Linia 64: Dąbie Osiedle - Klucz

[dodane 12.10.2008, g. 14:01 przez –– jas59, ostatnio modyfikowane: 10.06.2010, g. 15:10 przez –– X]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 63: Kołłątaja - SkolwinLinia 65: Rondo Ułanów Podolskich (Basen Górniczy) - Osiedle Bukowe »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Dwudrzwiowiec na linii 64 rusza w stronę Dąbia
Dwudrzwiowiec na linii 64 rusza w stronę Dąbia
1024x768; 129.3 KB
Trasa: Dąbie Osiedle – Goleniowska – Plac Słowiański – Racławicka – Stacyjna – Pomorska – Plac Słowiański – Gierczak – Krzywoń – Gryfińska – Batalionów Chłopskich – Granitowa – Plac Wolności – Metalowa – Przodowników Pracy – Rymarska – Klucz

Linia 64 powstała 25 maja 1964 roku i jeździła na trasie Klucz - Podjuchy - Dąbie Osiedle. Obsługiwały ją dwa autobusy z częstotliwością co 30-35 minut.

26 listopada 1968 roku następuje zmiana trasy linii: od ulicy Bagiennej kursuje ulicami: Andrzeja Struga i Wiosenną, od 11 stycznia 1969 roku kursuje w obydwu kierunkach przez Andrzeja Struga i Wiosenną, od 1 września 1969 roku powraca na swoją starą trasę przez Gryfińską i Anieli Krzywoń.

4 grudnia 1969 roku wydłużono trasę linii o jedną strefę do Daleszewa (dworzec) i od tego czasu aż do 2 listopada 1973 roku linia 64 jeździ na trasie Dąbie Osiedle – Daleszewo. Długość wynosiła 17,4 km, przelot z Dąbia i Daleszewa wynosił 43-45 minut, obsługa 4-5 autobusami z 20-25 minutową częstotliwością przed i po południu. Autobusy ciągnęły za sobą przyczepy P-01. 1 lutego 1972 roku wprowadzono na trasę linię 64 Bis kursującą od Zdrojów do Dąbia Dworca PKP.

Debiut na linii 64
Debiut na linii 64
800x583; 128 KB

2 listopada 1973 roku skrócono trasę linii 64 (zmniejszono również ilość brygad obsługujących linie w celu poprawy częstotliwości na linii 80) z Dąbia Osiedla do Autostrady. Długość linii wynosiła 14,3 km, przelot 33-35 minut, obsługa taborowa linii 3-4 autobusami z 20-25 minutową częstotliwością przed i po południu.

6 marca 1974 roku znowu zwiększono ilość taboru kursującego na linii o jeden autobus przed i po południu. Linia kursowała wtedy z 16-20 minutową częstotliwością. 13 lutego 1975 roku uległ likwidacji odcinek trasy przez ulicę Tczewską, Nowogrodzką i Warmińską (kursowała jak linia 56 przez Goleniowska) i w związku z tym trasa jej przedstawiała się następująco:

Dąbie OsiedleAutostrada przez ulice: Goleniowską, Newtona, Emilii Gierczak, A. Krzywoń, Gryfińską, Batalionów Chłopskich, Granitową, Metalową, Przodowników Pracy i Rymarską.

Długość trasy wynosiła 13,6 km, a przelot 29 minut, obsługa taborowa 2-3 autobusami z 23-34 minutową częstotliwością w dni świąteczne. W dni powszednie przelot wynosił 29-31, obsługa taborowa 4-5 autobusami z 14-17 minutową częstotliwością.

15 stycznia 1975 roku następuję zmiana trasy linii 64. Skierowano ją z podjazdem pod Dworzec Dąbie. Długość linii wynosiła 14,4 km, przelot trasy z Dąbia 29-32 minuty, z Autostrady 32-34 minuty, obsługa taborowa 4-5 autobusami, z 14, 15-17 i 18-minutową częstotliwością kursowania przed i po południu. W święta przelot z Dąbia 29 minut, a z Autostrady 32 minuty, obsługa taborowa 2-3 autobusami z 24-35 minutową częstotliwością przed i po południu.

Od 17 listopada 1980 roku linia zaczyna jeździć na trasie Autostrada – Zakłady Drobiarskie. Długość wynosiła 17,7 – 18,1 km. Przelot trasy z Zakładów Drobiarskich 37-41 minut, obsługa taborowa 5-7 autobusami z 12-17 minutową częstotliwością przed i po południu.

W między czasie dodawano, zmniejszano ilość taboru, wydłużano trasę, zmniejszano czas jazdy w szczycie, korygowano częstotliwość. Linia na tej trasie kursuje do 15 stycznia 1993 roku.

Warto wspomnieć, że 2 maja 1980 roku została utworzona linia 64 Bis na trasie Zakłady Drobiarskie – Autostrada. Długość trasy wynosiła 17,7 km, przelot 37-41 minut z Zakładów i Autostrady, obsługa taborowa 2, a w okresie późniejszym 3 autobusami z 41, a później 29-minutową częstotliwością. Linię zawieszono 17 listopada 1980 roku.

15 stycznia 1993 roku linię 64 skierowano na trasę Podjuchy Pętla – Dąbie Osiedle. Długość trasy wynosiła 9,55 km przelot w dni powszednie i świąteczne 21 minut, obsługa taborowa 3-5 autobusy z 10, 18-20 i 20-30 częstotliwością przed i po południu w dni powszednie i świąteczne.

11 kwietnia 1994 roku następuję korekta odległości między przystankami i długości linii. Wynosi ona 9,08 km. Od 1 lipca 1994 roku zostaje wprowadzony letni rozkład jazdy. Na krótki okres: 3 lipca - 3 września 1995 roku linia 64 zostaje skrócona do Dąbia Dworzec. Długość wynosiła 6,95 km, przelot trasy 16-minut, obsługa 2 autobusami przez cały dzień z 20-minutową częstotliwością.

W czasie kursowania na tej trasie następuje zmiana ilości taboru, częstotliwości kursowania, występują utrudnienia w postaci remontu ulicy Pomorskiej oraz mostu przez Płonię i Kanału Ulgi, skracano i wydłużano kursy linii. Na tej trasie jeździ do 1 marca 1999 roku.

Od 1 marca 1999 roku linia 64 do dnia dzisiejszego jeździ na trasie Klucz – Dąbie Osiedle. Długość trasy wynosi 12,93 km, przelot 29 minut w dni powszednie i świąteczne, obsługa taborowa 3-4 i 2-3 autobusami, z 20-25 i 25-35 minutową częstotliwością w dni powszednie i świąteczne przed i po południu.

Linia obsługiwana jest przez zajezdnię Dąbie czterema solowymi autobusami w dni powszednie:

64/1 – (4:40–22:00)
64/2 – (5:00–23:30)
64/3 – (5:20–23:15)
64/4 – (5:12–8:22, 13:58–16:52)

W dni świąteczne trzema autobusami:

64/1 – (9:28–18:13)
64/2 – (4:47–23:20)
64/3 – (5:09–23:00)

W okresie wzmożonych przewozów związanych z dniem Wszystkich Świętych linia 64 obsługiwana jest przez 5 brygad przegubowych:

64/1 - (9:00-23:20)
64/2 - (8:14-18:38)
64/3 - (4:47-23:00)
64/4 - (9:42-18:02)
64/5 - (5:09-19:13)

Długość trasy w chwili obecnej wynosi w kierunku Klucza 13.260 metrów, a w kierunku Dąbia Osiedle 13.100 metrów.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych w WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych
opracował: Janusz Światowy

Najważniejsze daty:
2002
 kwiecień - Wielka akcja cięcia rozkładów jazdy. Wprowadzane w przeciągu ponad miesiąca zmiany dotknęły linii 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 51, 52, 57, 62, 63, 64, 66, 69, 73, 75, 79, 80, 81, 82, D i E.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)