
lata produkcji: 2001
zakupiono, w eksploatacji: 12/12
porównaj z... »
Modernizacja świeżo po reklamie
Modernizacja świeżo po reklamie
1024x762; 117 KB
zobacz więcej
Na przełomie lat 2000 i 2001 w Centralnych Warsztatach przy ulicy Klonowica zmodernizowano 12 wagonów typu 105Na (8 z Zajezdni Pogodno oraz 4 z Zajezdni Golęcin). W rzeczywistości stopień ingerencji w konstrukcję okazał się tak duży, że powiedzieć można, iż są to zupełnie nowe wagony. Oznaczenie 105Ng/S pochodzi od niewielkiej serii wagonów 105Ng wybudowanych w Konstalu w latach 90-tych dla Warszawy. Wagony te otrzymały zupełnie nowe pudła przystosowane do 3 par drzwi wychylno-odskokowych, nowe układy rozruchu, nowe wózki, pulpity, przetwornice statyczne oraz system informacji pasażerskiej. Dodatkowo drugi wagon w składzie przebudowano na doczepę czynną poprzez poziome ułożenie głównej szafy elektrycznej. Pierwsze wagony otrzymały również połówkowy pantograf OTK-2.

Wszystkie wagony przystosowano do jazdy w składach co najmniej 2-wagonowych poprzez montaż wyświetlaczy matrycowych wyłącznie z przodu (pierwszy wagon) lub z tyłu (doczepy czynne). Dodatkowo wszystkie wagony z początku otrzymały komplet gniazd do jazdy ukrotnionej, jednak z czasem w części z nich zlikwidowano je.

Początkowo wagony te były niezwykle awaryjne. Problemem były przetwornice, zbyt wrażliwe na wilgoć. Z czasem producent zdołał naprawić usterkę. Nowością dla pasażerów (jak i dla motorniczych) była możliwość otwierania drzwi z napędem IFE przez pasażerów, po raz pierwszy w Szczecinie zastosowana w wagonach polskiej produkcji. Nie zawsze możliwość ta jest stosowana. W chwili obecnej wagony te, podobnie jak i inne pochodne od 105N spotkać można na praktycznie każdej linii oprócz 4.

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.



Patrz także: Konstal 105N, Konstal 105Na, Konstal 105Np, 105N2k/2000, Konstal 106Na

Nie znaleziono pojazdów odpowiadających zapytaniu.

Najważniejsze daty:
2001
 3 stycznia - Rozpoczęcie eksploatacji zmodernizowanych wagonów 105Ng/S.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)