Linia 107: Plac Rodła - Police Osiedle Chemik

[dodane 17.10.2008, g. 09:23 przez –– stoch, ostatnio modyfikowane: 05.09.2012, g. 04:17 przez –– paki]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 106: Głębokie - Police RynekLinia: 107 Bis (Fabryka Domów - Ofiar Stutthofu) Komuny Paryskiej - Plac Rodła »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Jelczyk M081MB na linii 107 Bis, kursującej na trasie Fabryka domów - Ofiar Stutthofu podczas remontu ulicy Asfaltowej w Policach
Jelczyk M081MB na linii 107 Bis, kursującej na trasie Fabryka domów - Ofiar Stutthofu podczas remontu ulicy Asfaltowej w Policach
1043x699; 205.6 KB
Trasa: Plac Rodła - Matejki - Gontyny - Sczanieckiej - Wilcza - Obotrycka - Pokoju - Szosa Polska - (Przęsocin) Szczecińska - Przęsocińska - (Police) Asfaltowa - Piłsudskiego - Wyszyńskiego - Police Osiedle Chemik

Historia



Historia linii 107 sięga 1 marca 1982 roku, od kiedy to kursowała na podobnej trasie jak dziś, ale przystanek końcowy miała na Placu Hołdu Pruskiego, zamiast na Placu Rodła. Długość trasy w pierwotnym okresie to 16,4 kilometra, długość czasu przejazdu wynosiła 38-39 i 36-37 minut przed i po południu.

Linia jeździła do Polic, a przystanek końcowy miała przy ulicy Grzybowej. Dopiero po wybudowaniu obecnej ulicy Wyszyńskiego (Lenigradzkiej) przedłużono ją do pętli przy CH "Kinga" (dawniej restauracji Oaza). Na trasie do Hołdu Pruskiego linia kursowała do 19 grudnia 1986 roku.

W roku 1988 brygadę 107/2 obsługiwała zajezdnia Klonowica.

W międzyczasie wielokrotnie zwiększano i zmniejszano ilość taboru, czasu przelotu trasy, częstotliwości kursowania, zmieniano rozkład jazdy, następowały korekty odległości między przystankami.

Do połowy lat 90-tych w Policach jej trasa od skrzyżowania Piłsudskiego - Grzybowa przebiegała ulicami: Grzybową, Bankową i Wyszyńskiego.

Dodatkowo, nim linia trafiła na swój obecny przystanek końcowy w Szczecinie, w trakcie budowy Trasy Zamkowej, miała swój epizod z przystankiem końcowym na placu Żołnierza Polskiego w rejonie banku "PEKAO".

Podczas budowy "PAZIM-u" linia 107 zawracała na trasie: Matejki - Malczewskiego - Wyzwolenia - Plac Rodła (obecny przystanek linii 70) - Piłsudskiego - Plac Grunwaldzki - Rayskiego - Malczewskiego i dalej po swojej trasie.

Linia była podzielona na trzy strefy:

* Plac Rodła - Przęsocin
* Przęsocin - Mścięcino Dworzec
* Mścięcino Dworzec - Osiedle Chemik

W 1989 roku liczbę stref zmniejszono do dwóch:

* Plac Rodła - Mścięcino Dworzec
* Mścięcino Dworzec - Osiedle Chemik

Także do czasu uruchomienia linii F "stosiódemkowa" obsługa była podzielona między zajezdnię Klonowica i zajezdnię Police. Ta pierwsza obsługiwała jedną całodzienną i jedną szczytową brygadę, natomiast policka zajezdnia pozostałe 11 brygad w dni powszednie oraz wszystkie 6 w dni świąteczne. Częstotliwość kursowania linii wynosiła 7 minut w szczycie, 14 po szczycie oraz w dni świąteczne i soboty robocze.

Od drugiej połowy lat 90-tych do 16 września 2002 roku linię obsługiwało 8 pojazdów przegubowych lub 15-metrowych co 10-11 minut w dni powszednie przez cały dzień, oraz 6 co 14 minut w dni świąteczne. Dodatkiem była linia F, którą obsługiwało w tym czasie 5 brygad.

22 i 23 września 2001 roku z powodu asfaltowania ulicy Asfaltowej w Policach, na trasie Fabryka Domów - Ofiar Stutthofu uruchomiono linię dodatkową 107 Bis obsługiwaną Jelczykiem M081MB 602, natomiast linia 107 kursowała przez Stołczyn i Skolwin. Obsługiwało ją wtedy 8 autobusów Ikarus 280.



Rok później w Policach rozpoczęto przebudowę skrzyżowania ulic Siedleckiej, Piłsudskiego i Grzybowej na rondo co wymusiło zmiany na trasie linii. Od przystanku "Piłsudskiego Wiadukt" (dziś "Police Przybora") autobusy jeździły ulicami: Przybora, Bankową do Wyszyńskiego i dalej do Osiedla Chemik. Nie obowiązywały w tym czasie przystanki: "Piłsudskiego" (dziś "Police Piłsudskiego Rondo"), "Piłsudskiego PCK" (dziś "Police PCK"), zaś przystanek "Wyszyńskiego" (dziś "Police Wyszyńskiego") przeniesiono na ulicę Bankową (na wysokości PKO).

Od 17 września 2002 roku na linię wprowadzono dwie wtyczki (z 6 kursami w każdym ze szczytów) rozładowujące nieco tłok w godzinach szczytu.

1 września 2004 roku na linię wprowadzono 3 dodatkowe autobusy, zwiększając tym samym częstotliwość do 8 minut w dni powszednie w godzinach 6-19.

Od 30 sierpnia 2005 roku ZDiTM wprowadził zakaz obsługi przez pojazdy wielkopojemne, 15-metrowe. Było to spowodowane nie mieszczeniem się do autobusów linii wszystkich chętnych pasażerów, zwłaszcza w soboty.

Od 3 grudnia 2007 linia została wzbogacona kolejnymi 3 autobusami przegubowymi. Mimo ciągłego dokładania wozów w pewnych momentach dnia powszedniego trudno zmieścić się do autobusów i przydałaby się kolejna brygada. Jest to najbardziej dochodowa linia dla polickiej zajezdni, która jak na razie wygrała z obwodową linią kolejową Szczecin - Trzebież Szczeciński, głównie za sprawą tego, iż dociera do centrum nowego osiedla w Policach.

Linia jest obsługiwana przez SPPK wyłącznie taborem przegubowym.


Częstotliwość obecnego kursowania (rozkład od 1 września 2008 roku):

a) Dni Powszednie:

* co 5-6 (rano) oraz co 6-8 (popołudniu) minut w szczycie
* co 10 minut poza szczytem

b) Soboty:

* co 10 minut w szczycie
* co 15 minut poza szczytem

c) Dni Świąteczne:

* co 12 minut w szczycie
* co 15-20 minut poza szczytem

d) Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok

* co 20 minut przez cały dzień (w godzinach 5:00-23:00)

Przystanki na trasie



Police Osiedle Chemik
Police Wyszyńskiego
Police PCK
Police Piłsudskiego Rondo
Police Przybora
Police Mazurska
Police Mścięcino Krzyżówka
Police Palmowa
Police Ofiar Stutthofu nż
Przęsocin Centralna
Przęsocin Kościelna nż
Ogrody "Neptun" nż
Zagórskiego
Kolonistów nż
Nehringa Pomnik
Pokoju
Bogumińska nż
Ogrody "Przyjaźń" nż
Hoża
Jana z Czarnolasu
Komuny Paryskiej
Wilcza Wiadukt
Sczanieckiej
Matejki
Plac Rodła

Brygady



W dzień powszedni w okresie obowiązywania rozkładu zimowego. linia jest obsługiwana przez 14 autobusów przegubowych, w tym 5 szczytowych i 9 całodziennych:
  • 107/1 - (4:39-8:40, 13:19-16:15)
  • 107/2 - (6:06-23:45)
  • 107/3 - (4:49-20:58)
  • 107/4 - (4:59-9:01;13:44-16:33)
  • 107/5 - (5:09-22:45)
  • 107/6 - (6:35-21:31)
  • 107/7 - (5:19-18:28)
  • 107/8 - (6:47-23:05)
  • 107/9 - (5:29-9:38;14:22-17:08)
  • 107/10 - (6:57-20:19)
  • 107/11 - (5:39-8:19;15:23-21:18)
  • 107/12 - (7:07-23:25)
  • 107/13 - (5:49-10:01;14:41-18:59)
  • 107/14 - (7:17-20:38)


Brygady oznaczone numerami: 2, 5, 7, 8, 10, 12 i 13 są niskopodłogowe.

W rozkładzie letnim (miesiące: lipiec i sierpień) w dni powszednie autobusy kursują co 8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem. Obsługuje ją wówczas 11 pojazdów:
  • 107/1 - (4:39-23:45)
  • 107/2 - (4:49-20:58)
  • 107/3 - (15:09-22:45)
  • 107/4 - (4:59-21:18)
  • 107/5 - (5:09-16:50)
  • 107/6 - (5:19-21:31)
  • 107/7 - (6:45-23:05)
  • 107/8 - (5:29-20:19)
  • 107/9 - (5:39-23:25)
  • 107/10 - (5:49-8:30;14:37-20:38)
  • 107/11 - (7:17-16:11)


Pojazdy niskopodłogowe są oznaczone numerami: 1, 2, 3, 4, 6, 8 i 11.

W soboty linia jest obsługiwana przez 9 pojazdów:
  • 107/1 - (9:29-21:31)
  • 107/2 - (4:59-20:18)
  • 107/3 - (5:14-23:05)
  • 107/4 - (5:29-20:38)
  • 107/5 - (8:54-23:25)
  • 107/6 - (5:44-20:58)
  • 107/7 - (10:34-23:45)
  • 107/8 - (5:59-19:48)
  • 107/9 - (6:14-22:45)


Pojazdy oznaczone numerami: 1, 3, 5, 7 i 9 są niskopodłogowe.

W niedziele na linii kursuje 7 pojazdów (+ dodatkowa wtyczka z linii pracowniczej Zakładów Chemicznych):
  • 107/1 - (5:39-23:45)
  • 107/2 - (10:44-21:13)
  • 107/3 - (12:23-19:43)
  • 107/4 - (5:59-22:45)
  • 107/5 - (6:19-20:13)
  • 107/6 - (4:59-23:05)
  • 107/7 - (5:19-23:25)
  • 107/8 - (14:35-15:55)


Pojazdy 1, 2, 4, 6 i 7 są pojazdami niskopodłogowymi.

W Boże Narodzenie, Wielkanoc i Nowy Rok kursuje 5 pojazdów, wszystkie są niskopodłogowe:
  • 107/1 - (4:59-22:45)
  • 107/2 - (5:19-23:05)
  • 107/3 - (5:39-23:25)
  • 107/4 - (5:59-23:45)
  • 107/5 - (6:19-21:11)


W dniach 23 października 2010 oraz 30 października 2010 tj. ostatnie dwie soboty października, czasy pracy brygad przedstawiały się następująco:
  • 107/1 - (4:59-19:48)
  • 107/2 - (8:09-21:18)
  • 107/3 - (9:47-21:31)
  • 107/4 - (5:14-20:18)
  • 107/5 - (5:29-17:20)
  • 107/6 - (8:39-23:05)
  • 107/7 - (5:44-20:38)
  • 107/8 - (10:27-23:25)
  • 107/9 - (5:59-17:52)
  • 107/10 - (6:14-23:45)
  • 107/11 - (9:19 -22:45)


Natomiast 24 października 2010, 30 października 2010 oraz 1 listopada 2010 linia była również obsługiwana przez 11 brygad:
  • 107/1 - (6:19-18:19)
  • 107/2 - (4:59-22:45)
  • 107/3 - (9:47-20:13)
  • 107/4 - (8:19-18:49)
  • 107/5 - (5:19-17:19)
  • 107/6 - (8:39-23:05)
  • 107/7 - (5:39-23:25)
  • 107/8 - (10:27-19:19)
  • 107/9 - (8:59-17:51)
  • 107/10 - (9:09-23:45)
  • 107/11 - (5:59-21:13)


Zmiany



1 marca 2012 roku wprowadzono szereg zmian na liniach obsługiwanych przez SPPK, w tym również na linii 107:
  • Zmodyfikowano czasy pracy brygad
  • Zaktualizowano czasy przejazdu
  • Wprowadzono dodatkową brygadę jako zadanie łączone z 524/1
  • Uruchomiono przystanek "Szosa Polska Ranczo nż"


Aktualne czasy pracy brygad prezentują się następująco:

Dni powszednie w rozkładzie zimowym:
  • 107/1 - (7:22-21:11)
  • 107/2 - (4:39-8:36, 13:44-18:09)
  • 107/3 - (4:49-22:44)
  • 107/4 - (4:59-16:43)
  • 107/5 - (5:09-20:02)
  • 107/6 - (6:35-9:16, 14:14-23:04)
  • 107/7 - (5:19-17:07)
  • 107/8 - (6:47-20:32)
  • 107/9 - (5:29-23:24)
  • 107/10 - (6:57-11:27, 14:41-17:29)
  • 107/11 - (5:39-20:51)
  • 107/12 - (7:07-8:24, 15:05-19:32)
  • 107/13 - (5:49-10:12;15:35-21:31)
  • 107/14 - (5:59-23:44)
  • 107/15 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Dni powszednie w rozkładzie letnim:
  • 107/1 - (7:22-20:02)
  • 107/2 - (15:25-21:31)
  • 107/3 - (4:49-16:58)
  • 107/4 - (6:19-23:04)
  • 107/5 - (4:59-20:32)
  • 107/6 - (5:11-23:24)
  • 107/7 - (5:23-20:51)
  • 107/8 - (6:55-23:44)
  • 107/9 - (5:35-11:27, 14:53-19:32)
  • 107/10 - (5:47-21:11)
  • 107/11 - (4:39-22:44)
  • 107/12 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Soboty:
  • 107/1 - (4:59-18:33)
  • 107/2 - (5:14-20:01)
  • 107/3 - (9:59-23:24)
  • 107/4 - (5:29-20:31)
  • 107/5 - (5:44-23:44)
  • 107/6 - (10:29-22:44)
  • 107/7 - (5:59-21:23)
  • 107/8 - (7:36-21:31)
  • 107/9 - (6:14-23:04)
  • 107/10 - (5:24-5:59)
  • 107/11 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Dni świąteczne:

  • 107/1 - (5:09-22:44)
  • 107/2 - (5:29-23:04)
  • 107/3 - (11:29-23:24)
  • 107/4 - (9:59-18:46)
  • 107/5 - (5:49-21:31)
  • 107/6 - (6:09-20:46)
  • 107/7 - (9:09-23:44)
  • 107/8 - (5:29-6:04)
  • 107/9 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie:

  • 107/1 - (5:09-23:44)
  • 107/2 - (5:29-22:44)
  • 107/3 - (5:49-23:04)
  • 107/4 - (6:09-23:24)
  • 107/5 - (7:29-10:06, 15:29-18:07)
  • 107/6 - (5:29-6:04)
  • 107/7 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)

Na podstawie informacji własnych
opracowali: Kamil Stochmal i Paweł Pieńkowski
aktualizacja: X, paki

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Najważniejsze daty:
1980
 1 grudnia - Uruchomiono linię pospieszną P na trasie Plac Sprzymierzonych - Police Grzybowa przez Tanowo. Linię zlikwidowano po kilku latach.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2014 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)