Konstal 105Nz

[dodane 05.03.2007, g. 21:03 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 22.12.2008, g. 13:02 przez –– mike_1994]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Protram 105NWrKonstal 105Ng »

Więcej informacji...
producent: Konstal
model: 105Nz
długość: 13,50 m
szerokość: 2,40 m
wysokość: 3,06 m
masa własna: 17 500 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 4
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2)
wysokość podłogi: 910 mm
liczba i moc silników: 4 x 45 kW
miejsc siedzących: 22
miejsc ogółem: 125
lata produkcji: 1997
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
Konstal 105Nz to oznaczenie tramwaju wyprodukowanego dla Warszawy w 1997 roku. W zakładach Konstal wykonano tylko dwa tego typu tramwaje. Były to pierwsze wagony z rodziny 105N posiadające silniki prądu przemiennego firmy Elin-EBG. Do poważniejszych modyfikacji można również zaliczyć zmianę przetwornicy wirującej na statyczną oraz zastosowanie impulsowego układu rozruchowego opartego na tyrystorze typu GTO. Zamontowano również pantograf typu OTK-2. Pantograf jest elektromechaniczny - opuszczany automatycznie.

Pudło wagon jest trzydrzwiowe. Wykonane jest z blachy o grubości 2mm. Drzwi są odskokowo-wychylne (płaty drzwiowe oraz napęd wyprodukowany został przez IFE). Pudło zostało również wyposażone w rynienki dachowe. Przez zmniejszenie ilości drzwi z czterech do trzech ilość miejsc siedzących wzrosła do 22.

Sterowanie odbywa się za pomocą ręcznego zadajnika jazdy. Do zmian można dodać również, że lusterko jest sterowane elektrycznie z pulpitu motorniczego, który został lekko zmieniony w porównaniu do wcześniejszych wersji.

System ogrzewania jest nieco inny w porównaniu do poprzednich wersji. Na każdy wagon przypadają trzy agregaty grzewcze: pierwszy znajduje się pod pierwszym siedzeniem po prawej stronie, dlatego jest ono odwrócone w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy. Drugi znajduje się pod trzecim siedzenie po prawej stronie, a trzeci pod ostatnim siedzeniem również po prawej stronie.

Do dziś tramwaje te jeżdżą po Warszawie z numerami 2028 oraz 2029 i stacjonują w zajezdni R-2 Praga.

na podstawie Tramwaje Warszawskie, PestkoPedia, Warszawskie tramwaje elektryczne 1908-2008, tom III, wyd. Komunikacji i Łączności sp.z.o.o.
opracował Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Konstal 105N, Konstal 105Na, Konstal 105NaDK, Konstal 105Nb, Konstal 105Ne, Konstal 105Nf, Konstal 105Ng, CW 105Ng/S, Konstal 105Np, Konstal 105NW, Konstal 105N1k, HCP 105N/2, 105N2k/2000, Konstal 106N, Konstal 106Na, Konstal 108N, Konstal 111N, H. Cegielski FPS 123N

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)