LHB

[dodane 12.05.2007, g. 09:44 przez DamTram, ostatnio modyfikowane: 13.03.2008, g. 23:25 przez –– mkubien]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Nordwaggon BremenFuchs/Uerdingen Kriegstrassenbahnwagen (KSW) »

Więcej informacji...
model: LHB
długość: 10,35 m
szerokość: 2,2 m
masa własna: 12 700 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 2
liczba i moc silników: 2 x 62,6 kW
miejsc siedzących: 24
miejsc ogółem: Ok. 74
lata produkcji: 1930
zakupiono, w eksploatacji: 15/0
porównaj z... »
Pierwsza, a zarazem ostatnia partia 15 wagonów typu LHB przybyła do Szczecina w 1930 roku. Oznaczono je numerami od 165-179. Wagony LHB to pojazdy motorowe, dwukierunkowe, wyposażone tylko w jedną parę dwuskrzydłowych drzwi z każdej strony, usytuowanych na środku pudła. Ponadto wagony były niskowejściowe, a więc posiadał część niskopodłogową stanowiącą około 20% całej podłogi. Pojazdy wyposażone były w dwa silniki USL-311a o mocy 62,5 kW każdy. Wewnątrz tramwaje mieściły 24 pasażerów na miejscach siedzących i około 50 na miejscach stojących. Kursowały one w składach z wagonami typu Niesky i Wismar. Po II wojnie światowej, w grudniu 1945 roku Zarząd Miasta, poszukując pieniędzy, sprzedał do Poznania 30 wagonów tramwajowych, wśród których znalazło się 7 wagonów LHB (numery 165, 166, 168, 170, 173, 175 i 177). Pozostałe wagony kursowały liniowo do przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku, po czym wszystkie zostały przebudowane na doczepy bierne otrzymując numery taborowe z zakresu 516”-521”, a także 524 i 525.

na podstawie: "120 lat komunikacji w Szczecinie", Remigiusz Grochowiak, swiatowy.org

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Najważniejsze daty:
1930
 - Na początku roku do Szczecina dotarła pierwsza dostawa silnikowych wagonów LHB oraz doczepnych Wismar i Niesky.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)