Więcej informacji... | producent: | ČKD | model: | B3D | długość: | 14 m | szerokość: | 2,5 m | wysokość: | 3,05 | ilość członów: | 1 | ilość osi: | 4 | ilość i układ drzwi: | Fabrycznie: 3 (4-4-4) Zmodernizowane: 3 (2-2-2) | liczba i moc silników: | 0 | miejsc siedzących: | 28 | miejsc ogółem: | 124 | lata produkcji: | 1973-1988 | zakupiono, w eksploatacji: | nie występuje w Szczecinie | porównaj z... » |
| Tramwaje oznaczone jako B3D to nic innego jak bierny wagon doczepny do typu T3D. Tramwaj ten został przystosowany do łączenia jako trzeci w wagon w składzie nazywanym potocznie jako „Groβzug” skład którego stanowił T3D+T3D+B3D, ale również jako tzw. „Minizug” złożony z wagonu motorowego T3D i doczepnego B3D. Brak kabiny motorniczego umożliwił zwiększenie ilości miejsc siedzących z 23 na 28, jak i stojących z 87 do 96. Ogółem w latach 1973-1988 wyprodukowano 121 sztuk tego wagonu, które dostarczono do Chociebużu i Szwerinu.
Obecnie tramwaje B3D możemy spotkać w zmodernizowanej wersji B3DM w Chociebużu, a tramwaje B3D ze Szwerinu zostały sprzedane.
Mara, R., "Tatra T3 1960-2000, 40 let tramwají Tatra T3" Klub Přátel Tramwaj Tatra, K-Report 2001, "Prager Straβenbahn-Frühling" w: "Strassenbahn Magazin 9/01", Straßenbahnen der Bauart Tatra, Wikipedia.de opracował: Kajetan Szmuciński
Patrz także: Tatra T1, Tatra T2, Tatra T2SU, Tatra T3, Tatra T3SU, Tatra T3YU, Tatra T3D, Tatra T3R, Tatra B3D, Tatra T4D, Tatra B4D, Tatra T5/T5A5, Tatra T5C5, Tatra T5B6, Tatra T6B5SU (T3M)/Tatra-Yug T3M, Tatra T6A2D, Tatra T6A2B, Tatra T6A2H, Tatra T6A5, Tatra T6C5, Tatra B6A2D, Tatra T7B5
Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0 Wszelkie prawa zastrzeżone. |