MAN NL222 (A10)

[dodane 26.12.2005, g. 20:19 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 05.06.2009, g. 11:23 przez –– kajetansz]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« MAN NL202 (A10)MAN NL252 (A10) »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: MAN
model: NL222 (A10)
klasa pojemności: MAXI
długość: 11 670 mm
szerokość: 2 500 mm
wysokość: 2 940 mm
masa własna: 9 870 kg
ilość osi: 2
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2)
wys. podłogi na przednim zwisie: 317 mm
wys. podłogi na tylnim zwisie: 340 mm
silnik: MAN D 0826 LUH 12
norma Euro: Euro II
układ silnika: rzędowy, poziomy, 6 cylindrów, 6,87 dm3
moc silnika: 162 kW / 220 KM
skrzynia biegów: ZF 4 HP 500
miejsc siedzących: 32
miejsc ogółem: 99
lata produkcji: 1999-2000
zakupiono, w eksploatacji: 8/2
porównaj z... »
Dziewięcioletni MAN jedzie do najniebezpieczniejszej dzielnicy Szczecina
Dziewięcioletni MAN jedzie do najniebezpieczniejszej dzielnicy Szczecina
768x808; 247.4 KB
zobacz więcej

Logo grupy MAN
Logo grupy MAN
1300x669; 76.5 KB

W latach dziewięćdziesiątych w niemieckim biurze MAN Group padł kolejny projekt skonstruowania krótkiego autobusu miejskiego o 220 konnej mocy silnika. Tak właśnie został stworzony model NL222 wywodzący się z NL202. Do oferty MANa został dodany w 1999 roku.

MAN NL222 jest prawie dwunastometrowym, niskopodłogowym autobusem miejskim należącym do klasy pojemności MAXI. Autobus opiera się na podwoziu A10. Posiada trzy pary drzwi otwierających się do wnętrza pojazdu. Przy pierwszym wejściu podłoga wznosi się na 31 cm, a przy ostatnich 34 cm. Autobus przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych posiadając rampę dla wózków inwalidzkich. Zamontowano 220 konny, 6-cio cylindrowy silnik marki MAN (model D 0826 LUH). Usytuowano go w pozycji leżącej na końcu pojazdu. Zamontowano w nim również skrzynię biegów marki ZF (model 4 HP 500) mającą cztery przełożenia. Pojazd spełnia normę spalinową Euro II. Na swój pokład może zabrać 99 pasażerów, z czego 32 na miejscach siedzących. Wyjątkiem są wozy produkcji późniejszej mające o jedno siedzenie na półtorej osoby mniej. Standardowo autobus został wyposażony w system ABS, dodatkową możliwością jest zamontowanie systemu ASR.

MANy NL222 w Policach

Dostawa 1

Na jesień 1999 roku do Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Autobusowego trafiło pięć fabrycznie nowych MANów NL222. System informacji pasażerskiej opierał się na matrycowych wyświetlaczach zamontowanych z przodu, boku i tyłu pojazdu oraz zegar zamontowany we wnętrzu pojazdu. Nadano im numery od 3011 do 3015.

Dostawa 2

Policzanie zadowoleni z zakupu dokupili jeszcze w marcu 2000 roku jeden tego typu autobus. Różnił się od poprzedników tym, że posiadał tzw. ciepłe guziczki oraz różni

Jaka to linia?
Jaka to linia?
1024x808; 239.5 KB

się pulpitem kierowcy (podobny do montowanych w pojazdach następnej generacji). Nadano mu numer boczny 3016

Niestety dziś występują częste problemy z wyświetlaczami zamontowanymi w tego typu pojazdach, ale ten problem można łatwo zażegnać.

Autobusy z pierwszej dostawy weszły do eksploatacji w listopadzie 1999 roku, natomiast pojazd z drugiej dostawy w maju następnego roku.

Najczęściej można je spotkać na liniach obsługiwanych taborem solowym przez SPPK, oraz na liniach nocnych ze względu na kasację polickich Jelczy M11 oraz 120M.

na podstawie: Infobus oraz informacji Pawła Pieńkowskiego
opracował: Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Niemiecki autobus standardowy (VÖV), MAN A10, MAN A21, MAN A23, MAN A26, MAN A78, MAN NL202 (A10), MAN NL202 (A10)

Nie znaleziono pojazdów odpowiadających zapytaniu.

Najważniejsze daty:
2000
 25 maja - Dostawa do SPPK jednego autobusu MAN NL222 (A10).
1999
 listopad - SPPK rozpoczyna eksploatację pierwszych autobusów MAN NL222 (A10).

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)