Szczecin Blog

 Szczecin bez prądu - 8 kwietnia 2008

[dodane 20.10.2008, g. 21:42 przez stoch, ostatnio modyfikowane: 20.10.2008, g. 23:06 przez MAN751]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« 80 lat autobusów w Szczecinie - w pigułce130 lat komunikacji miejskiej w Szczecinie - najważniejsze daty »

Więcej informacji...
W tym dniu nawet Jelcz został zatrudniony
W tym dniu nawet Jelcz został zatrudniony
1024x767; 292.9 KB
zobacz więcej
Intensywne opady ciężkiego śniegu wieczorem i w nocy z 7 na 8 kwietnia 2008 roku zerwały dwie główne linie energetyczne przesyłające prąd do znacznej części województwa Zachodniopomorskiego, co skutkuje paraliżem Szczecina i większych miast w regionie. Niestety problem dotknął też komunikacji miejskiej Szczecina.

Nad ranem 8 kwietnia, około godziny 3:40 dyrekcja MZK została poinformowana, iż tramwaje z obydwu szczecińskich zajezdni nie wyjadą na trasy. Na szczęście opracowany był plan awaryjny na wypadek strajku motorniczych, który od kilku tygodni był w naszym mieście dość realny. Wykorzystano go i dzięki temu poruszanie się po naszym mieście było w ogóle możliwe.

Na ulice Szczecina wyjechały "za tramwaje" obsługiwane przez: SPA "Dąbie", SPA "Klonowica", SPPK, PKS Szczecin oraz PKS Gryfice.

Autobusy (zwłaszcza pospieszne) miały dość duże opóźnienia z powodu korków. Na odcinku od przystanku "Wyszyńskiego" do pętli "Basen Górniczy" autobusy te zatrzymywały się na wysokości przystanków tramwajowych. W dniu tym, tak jak planowano na wypadek strajku, tabor i kierowców z linii: 55 Bis, 61 Bis, D, E, 70 skierowano na "za tramwaje", a wyżej wymienione linie zawieszono na cały dzień. Zmniejszono też liczbę brygad na liniach 53, 60 i 67, zaś linia 51 kursowała według świątecznego rozkładu jazdy. Linie nocne kursowały bez zmian.

Od około godziny 4:50 zostały uruchomione następujące zastępcze linie autobusowe:

  • Linia 801: Plac Rodła - Plac Grunwaldzki - Plac Sprzymierzonych - Aleja Wojska Polskiego - Głębokie (częstotliwość kursowania - 12, 15 minut w szczycie i 30 poza szczytem).

    Obsługa - PKS Gryfice, SPPK i SPA "Klonowica".


  • Linia 803: Las Arkoński – Arkońska – Niemierzyńska –
    Krasińskiego – Wyzwolenia – Niepodległości – Brama Portowa – Plac Zawiszy – Czarnieckiego (częstotliwość kursowania - 12, 15 minut w szczycie i 30 poza szczytem).

    Obsługa - SPA "Dąbie" i PKS Gryfice.


  • Linia 806: Gocław – Lipowa – Światowida – Wiszesława – Robotnicza – Lubeckiego – Dubois – Parkowa – Matejki – Malczewskiego – Plac Żołnierza Polskiego – Brama Portowa – Dworcowa – Kolumba – Nadodrzańska – Tama Pomorzańska – Smolańska – Budziszyńska – Pomorzany Dobrzyńska (częstotliwość kursowania - 12 minut w szczycie i 24 minut poza szczytem).

    Obsługa - PKS Szczecin, PKS Gryfice i SPA "Klonowica".


  • Linia 806 Bis: Ludowa – Lubeckiego – Dubois – Jana z Kolna – Dworcowa – Dworzec Główny (częstotliwość kursowania - 12, 24 minuty w szczycie, poza szczytem nie kursowała).

    Obsługa - PKS Szczecin.


  • Linia 807: Krzekowo – Żołnierska – Mickiewicza – Bohaterów Warszawy – Krzywoustego – Brama Portowa – Wyszyńskiego – Energetyków – Gdańska – Basen Górniczy (częstotliwość kursowania - 12 minut w szczycie i 24 minut poza szczytem).

    Obsługa - SPA "Dąbie", SPA "Klonowica" oraz PKS Gryfice.


  • Linia 808: Plac Rodła – Plac Grunwaldzki – Plac Sprzymierzonych – Piastów – Sikorskiego – Ku Słońcu – Kręta/Kwiatowa – Gumieńce (częstotliwość kursowania - 12 minut w szczycie i 24 minut poza szczytem).

    Obsługa - SPA "Klonowica", SPA "Dąbie" oraz PKS Gryfice.


  • Linia 812: Pomorzany Dobrzyńska – Budziszyńska – Powstańców Wielkopolskich – Piastów – Plac Sprzymierzonych – Plac Grunwaldzki – Plac Rodła – Wyzwolenia – Niemcewicza – Boguchwały – Dworzec Niebuszewo (częstotliwość kursowania - 6 minut w szczycie i 12 minut poza szczytem).

    Linia w godzinach porannych była obsługiwana dużą ilością przegubowych MAN-ów NG272 z SPA "Dąbie", potem dołączyły do nich pojazdy z zajezdni Klonowica i PKS-u Gryfice.


Prąd w szczecińskich zajezdniach włączono około godziny 18. Jednak nie zdecydowano się w tym dniu już wypuścić składów na linie. Około godziny 21 zaczęło się sprawdzanie sieci pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Brały w nim udział między innymi wagony, które dziś już szans na wyjazd liniowy nie mają: GT6 509 i 918.

Następnego poranka, 9 kwietnia 2008 roku tramwaje wróciły na ulice Szczecina.

Na podstawie wiedzy własnej
zredagowali Kamil Stochmal i Paweł Pieńkowski

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)