Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 Linia 65: Rondo Ułanów Podolskich (Basen Górniczy) - Osiedle Bukowe

[dodane 05.09.2008, g. 19:30 przez –– jas59, ostatnio modyfikowane: 24.06.2016, g. 16:15 przez –– wsad123]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 64: Dąbie Osiedle - KluczLinia 66: Osiedle Bukowe - Żydowce »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Trasa: Rondo Ułanów Podolskich – Batalionów Chłopskich – Gryfińska – Struga – Jasna - Przelotowa – Handlowa - Chłopska - Kolorowych Domów - Osiedle Bukowe

Linia 65 powstała z przemianowania linii 58 Bis - 25 maja 1964 i do roku 1968 "sześćdziesiątka piątka" jeździła na trasie: Zajezdnia Golęcin - Wiszesława - Świętojańska - Pokoju - Nehringa - Glinki. Długość trasy wynosiła 4,7 km.

3 lutego 1969 roku następuje zmiana trasy - autobus kursuje zamiast przez ulicę Świętojańską, ulicą Strzałowską, od 14 października jeździ tylko w szczycie. 4 grudnia wydłużono trasę do Przęsocina z jednoczesną zmianą 2 strefy to jest: od Pomnika przez Zagórskiego do Przęsocina. Linia po zmianie posiadała 3 strefy: I - Golęcin - Pomnik, II - Pomnik - Zagórskiego i III - Zagórskiego - Przęsocin. 1 listopada 1971 roku na tej trasie linia zostaje zlikwidowana.

Na początku lat 70 XX wieku rozpoczęto budowę Zakładów Chemicznych w Policach i w związku z tym zaistniała potrzeba uruchomienia nowych połączeń autobusowych. Z uwagi na niniejsze uruchomiono dwie linie: 65 i 71, które miały ułatwić dotarcie do zakładów pracownikom.

Jak wiadomo linia 71 jeździła na trasie: Plac Hołdu Pruskiego - Jasienica, a linia 65 z pętli przy Zakładach Chemicznych do Tanowa. Linia ta została połączona z linią 53 kończącą jazdę właśnie w Tanowie w sierpniu 1973 roku.

W roku 1974 linia 65 kursowała na trasie: Pomorzany - 9 Maja - Frysztacka - Powstańców Wlkp. - Piastów - plac Lenina (Piłsudskiego) - Wielkopolską - Jedności Narodowej - Świerczewskiego - Malczewskiego - Gontyny - 1 Maja - Nocznickiego - Stalmacha - Lubeckiego - Ludowa (Blizińskiego) -
Stocznia Remontowa. W roku 1976 zlikwidowano linię 65.

W końcu lat 70 i 80 XX wieku linia kursuje na trasie: Plac Hołdu Pruskiego przez Matejki - Gontyny - Sczanieckiej - Wilczą - Obotrycką - Bogumińską do Hożej (Studzienna). W latach 80-tych wydłużono ją z centrum miasta do Osiedla Bukowego. 1 lutego 1991 roku po utworzenie linii pospiesznych A oraz B nastąpiło skrócenie trasy linii 65 do Basenu Górniczego.

W latach 90 XX wieku linia jeździła na trasie: Basen Górniczy przez Eskadrową - Hangarową - Struga - Jasną - Przelotową - Łubinową - Handlową - Chłopską i Kolorowych Domów do pętli "Osiedle Bukowe".

W roku 1993 na najbardziej obciążonych liniach prawobrzeża, między innymi linii 65 wprowadzono podstawową częstotliwość kursowania co 10 minut, a po szczycie linia jeździła co 15 minut.

W październiku 2000 roku linia wraca na swoją trasę (wcześniej przez prawie pół roku kursuje w relacji: Energetyków - Osiedle Bukowe) po oddaniu po remoncie Mostu Długiego.

Po zbudowaniu Mostu Pionierów Miasta Szczecina w lipcu 2003 roku linia kursuje właśnie przez most z pominięcie ulicy Hangarowej. Na tej trasie kursuje do chwili obecnej.

Na linii kursują w dzień powszedni brygady:

  • 65/1 (4:58-20:13)
  • 65/2 (5:15-8:53, 13:38-18:14)
  • 65/3 (6:08-23:21)
  • 65/4 (5:32-23:01)


W dzień świąteczny:

  • 65/1 (4:57-20:00)
  • 65/2 (5:14-23:20)
  • 65/3 (5:31-23:00)


W Boże Narodzenie, Wielkanoc i Nowy Rok:

  • 65/1 (5:19-22:57)
  • 65/2 (5:41-23:20)


W związku z przebudową pętli na Basenie Górniczym od dnia 18 października 2014 roku zostaje ona wyłączona z eksploatacji na czas jej przebudowy. Obsługę pasażerów linii 65 przejęła tymczasowa pętla znajdująca się na ulicy Eskadrowej na wysokości lotniska w kierunku centrum.

Linia po zmianach przebiega na trasie: MOST CŁOWY – Eskadrowa – Leszczynowa – Batalionów Chłopskich – Gryfińska – Struga – Jasna – Przelotowa – Handlowa – Chłopska – Kolorowych Domów – OSIEDLE BUKOWE

Od 29 sierpnia 2015 po oddaniu do eksploatacji nowej trasy tramwajowej na odcinku od Basenu Górniczego do pętli przy ulicy Turkusowej i wyremontowanej trasy od Mostu Długiego do Basenu Górniczego linia 65 kursuje po skróconej trasie:

OSIEDLE BUKOWE - Kolorowych Domów - Handlowa - Przelotowa - Jasna - Struga - Batalionów Chłopskich - RONDO UŁANÓW PODOLSKICH (Krzyżówka Zdroje).

Długość trasy wynosi 4.600 metrów w kierunku Ronda Ułanów Podolskich a w kierunku Osiedla Bukowego 4.330 metrów.

Obsługiwana jest przez zajezdnię Dąbie

Robocze
65/1 - (04.55-23,07)
65/2 - (05.10-22.47)
65/3 - (05.49-18.33)

soboty
65/1 - (04.59-23.07)
65/2 - (05.18-22.47)

świąteczne
65/1 - (05.19-23.07)
65/2 - (04.59-22.47)


Późnym wieczorem 15 czerwca 2016 roku z powodu bardzo złego stanu technicznego zamknięty został most Cłowy, w związku z czym dnia 18 czerwca 2016 zawieszone zostały linie 56, 65 oraz 96, a uruchomione zostały dwie linie zastępcze - 856 i 896 będące połączeniem trzech zawieszonych linii.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 i informacji własnych
opracował: Janusz Światowy

Najważniejsze daty:
2003
 12 lipca - Otwarcie dla ruchu drogowego nitki wjazdowej mostu Pionierów Miasta Szczecina. Zmiana trasy linii 54, 55, 65, 71, A, B, D, E oraz G.
2000
 czerwiec - Remonty mostu Długiego i ul. Mickiewicza powodują zmiany tras linii 2, 5, 8, 9, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, 505, 507, 511, 514, 515 i 517; linie 7 i 70 zostają zawieszone; pomiędzy mostem Akademickim a Krzekowem kursuje autobusowa linia zastępcza 83. 
 23 października - Zakończono remont mostu Długiego. Wznowione zostaje kursowanie linii 7 (z powodu remontu ul. Mickiewicza - na zmienionej trasie) i 70, linie 8, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, D, E, 511, 514, 515 i 517 powracają na swoje zwykłe trasy, a linia 76 Bis zostaje zlikwidowana. 
1991
 1 lutego - Utworzenie linii pospiesznych A oraz B. Skrócenie dotychczasowych linii 65 i 71 do Basenu Górniczego.
1978
 18 grudnia - Uruchomienie szczytowej linii 101bis na trasie Plac Hołdu Pruskiego - Studzienna.
1976
 1 grudnia - Likwidacja linii autobusowej 65.
1973
 1 grudnia - Uruchomienie linii 65 na trasie Pomorzany Frysztacka - Stocznia Remontowa. 

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)