Linia 107: Plac Rodła - Police Osiedle Chemik

[dodane 17.10.2008, g. 09:23 przez –– stoch, ostatnio modyfikowane: 16.02.2018, g. 16:23 przez –– jas59]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 106: Głębokie - Police RynekLinia: 107 Bis (Fabryka Domów - Ofiar Stutthofu) Komuny Paryskiej - Plac Rodła »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Jelczyk M081MB na linii 107 Bis, kursującej na trasie Fabryka domów - Ofiar Stutthofu podczas remontu ulicy Asfaltowej w Policach
Jelczyk M081MB na linii 107 Bis, kursującej na trasie Fabryka domów - Ofiar Stutthofu podczas remontu ulicy Asfaltowej w Policach
1043x699; 205.6 KB
Trasa: Plac Rodła - Matejki - Gontyny - Sczanieckiej - Wilcza - Obotrycka - Pokoju - Szosa Polska - (Przęsocin) Szczecińska - Przęsocińska - (Police) Asfaltowa - Piłsudskiego - Wyszyńskiego - Police Osiedle Chemik

Historia



Historia linii 107 sięga 1 marca 1982 roku, od kiedy to kursowała na podobnej trasie jak dziś, ale przystanek końcowy miała na Placu Hołdu Pruskiego, zamiast na Placu Rodła. Długość trasy w pierwotnym okresie to 16,4 kilometra, długość czasu przejazdu wynosiła 38-39 i 36-37 minut przed i po południu.

Linia jeździła do Polic, a przystanek końcowy miała przy ulicy Grzybowej. Dopiero po wybudowaniu obecnej ulicy Wyszyńskiego (Lenigradzkiej) przedłużono ją do pętli przy CH "Kinga" (dawniej restauracji Oaza). Na trasie do Hołdu Pruskiego linia kursowała do 19 grudnia 1986 roku.

W roku 1988 brygadę 107/2 obsługiwała zajezdnia Klonowica.

W międzyczasie wielokrotnie zwiększano i zmniejszano ilość taboru, czasu przelotu trasy, częstotliwości kursowania, zmieniano rozkład jazdy, następowały korekty odległości między przystankami.

Do połowy lat 90-tych w Policach jej trasa od skrzyżowania Piłsudskiego - Grzybowa przebiegała ulicami: Grzybową, Bankową i Wyszyńskiego.

Dodatkowo, nim linia trafiła na swój obecny przystanek końcowy w Szczecinie, w trakcie budowy Trasy Zamkowej, miała swój epizod z przystankiem końcowym na placu Żołnierza Polskiego w rejonie banku "PEKAO".

Podczas budowy "PAZIM-u" linia 107 zawracała na trasie: Matejki - Malczewskiego - Wyzwolenia - Plac Rodła (obecny przystanek linii 70) - Piłsudskiego - Plac Grunwaldzki - Rayskiego - Malczewskiego i dalej po swojej trasie.

Linia była podzielona na trzy strefy:

* Plac Rodła - Przęsocin
* Przęsocin - Mścięcino Dworzec
* Mścięcino Dworzec - Osiedle Chemik

W 1989 roku liczbę stref zmniejszono do dwóch:

* Plac Rodła - Mścięcino Dworzec
* Mścięcino Dworzec - Osiedle Chemik

Także do czasu uruchomienia linii F "stosiódemkowa" obsługa była podzielona między zajezdnię Klonowica i zajezdnię Police. Ta pierwsza obsługiwała jedną całodzienną i jedną szczytową brygadę, natomiast policka zajezdnia pozostałe 11 brygad w dni powszednie oraz wszystkie 6 w dni świąteczne. Częstotliwość kursowania linii wynosiła 7 minut w szczycie, 14 po szczycie oraz w dni świąteczne i soboty robocze.

Od drugiej połowy lat 90-tych do 16 września 2002 roku linię obsługiwało 8 pojazdów przegubowych lub 15-metrowych co 10-11 minut w dni powszednie przez cały dzień, oraz 6 co 14 minut w dni świąteczne. Dodatkiem była linia F, którą obsługiwało w tym czasie 5 brygad.

22 i 23 września 2001 roku z powodu asfaltowania ulicy Asfaltowej w Policach, na trasie Fabryka Domów - Ofiar Stutthofu uruchomiono linię dodatkową 107 Bis obsługiwaną Jelczykiem M081MB 602, natomiast linia 107 kursowała przez Stołczyn i Skolwin. Obsługiwało ją wtedy 8 autobusów Ikarus 280.



Rok później w Policach rozpoczęto przebudowę skrzyżowania ulic Siedleckiej, Piłsudskiego i Grzybowej na rondo co wymusiło zmiany na trasie linii. Od przystanku "Piłsudskiego Wiadukt" (dziś "Police Przybora") autobusy jeździły ulicami: Przybora, Bankową do Wyszyńskiego i dalej do Osiedla Chemik. Nie obowiązywały w tym czasie przystanki: "Piłsudskiego" (dziś "Police Piłsudskiego Rondo"), "Piłsudskiego PCK" (dziś "Police PCK"), zaś przystanek "Wyszyńskiego" (dziś "Police Wyszyńskiego") przeniesiono na ulicę Bankową (na wysokości PKO).

Od 17 września 2002 roku na linię wprowadzono dwie wtyczki (z 6 kursami w każdym ze szczytów) rozładowujące nieco tłok w godzinach szczytu.

1 września 2004 roku na linię wprowadzono 3 dodatkowe autobusy, zwiększając tym samym częstotliwość do 8 minut w dni powszednie w godzinach 6-19.

Od 30 sierpnia 2005 roku ZDiTM wprowadził zakaz obsługi przez pojazdy wielkopojemne, 15-metrowe. Było to spowodowane nie mieszczeniem się do autobusów linii wszystkich chętnych pasażerów, zwłaszcza w soboty.

Od 3 grudnia 2007 linia została wzbogacona kolejnymi 3 autobusami przegubowymi. Mimo ciągłego dokładania wozów w pewnych momentach dnia powszedniego trudno zmieścić się do autobusów i przydałaby się kolejna brygada. Jest to najbardziej dochodowa linia dla polickiej zajezdni, która jak na razie wygrała z obwodową linią kolejową Szczecin - Trzebież Szczeciński, głównie za sprawą tego, iż dociera do centrum nowego osiedla w Policach.

Linia jest obsługiwana przez SPPK wyłącznie taborem przegubowym.


Częstotliwość obecnego kursowania (rozkład od 1 września 2008 roku):

a) Dni Powszednie:

* co 5-6 (rano) oraz co 6-8 (popołudniu) minut w szczycie
* co 10 minut poza szczytem

b) Soboty:

* co 10 minut w szczycie
* co 15 minut poza szczytem

c) Dni Świąteczne:

* co 12 minut w szczycie
* co 15-20 minut poza szczytem

d) Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok

* co 20 minut przez cały dzień (w godzinach 5:00-23:00)

Przystanki na trasie



Police Osiedle Chemik
Police Wyszyńskiego
Police PCK
Police Piłsudskiego Rondo
Police Przybora
Police Mazurska
Police Mścięcino Krzyżówka
Police Palmowa
Police Ofiar Stutthofu nż
Przęsocin Centralna
Przęsocin Kościelna nż
Szosa Polska Ranczo nż
Ogrody "Neptun" nż
Zagórskiego
Kolonistów
Nehringa Pomnik
Pokoju
Bogumińska nż
Ogrody "Przyjaźń" nż
Hoża
Jana z Czarnolasu
Komuny Paryskiej
Wilcza Wiadukt
Sczanieckiej
Matejki
Plac Rodła

Brygady



W dzień powszedni w okresie obowiązywania rozkładu zimowego. linia jest obsługiwana przez 14 autobusów przegubowych, w tym 5 szczytowych i 9 całodziennych:
  • 107/1 - (4:39-8:40, 13:19-16:15)
  • 107/2 - (6:06-23:45)
  • 107/3 - (4:49-20:58)
  • 107/4 - (4:59-9:01;13:44-16:33)
  • 107/5 - (5:09-22:45)
  • 107/6 - (6:35-21:31)
  • 107/7 - (5:19-18:28)
  • 107/8 - (6:47-23:05)
  • 107/9 - (5:29-9:38;14:22-17:08)
  • 107/10 - (6:57-20:19)
  • 107/11 - (5:39-8:19;15:23-21:18)
  • 107/12 - (7:07-23:25)
  • 107/13 - (5:49-10:01;14:41-18:59)
  • 107/14 - (7:17-20:38)


Brygady oznaczone numerami: 2, 5, 7, 8, 10, 12 i 13 są niskopodłogowe.

W rozkładzie letnim (miesiące: lipiec i sierpień) w dni powszednie autobusy kursują co 8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem. Obsługuje ją wówczas 11 pojazdów:
  • 107/1 - (4:39-23:45)
  • 107/2 - (4:49-20:58)
  • 107/3 - (15:09-22:45)
  • 107/4 - (4:59-21:18)
  • 107/5 - (5:09-16:50)
  • 107/6 - (5:19-21:31)
  • 107/7 - (6:45-23:05)
  • 107/8 - (5:29-20:19)
  • 107/9 - (5:39-23:25)
  • 107/10 - (5:49-8:30;14:37-20:38)
  • 107/11 - (7:17-16:11)


Pojazdy niskopodłogowe są oznaczone numerami: 1, 2, 3, 4, 6, 8 i 11.

W soboty linia jest obsługiwana przez 9 pojazdów:
  • 107/1 - (9:29-21:31)
  • 107/2 - (4:59-20:18)
  • 107/3 - (5:14-23:05)
  • 107/4 - (5:29-20:38)
  • 107/5 - (8:54-23:25)
  • 107/6 - (5:44-20:58)
  • 107/7 - (10:34-23:45)
  • 107/8 - (5:59-19:48)
  • 107/9 - (6:14-22:45)


Pojazdy oznaczone numerami: 1, 3, 5, 7 i 9 są niskopodłogowe.

W niedziele na linii kursuje 7 pojazdów (+ dodatkowa wtyczka z linii pracowniczej Zakładów Chemicznych):
  • 107/1 - (5:39-23:45)
  • 107/2 - (10:44-21:13)
  • 107/3 - (12:23-19:43)
  • 107/4 - (5:59-22:45)
  • 107/5 - (6:19-20:13)
  • 107/6 - (4:59-23:05)
  • 107/7 - (5:19-23:25)
  • 107/8 - (14:35-15:55)


Pojazdy 1, 2, 4, 6 i 7 są pojazdami niskopodłogowymi.

W Boże Narodzenie, Wielkanoc i Nowy Rok kursuje 5 pojazdów, wszystkie są niskopodłogowe:
  • 107/1 - (4:59-22:45)
  • 107/2 - (5:19-23:05)
  • 107/3 - (5:39-23:25)
  • 107/4 - (5:59-23:45)
  • 107/5 - (6:19-21:11)


W dniach 23 października 2010 oraz 30 października 2010 tj. ostatnie dwie soboty października, czasy pracy brygad przedstawiały się następująco:
  • 107/1 - (4:59-19:48)
  • 107/2 - (8:09-21:18)
  • 107/3 - (9:47-21:31)
  • 107/4 - (5:14-20:18)
  • 107/5 - (5:29-17:20)
  • 107/6 - (8:39-23:05)
  • 107/7 - (5:44-20:38)
  • 107/8 - (10:27-23:25)
  • 107/9 - (5:59-17:52)
  • 107/10 - (6:14-23:45)
  • 107/11 - (9:19 -22:45)


Przebudowa ulicy Wyszyńskiego w Policach, w dniach 18 kwietnia - 21 listopada 2009 roku na liniach 103, 106, 107, 109, 110, 111, F, 524 i 526 wymusiła zmiany tras i rozkładów jazdy.

• autobusy linii 107 i F kursowały objazdem od ulicy Piłsudskiego przez ulicę Wyszyńskiego do przystanku końcowego "Police Bankowa" na ulicy Bankowej, a następnie przez ulicę Bankową i ulicę Grzybową do ronda i dalej bez zmian. W obu kierunkach nieczynne były przystanki: "Police Wyszyńskiego" i "Police Osiedle Chemik", a ponadto przystanek "Police PCK" w kierunku placu Rodła. Przystanek końcowy "Police Bankowa" był zlokalizowany na ulicy Bankowej za skrzyżowaniem z ulicą Wyszyńskiego. W tym okresie zmieniały się trasy objazdów ze względu na etapowanie prac.

Natomiast 24 października 2010, 30 października 2010 oraz 1 listopada 2010 linia była również obsługiwana przez 11 brygad:
  • 107/1 - (6:19-18:19)
  • 107/2 - (4:59-22:45)
  • 107/3 - (9:47-20:13)
  • 107/4 - (8:19-18:49)
  • 107/5 - (5:19-17:19)
  • 107/6 - (8:39-23:05)
  • 107/7 - (5:39-23:25)
  • 107/8 - (10:27-19:19)
  • 107/9 - (8:59-17:51)
  • 107/10 - (9:09-23:45)
  • 107/11 - (5:59-21:13)


Organizacja imprezy biegowej XXIII Ogólnopolski Bieg Uliczny „15 Policka” w dniu 5 czerwca 2011 roku w godzinach 9:00 - 15.00 wymusiła zamknięcie dla ruchu ulic:

• Wyszyńskiego na odcinku od ulicy Piaskowej do ulicy Bankowej,
• Bankowa na odcinku od Wyszyńskiego do Zamenhofa,
• Zamenhofa na całej długości,
• Piaskowa od Zamenhofa do Wyszyńskiego w Policach,
• oraz drogi powiatowej nr 06132 na odcinku Police – Siedlice.
• organizatorem imprezy jest Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej TYTAN – Police.
• linia 107 kursowała na trasie Pl. Rodła – Wyszyńskiego ( przystanek końcowy w zatoce przy kościele) wg obowiązującego rozkładu jazdy. W kierunku Pl. Rodła kursuje ul. Bankowa, Grzybową przez rondo do ulicy Piłsudskiego i dalej stałą trasą.

Od dnia 15 lutego 2012 roku autobusy linii 107 zatrzymywały się od tej pory na przystanku „Szosa Polska Ranczo nż” w obu kierunkach.

Zmiany



1 marca 2012 roku wprowadzono szereg zmian na liniach obsługiwanych przez SPPK, w tym również na linii 107:
  • Zmodyfikowano czasy pracy brygad
  • Zaktualizowano czasy przejazdu
  • Wprowadzono dodatkową brygadę jako zadanie łączone z 524/1
  • Uruchomiono przystanek "Szosa Polska Ranczo nż"


Aktualne czasy pracy brygad prezentują się następująco:

Dni powszednie w rozkładzie zimowym:
  • 107/1 - (7:22-21:11)
  • 107/2 - (4:39-8:36, 13:44-18:09)
  • 107/3 - (4:49-22:44)
  • 107/4 - (4:59-16:43)
  • 107/5 - (5:09-20:02)
  • 107/6 - (6:35-9:16, 14:14-23:04)
  • 107/7 - (5:19-17:07)
  • 107/8 - (6:47-20:32)
  • 107/9 - (5:29-23:24)
  • 107/10 - (6:57-11:27, 14:41-17:29)
  • 107/11 - (5:39-20:51)
  • 107/12 - (7:07-8:24, 15:05-19:32)
  • 107/13 - (5:49-10:12;15:35-21:31)
  • 107/14 - (5:59-23:44)
  • 107/15 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Dni powszednie w rozkładzie letnim:
  • 107/1 - (7:22-20:02)
  • 107/2 - (15:25-21:31)
  • 107/3 - (4:49-16:58)
  • 107/4 - (6:19-23:04)
  • 107/5 - (4:59-20:32)
  • 107/6 - (5:11-23:24)
  • 107/7 - (5:23-20:51)
  • 107/8 - (6:55-23:44)
  • 107/9 - (5:35-11:27, 14:53-19:32)
  • 107/10 - (5:47-21:11)
  • 107/11 - (4:39-22:44)
  • 107/12 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Soboty:
  • 107/1 - (4:59-18:33)
  • 107/2 - (5:14-20:01)
  • 107/3 - (9:59-23:24)
  • 107/4 - (5:29-20:31)
  • 107/5 - (5:44-23:44)
  • 107/6 - (10:29-22:44)
  • 107/7 - (5:59-21:23)
  • 107/8 - (7:36-21:31)
  • 107/9 - (6:14-23:04)
  • 107/10 - (5:24-5:59)
  • 107/11 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Dni świąteczne:

  • 107/1 - (5:09-22:44)
  • 107/2 - (5:29-23:04)
  • 107/3 - (11:29-23:24)
  • 107/4 - (9:59-18:46)
  • 107/5 - (5:49-21:31)
  • 107/6 - (6:09-20:46)
  • 107/7 - (9:09-23:44)
  • 107/8 - (5:29-6:04)
  • 107/9 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie:

  • 107/1 - (5:09-23:44)
  • 107/2 - (5:29-22:44)
  • 107/3 - (5:49-23:04)
  • 107/4 - (6:09-23:24)
  • 107/5 - (7:29-10:06, 15:29-18:07)
  • 107/6 - (5:29-6:04)
  • 107/7 - (22:49-23:23 i dalej 524/1)


W dniu 31 maja 2013 roku w godzinach 10:40 - 12:00 została zamknięta dla ruchu ulica Wyszyńskiego w Policach na odcinku od Bankowej do Okulickiego oraz Roweckiego w związku z uroczystością odsłonięcia tablic. Wyłączenie z ruchu odcinka ulic było kierowane przez funkcjonariuszy KPP Police.

• linia 107 kursowała na trasie plac Rodła – Wyszyńskiego (przystanek końcowy w zatoce przy kościele) wg obowiązującego rozkładu jazdy. W kierunku placu Rodła jedzie Bankowa, Grzybową przez rondo do Piłsudskiego i dalej stałą trasą.

W dniu 2 czerwca 2013 roku w godzinach 9:00 - 13.00 zostały zamknięte dla ruchu ulice Wyszyńskiego na odcinku od Piaskowej do Bankowej, Bankowa na odcinku od Wyszyńskiego do Zamenhofa, Zamenhofa na całej długości, Piaskowa od Zamenhofa do Wyszyńskiego w Policach oraz drogi powiatowej nr 06132 na odcinku Police – Siedlice z powodu organizacji imprezy biegowej "XXIV Ogólnopolski Bieg Uliczny „15 Policka”. Organizatorem imprezy było Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej TYTAN – Police.

• linia 107 kursowała na trasie plac Rodła – Wyszyńskiego (przystanek końcowy w zatoce przy kościele) wg obowiązującego rozkładu jazdy. W kierunku placu Rodła kursuje ulicami Bankowa, Grzybową przez rondo do Piłsudskiego i dalej stałą trasą.

8 czerwca 2014 roku linia na czas trwania biegu jeździła tą samą trasą co rok wcześniej.

Wykrycie niewybuchu z czasów II wojny światowej w dniu 30 czerwca 2013 roku wymusiło operacje usunięcia znaleziska. Wiązało się to z koniecznością ewakuacji mieszkańców i wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w godzinach 9:00 - 15:00.

Niewybuch znajdował się w Odrze w pobliżu Urzędu Celnego. Na czas prowadzenia akcji wydobycia niewybuchu wyznaczone zostały strefy ewakuacji mieszkańców wraz z miejscem zbiórki osób ewakuowanych i strefę wyłączoną z ruchu.

• linie 59, 101, 107 od przystanku Matejki skierowane przez ulicę Malczewskiego, Wyzwolenia nawrót na placu Żołnierza. Przystanek końcowy plac Rodła (przy Delikatesach).

Z powodu dużego natężeniem ruchu w alei Wyzwolenia i na ulicy Malczewskiego zmieniono trasy autobusów linii 68, 101, 107 i F. Do godziny 17:00 w dniu 24 grudnia 2013 roku autobusy jeździły z pominięciem odcinka alei Wyzwolenia i ulicy Malczewskiego. Pojazdy zawracały na Placu Rodła i ulicy Matejki i jechały w kierunku Polic i Osiedla Kormoranów. Nieczynny był przystanek „Malczewskiego”. Taka organizacja komunikacji miejskiej obowiązywała do odwołania w dniach 30 - 31 grudnia 2013

Uroczystość nadania imienia rondu przy ulicy Piłsudskiego odbyła się w dniu 6 czerwca 2014 roku w godzinach w godzinach 10:45 - 11:45. Wymusiło to, zamknięcie ulic dojazdowych do ronda. W tym czasie obowiązywały zmienione trasy kursowania autobusów:

• linia 107 i F kursowały w obu kierunkach ulicami Bankową i Przybora z pominięciem przystanków Police Wyszyńskiego, Police PCK, Police Piłsudskiego Rondo oraz Police Przybora w kierunku Kingi. Autobus będzie się zatrzymywał przy skrzyżowaniu Bankowej i Grzybowej.

ZDiTM z dniem 22 stycznia 2015 roku, zmienił lokalizacje przystanku "Ogrody Przyjaźń" nż dla autobusów linii 63, 101, 107 i 524 jadących w kierunku Polic i Skolwina. Przystanek został przeniesiony o ok. 250 metrów w kierunku bramy wjazdowej do ogródków działkowych. Autobusy zatrzymują się przy nowym peronie. Dotychczasowy przystanek został zlikwidowany.

Bieg Policka XV, który odbywał się w Policach w latach czerwiec 2015 - 2017 w godzinach 10 – 12:30 wymuszał zmianę tras autobusów linii 103, 106, 107.

• linia 107 jechała na trasie Plac Rodła – Police Wyszyńskiego. Przystankiem końcowym był przystanek Police Wyszyńskiego w kierunku Placu Rodła. Autobusy linii 107 nie zatrzymywały się na przystankach "Police Rondo", "Police Wyszyńskiego" (w kierunku przystanku Police Osiedle Chemik) oraz przystanku Police Osiedle Chemik.

• w godzinach 9:30-13:00 5 czerwca 2016 roku linia na czas trwania biegu jeździła tą samą trasą co rok wcześniej.

W związku z liczeniem pasażerów korzystających z linii 107 w dniach 29 - 30 lipca 2015 roku część kursów była wykonywana autobusami solowymi.

Dnia 1 września 2015 roku uruchomiony został przystanek "Ostrowska nż" w kierunku ulicy Pokoju, zlokalizowany w ciągu ulicy Bogumińskiej przy stacji paliw Orlen.

Od 30 listopada 2015 roku na wniosek pasażerów w dni powszednie wprowadzono skomunikowanie linii 107 i C na pętli Plac Rodła. Dotyczy ono kursu o godzinie 5:30. Czas oczekiwania autobusu linii 107 na autobus linii C wynosił do 2 minut.

15 lutego 2016 roku uruchomiony został przystanek "Staw Brodowski" w rejonie kładki przy ulicy Wilczej.

Na podstawie informacji własnych opracowali: Kamil Stochmal i Paweł Pieńkowski aktualizacja: X, paki, jas59

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Najważniejsze daty:
1980
 1 grudnia - Uruchomiono linię pospieszną P na trasie Plac Sprzymierzonych - Police Grzybowa przez Tanowo. Linię zlikwidowano po kilku latach.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)