Szczecin Blog

 Konstal 105Nm

[dodane 18.03.2007, g. 22:48 przez –– Mario, ostatnio modyfikowane: 27.01.2008, g. 20:44 przez MAN751]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Konstal 105NpKonstal 105NT »

Więcej informacji...
producent: Konstal
model: 105Nm
długość: 13,5 m
szerokość: 2,4 m
wysokość: 3,06 m
masa własna: 17 000 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 4
ilość i układ drzwi: 4 (2-2-2-2)
wysokość podłogi: 910 mm
liczba i moc silników: 4 x 41,5 kW
miejsc siedzących: 20
miejsc ogółem: 125
lata produkcji: 1996-1997
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
W 1996 roku rozpoczęto produkcję kolejnej wersji wagonu 105N. Chorzowski Konstal wyprodukował 14 wagonów typu 105Nm, przy czym wszystkie trafiły do Warszawy. Wariantem wyjściowym do jej powstania były tramwaje 105Nf.

Podstawową różnicą między wagonem typu 105Nm a wagonem 105Nf jest zastosowanie przetwornicy statycznej wyprodukowanej przez łódzki oddział koncernu Adtranz. Posiadają one typowe dla 105-tek pudło czterodrzwiowe, jednak wykonane z grubszej blachy (2mm). W tramwajach tych zamontowano również drzwi z tworzyw sztucznych bez dolnej szyby współpracujące z napędem drzwiowym firmy IFE. Zastosowano nowe wózki typu 2NNf z systemem smarowania obrzeży kół. Wagony są napędzane 4 silnikami trakcyjnymi LTd-220 o mocy 41,5kW każdy. We wszystkich wagonach zamontowano okna uchylne z pojedynczym uchwytem zamykanym na wcisk. Część wagonów otrzymała nowe połówkowe pantografy typu OTK-2 z automatycznym sterowaniem. Kilka lat później w niektórych wagonach zamontowane zostały wyłączniki szybkie

Wagony typu 105Nm są ostatnimi tramwajami generacji 105N, wyposażonymi w pudło czterodrzwiowe i chowane do wewnątrz drzwi.

Konstal 105Nm w Warszawie



Wagony wyprodukowane w zakładach Konstal w latach 1996-1997 w ilości 14 sztuk trafiły do Warszawy. Dwa składy otrzymała zajezdnia R-4 Żoliborz (1468+1467 i 1470+1469), a pięć pozostałych zajezdnia R-3 Mokotów (numery od 1457 do 1456). Wszystkie składy do dziś biorą czynny udział w życiu komunikacyjnym stolicy.

na podstawie: Tramwaje Warszawskie, oraz Lubka, A., Stiasny, M. "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Mariusz Belko
uzupełnienie: michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Konstal 105N, Konstal 105NW, HCP 105N/2, Konstal 105Na, Konstal 105NaDK, Konstal 105Nb, Konstal 105Ne, Konstal 105Nf, Konstal 105Ng, CW 105Ng/S, Konstal 105Np, Konstal 105Nz, Konstal 105N1k, 105N2k/2000, Konstal 106N, Konstal 106Na, Konstal 108N, Konstal 111N, H. Cegielski FPS 123N

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)