Jelcz L11

[dodane 05.12.2004, g. 19:10 przez –– Phobos, ostatnio modyfikowane: 09.09.2008, g. 21:08 przez MAN751]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Jelcz M11Jelcz 120M »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: Jelcz
model: L11
klasa pojemności: MAXI
długość: 11 000 mm
szerokość: 2 500 mm
wysokość: 3 008 mm
masa własna: 9 200 kg
masa całkowita: 16 000 kg
ilość osi: 2
ilość i układ drzwi: 2 (2-0-2)
wysokość podłogi: 920 mm
silnik: RABA D 2156 HM 6U
norma Euro: brak danych
układ silnika: rzędowy, poziomy, 6 cylindrów, 10,35 dm3
moc silnika: 142 kW / 192 KM
skrzynia biegów: Csepel ASH75-2-AB
miejsc siedzących: 42
miejsc ogółem: 90
lata produkcji: 1989
zakupiono, w eksploatacji: 2/0
porównaj z... »
Wnętrze dąbskiego Jelcza L11 - częstego bywalca na linii 55 Bis
Wnętrze dąbskiego Jelcza L11 - częstego bywalca na linii 55 Bis
1024x768; 128 KB
zobacz więcej
Podmiejska wersja Jelcza M11. Posiada podwójne rzędy siedzeń z obu stron na całej długości pojazdu. Pozbawiony jest również środkowych drzwi, co niemal całkowicie dyskwalifikuje go z ruchu miejskiego (zbyt wolna wymiana pasażerów).

Do Szczecina trafiły 3 sztuki tego autobusu, z czego dwie trafiły do SPA Klonowica otrzymując numery 150 oraz 151. Do dąbskiej zajezdni przyjechał tylko jeden tego typu pojazd otrzymując numer boczny 399. Pojazdy pochodziły z 1989 roku. Wszystkie weszły do eksploatacji w lipcu 1989 roku.

W sierpniu 1990 roku, czyli rok po zakupie L11-tek oddano do jeszcze wtedy istniejącego wydziału WPKM Świnoujście Jelcza L11 151. Nadano mu tam numer 51.

Szczecińskie pojazdy najczęściej służyły jako wynajmy, gdyż przez posiadanie tylko dwóch par drzwi nie nadawały się do linii obsługiwanych np. przez Jelcze M11. Klonowickiego najczęściej można było spotkać na „kombatanckiej” linii 82 oraz liniach o małych potokach pasażerskich, takich jak 76 czy szczytowe brygady linii 58.

Dąbski na początku swej kariery sporadycznie pojawiał się na linii 65. Można było też zaobserwować kursującego go po mieście reklamując piwo Bosman. Następnie aż do roku 2005 stał bezczynnie na zajezdni służąc jako „Wynajm”. W 2004 roku uruchomiono linię 55 Bis, a dwa lata później Jelcz znalazł swoje powołanie na tej dowozowej "osiedlówce". Jeździł tam niemal codziennie obsługując jedyną brygadę tej linii. Zdarzało się, że czasami był MAN lub inny Jelcz tylko ze względu np. na awarię. Pod koniec swej służby został wysłany na linię 71, na której prawdopodobnie był po raz pierwszy. Swój ostatni kurs odbył na linii 52.

Oba Jelcze zostały kupione przez prywatnego przewoźnika z Bobrownik koło Włocławka.

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.



Patrz także: Berliet PR100, Jelcz PR110, Jelcz M11, Jelcz 120M

Nie znaleziono pojazdów odpowiadających zapytaniu.

Najważniejsze daty:
1989
 lipiec - Rozpoczęcie eksploatacji autobusów Jelcz L11.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)