Linia 110: Police Rynek - Siedlice pętla

[dodane 11.10.2008, g. 19:03 przez stoch, ostatnio modyfikowane: 17.02.2018, g. 05:01 przez –– jas59]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 109: Police Rynek - Police SzkołaLinia 111: Zajezdnia Police - Jasienica »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
"Mig" w okolicy polickiego dworca PKP
"Mig" w okolicy polickiego dworca PKP
1024x768; 291.2 KB
Trasa: Police Rynek - Plac Chrobrego - Grunwaldzka - Batorego - Szkolna - Słoneczna - Kołłątaja - Mazurska - Piłsudskiego - Grzybowa - Piaskowa - (Wyszyńskiego) - Siedlice pętla

110 po Gryfinie



WPKM uruchomił linię 110 - 2 kwietnia 1985 roku na trasie Gryfino - Dolna Odra. Długość trasy wynosiła 5,7 km, przelot 14 minut. Linię obsługiwał jeden autobus z 42-minutową częstotliwością w ciągu całego dnia.

Kursowała ona na tej trasie do 1 sierpnia 1989 roku. Została zawieszona z powodu braku kierowców. Ponownie linię odwieszono 6 marca 1990 roku. Jeździła na tej samej trasie. Definitywnie została zlikwidowana z dniem 1 lutego 1992 roku.

W skrócie o dzisiejszej "stodziesiątce"



Linia w swojej teraźniejszej wersji powstała niedawno, 3 grudnia 2007 roku, kiedy to zlikwidowano kursy wariantowe linii 109 do Siedlic. "Stodziesiątka" ma długość 6,84 kilometra w kierunku Siedlic (z podjazdem pod CHU "Kinga") oraz 6,27 kilometra w kierunku Rynku. Linia na początku odbywała 4 kursy dziennie. Pierwsza reforma rozkładu jazdy tej linii miała miejsce 1 kwietnia 2008 roku. Po niej liczbę kursów podwyższono do pięciu, z których ostatni w kierunku Siedlic był z podjazdem na Osiedle Chemik. Kursy wykonywane są w godzinach szczytów przewozowych, tylko w dni powszednie.

Linia obsługiwana jest autobusami o klasie pojemności MAXI, najczęściej Jelczami 120M lub M11. Czasami zdarza się rano na linii zauważyć autobus przegubowy, ale takie zjawisko należy do rzadkości. Czas przejazdu całej trasy to 14 minut (z podjazdem pod CHU "Kinga" - 17).

Za szybą autobusu linii 110



Na pętli "Police Rynek", gdzie zaczyna się trasa linii 110 stoi mała kapliczka, jedyna pozostałość po XIII-wiecznym Kościele Najświętszej Marii Panny. W drodze pomiędzy przystankami "Police Grunwaldzka" i "Police Szkolna" mijamy dworzec kolejowy, gdzie od kilku lat nie jeździ żaden pociąg pasażerski. Przed przystankiem "Police Mazurska Kościół" możemy zobaczyć polickie Lapidarium oraz neogotycki Kościół Mariacki wybudowany na początku XX wieku.

Jadąc dalej wjeżdżamy do tzw. "nowych Polic". Po chwili przejeżdżamy przez jedyne w Policach rondo. Ciekawostką jest to, że nie ma ono swojej nazwy. Dojeżdżamy do przystanku "Police Grzybowa", z którego jest dosyć ładny widok na Puszczę Wkrzańską. Kontynuując drogę mijamy Ośrodek Sportu i Rekreacji. Po dwóch minutach od tego miejsca znajdujemy się poza Policami. Przez kolejne 3 minuty jedziemy przez las, z którego po pewnym czasie wyłaniają się jednorodzinne domki. To wieś Siedlice. Tuż za przystankiem "Siedlice" po prawej stronie w krzakach jeszcze niedawno można było zobaczyć Jelcza M080. Niedawno autobus znalazł się na terenie prywatnym w roli składu drewna. Tuż przy wyjeździe z tej wioski znajduje się urocza pętelka, na której swój bieg kończy linia 110.

110 w zimowej scenerii
110 w zimowej scenerii
960x640; 194.7 KB



Przystanki na trasie:



Police Rynek
Police Grunwaldzka
Police Szkolna
Police Mazurska Kościół
Police Mazurska
Police Przybora
Police Grzybowa
Police Piaskowa
Police Piaskowa Szkoła
Police Osiedle Chemik (tylko kurs z podjazdem)
Siedlice
Siedlice pętla

Przebudowa ulicy Wyszyńskiego w Policach, w dniach 18 kwietnia - 21 listopada 2009 roku na liniach 103, 106, 107, 109, 110, 111, F, 524 i 526 wymusiła zmiany tras i rozkładów jazdy.

• na linii 110 zawieszono podjazdy do pętli "Police Osiedle Chemik". Dodatkowo przy skrzyżowaniu ulic Piaskowej i Wyszyńskiego uruchomiony został przystanek "Police Okulickiego" w obu kierunkach. W tym okresie zmieniały się trasy objazdów ze względu na etapowanie prac.

Z dniem 20 lipca 2009 roku uruchomiono na wniosek Gminy Police przystanek "Siedlice Las na żądanie" dla linii autobusowych 106 i 110 (dla linii 110 od 1 września). Przystanek dla obu kierunków usytuowany będzie w nowo wybudowanych zatokach pomiędzy Policami a przystankiem Siedlice.

1 marca 2012 roku nastąpiły zmiany rozkładów jazdy linii 102, 103, 106, 107, 109, 110, 111, F i 524.

• na liniach 109, 110 i 111 uruchomiono przystanek "Police Kołłątaja" (wspólny z linią 103). Przystanek będzie obowiązywał jedynie w kierunku osiedla Chemik/Siedlic.

W dniach 6 - 30 września 2012 roku z powodu dalszego remontu, znowu została zamknięta dla ruchu ulica Grzybowa w Policach.

• na czas remontu została zmieniona trasa linii autobusowych 103, 109, 110, 111. 524, 526 i Linii Samorządowej. Prace wykonywała jak wcześniej firma FDO Sp. z o.o. na zlecenie Gminy Police.

Linie 103, 109, 110, 111, 524, 526, Linia Samorządowa kursowały częściowo zmienioną trasą:

• w kierunku ulicy Wyszyńskiego ruch autobusów odbywał się ulicami Grzybową – Bankową – Zamenhofa – Piaskową i dalej po stałej trasie. • w kierunku Police Rynek ruch autobusów odbywał się ulicami: Piaskową – Odrzańską – Bankową – Grzybową i dalej po stałej trasie. Autobusy kursowały wg normalnego rozkładu jazdy.

Prace prowadzone w Policach na ulicy Grunwaldzkiej, w dniach 29 - 30 września 2016 roku wymusiły zmiany na liniach 102, 103, 106, 109, 110, 111, 524 i 526. W związku z tym zamknięta została dla ruchu ulica Grunwaldzka w Policach na odcinku od ulicy Kołłątaja do ulicy Kościuszki.

• linie 109, 110 i 111 — zostały wycofane z ulic Mazurskiej, Kołłątaja, Szkolnej, Batorego i Grunwaldzkiej i jechały Wojska Polskiego. Kursy były wykonywane z pominięciem przystanków „Police Grunwaldzka”, „Police Szkolna”, „Police Kołłątaja”, „Police Mazurska Kościół”. Na trasie objazdu autobusy zatrzymywały się na przystanku „Police Wojska Polskiego” (wspólny z linią 101).

Na podstawie informacji własnych opracował Kamil Stochmal, aktualizacja Janusz Światowy na podstawie komunikatów ZDiTM

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)