Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 Linia 69: Kołłątaja - Ludowa

[dodane 03.10.2008, g. 18:48 przez –– jas59, ostatnio modyfikowane: 10.02.2018, g. 05:49 przez –– jas59]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 68: Plac Rodła - (Kormoranów) - PrzepiórkiLinia 70: Urząd Miasta - Dworzec Główny - Elektrownia Pomorzany - Kamieniec - Pargowo »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Jelcz 120M #1414 znów w ruchu liniowym
Jelcz 120M #1414 znów w ruchu liniowym
1024x768; 210.5 KB
Trasa: Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Kołłątaja – Warcisława I – Przyjaciół Żołnierza – Komuny Paryskiej – Rugiańska – Druckiego-Lubeckiego – Ludowa (z powrotem: Blizińskiego) – Ludowa

Do pętli "Ludowa" niektóre kursy w dni powszednie w godzinach szczytu o długości 3.980 metrów. Do Rugiańskiej o długości 2.720 metrów.

Pierwsze uruchomienie linii 69 nastąpiło po przemianowaniu z linii 57 bis - 15 lutego 1968 roku wraz ze zmianą trasy. Linia była okólną, jeździła na trasie Stocznia - 1 Maja - Cyryla i Metodego - Wilcza - Warcisława - Staszica - Stocznia. Kursowała tylko w szczycie, obsługiwana była 2 autobusami. Kroniki nie podają, kiedy została zlikwidowana na tej trasie.

11 kwietnia 1983 roku linia trafiła na prawobrzeże. Jeździła na trasie: Basen Górniczy – Zakłady Mięsne Dąbie (Pomorska) o długości 8,7 kilometra. Kursowała w szczycie co 18–20 minut, a po szczycie co 18 minut. W szczycie jeździły 3, a po szczycie 2 brygady w dni robocze. W dni świąteczne linia obsługiwana była przez 1 brygadę z tą samą częstotliwością co w dni powszednie. Kursy świąteczne zawieszono z dniem 18 czerwca 1983 roku z powodu małej frekwencji na linii, a z dniem 20 czerwca zmniejszono ilość taboru o jeden autobus kursujący po szczycie w dni powszednie.

Od 18 października 1989 roku linia kursowała w szczycie co 18–19 minut obsługiwana jednym autobusem na trasie o długości 8,8 km. 6 maja 1991 roku linia 69 została zawieszona.

1 lipca 1993 roku reaktywowano linię 69, ale na innej trasie, mianowicie: Kołłątaja – Rugiańska o długości trasy 2.6 km z 8-minutową częstotliwością kursowania. Obsługiwały ją dwa autobusy przez cały dzień, a w dzień świąteczny dwa autobusy z rana i jeden po południu. Linię obsługiwała zajezdnia Klonowica.

1 lutego 1994 roku zwiększono obsługę linii o jeden autobus jak również podniesiono częstotliwość kursowania. W czerwcu 1994 roku po raz pierwszy wprowadzono na linii letni rozkład jazdy.

W maju 1995 roku wprowadzono korektę odległości pomiędzy przystankami oraz korektę długości linii. Długość po korekcie 2.710 metrów. 1 stycznia 1999 roku zlikwidowano dzień rozkładowy „soboty robocze”. Autobusy od tego czasu w soboty kursowały według świątecznych rozkładów jazdy.

Od 12 grudnia 1998 do 28 czerwca 1999 roku występowały utrudnienia na trasie linii z powodu remontu wiaduktu na ulicy Rugiańskiej. Skrócono linię do parkingu przy przystanku kolejowym. Po remoncie krańcowy przystanek pozostał na tymże parkingu.

W dniach od 22 maja do 31 października 2002 roku linia była skrócona do łącznika ulicy Przyjaciół Żołnierza z ulicą Bandurskiego. Powodem tego była przebudowa skrzyżowania ulic: Wilczej/Obotryckiej/Przyjaciół Żołnierza/Komuny Paryskiej.

W latach 1994–2008 trasa linii nie uległa zmianie oprócz wydłużenia w 2001 roku niektórych kursów do pętli "Ludowa" i skróceniu na kilka miesięcy tych kursów do przystanku "Dobromiry" w 2007 roku, ze względu na remont wiaduktu w ciągu ulicy Druckiego Lubeckiego.

W związku z budową IV etapu obwodnicy Śródmiejskiej od 28 września 2008 roku do 7 listopada 2008 roku został zamknięty dla ruchu wjazd z ulicy Warcisława w ulicę Przyjaciół Żołnierza. W związku z tym zmieniono trasę kursowania linii.

Linia 69 - kursowała po częściowo zmienionej trasie: od przystanku „Orzeszkowej” zlokalizowanym na ulicy Kołłątaja - kursuje ulicą Orzeszkowej – Krasińskiego do nowo budowanego odcinka obwodnicy (przedłużenie ulicy Przyjaciół Żołnierza) – Przyjaciół Żołnierza do przystanku „Przyjaciół Żołnierza” i dalej po stałej trasie, według specjalnego rozkładu jazdy. Obsługiwały ją dwa autobusy – brygady:

69/1 - (4:56–23:12, tabor wielkopojemny),
69/2 - (5:12-9:00, 14:40–18:25)

Uruchomiono na ten czas dodatkową linię - 69 Bis - kursującą na trasie: Kołłątaja – Orzeszkowej – Krasińskiego – Łucznicza – Warcisława – Kołłątaja według specjalnego rozkładu jazdy. Obsługiwała ją jedna brygada w godzinach: 5:03 – 22:33.

Linia 69 obsługiwana jest na normalnej trasie przez trzy brygady zimą:

69/1 - (5:04–8:41, 14:11-17:44)
69/2 - (4:55-8:49, 14:19-22:54)
69/3 - (5:23-18:24, tabor wielkopojemny)

Latem natomiast przez dwie brygady:

69/1 - (4:56-18:24, tabor wielkopojemny)
69/2 - (5:36-8:50, 14:15-22:54)

Linia obsługiwana jest przez autobusy z SPA Klonowica.

Na czas budowy kolektora deszczowego z dniem 9 lipca 2009 roku do odwołania ulica Kołłątaja na odcinku od ulicy Ks. bpa Naruszewicza do Orzeszkowej była ulicą jednokierunkową. z tego powodu uległy zmianie trasy linii autobusowych 51, 69, 78, 87, 523, 530, 532.

• linie 69, 523 w kierunku Warcisława – Rugiańskiej jeździły po stałej trasie wg obowiązującego rozkładu jazdy. W kierunku pętli Kołłątaja linie kursowały (z pominięciem części ulicy Kołłątaja) po częściowo zmienionej trasie - od przystanku „Łucznicza” na ulicy Warcisława, ulicami Warcisława – Orzeszkowej – Boguchwały – Asnyka do ronda Sybiraków i dalej po stałych trasach wg obowiązującego rozkładu jazdy. Uległ czasowej likwidacji przystanek "Orzeszkowej" na ul. Kołłątaja. Zakończenie prac nastąpiło z dniem 21 września 2009 roku i linie powróciły na swoje trasy

Majowe zmiany



Dnia 1 maja 2011 roku wprowadzono szereg zmian na linii 69:
  • połączono zadania brygad linii 51 i linii 69 w soboty, dni świąteczne oraz Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie
  • brygady obsługiwane są przez tabor MAXI z zajezdni Klonowica (dotychczas jedna brygada obsługiwana była autobusem przegubowym)
  • zmodyfikowano częstotliwość kursowania:
    • co 10 minut w szczycie w dni powszednie poza okresem letnim
    • co 12 minut w szczycie w dni powszednie w okresie letnim
    • co 15 minut w dni powszednie w godz. 5:00-6:00, 8:30-14:00, 17:30-20:00, w soboty w godz. 9:00-18:00 oraz w niedziele i dni świąteczne w godz. 11:00-18:00
    • co 20 minut w pozostałym okresie w dni powszednie, soboty, niedziele i dni świąteczne, a także w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie w godz. 11:00-17:00
    • co 24 minuty w pozostałym okresie w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie


Czas pracy brygad wygląda następująco:

Dni powszednie w okresie letnim:
  • 69/1 - (4:51-22:26)
  • 69/2 - (5:26-23:00)

Dni powszednie poza okresem letnim:
  • 69/1 - (4:51-9:20,14:02-22:26)
  • 69/2 - (5:26-18:19)
  • 69/3 - (6:06-23:00)

Soboty:
  • 69/1 - (4:54-22:51, zadanie łączone z 51/1)
  • 69/2 - (5:12-19:14, zadanie łączone z 51/2)
  • 69/3 - (5:13-23:07, zadanie łączone z 51/3)
  • 69/4 - (5:01-23:00, zadanie łączone z 51/4)
  • 69/5 - (7:53-22:54, zadanie łączone z 51/5)

Dni świąteczne:
  • 69/1 - (5:13-22:51, zadanie łączone z 51/1)
  • 69/2 - (5:12-19:14, zadanie łączone z 51/2)
  • 69/3 - (5:13-23:07, zadanie łączone z 51/3)
  • 69/4 - (5:01-23:00, zadanie łączone z 51/4)
  • 69/5 - (7:53-22:54, zadanie łączone z 51/5)

Nowy Rok, Wielkanoc, Boże Narodzenie:
  • 69/1 - (10:05-22:46, zadanie łączone z 51/1)
  • 69/2 - (4:59-22:59, zadanie łączone z 51/2)
  • 69/3 - (4:50-22:55, zadanie łączone z 51/3)
  • 69/4 - (5:12-18:14, zadanie łączone z 51/4)


ZDiTM przygotowywał zmiany na przełomie 4 października - 4 listopada 2013 roku w rejonie Kołłątaja, Asnyka i sąsiadujących z nimi ulicami. Dotyczyły zarówno kierowców jak i pasażerów komunikacji miejskiej. Faktycznie nowa organizacja ruchu obowiązywała od 4 listopada 2013 roku.

Najważniejszą zmianą było stworzenie węzła przesiadkowego na ulicy Asnyka pomiędzy Rondem Sybiraków a ulicą Kadłubka dla linii tramwajowych 2, 12 oraz autobusowych 51, 57, 63, 69, 78, 82, 87 i B (linie 69 i B będą korzystały z tego węzła wyłącznie w kierunku Osiedla Arkońskiego i ulicy Rugiańskiej).

• od 4 listopada 2013 linia 69 w kierunku pętli Kołłątaja jedzie dotychczasową trasą. Przystanek "Orzeszkowej" jest przystankiem na żądanie. Dodatkowo na ulicy Kołłątaja przed Rondem Sybiraków uruchomiono przystanek "Niemcewicza", który umożliwi dotarcie do węzła przesiadkowego. W kierunku ulicy Rugiańskiej autobusy pojadą ulicami Asnyka - Kadłubka i dalej starą trasą.

Na wniosek pasażerów, od dnia 3 lutego 2014 roku przesunięto kurs linii 69 z pętli Kołłątaja, w dni robocze z godziny 6:27 na godzinę 6:24.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego na wniosek pasażerów z dniem 22 lipca 2015 roku wprowadził korektę rozkładu jazdy linii 69, polegającą na opóźnieniu odjazdu autobusu w dni robocze z przystanku Ludowa o 5 minut (z godziny 14:35 na godzinę 14:40).

Z dniem 1 października 2015 roku autobusy linii 69 i 523 powracają na stałą trasę według normalnych rozkładów jazdy obowiązujących przed przebudową ulicy Warcisława (na odcinku od ul. Orzeszkowej do ul. Przyjaciół Żołnierza).

Konieczność usunięcia awarii przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji na skrzyżowaniu ulic Kołłątaja, Warcisława i Orzeszkowej w dniach 13 - 16 listopada 2015 roku wymusiło wyłączenie go z ruchu. Dopuszczono jedynie jazdę pojazdów komunikacji miejskiej. Trasa linii 69 uległa zmianie.

Z powodu prac wykonywanych przez Zakłady Energetyczne od dnia 14 czerwca 2016 roku do odwołania zamknięta została dla autobusów linii 67, 69, 80 pętla Ludowa. Przystanek został przeniesiony na ulicę Ludową na wysokości pętli autobusowej.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych w WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy
współpraca: Jacek Kalicki

Najważniejsze daty:
2002
 kwiecień - Wielka akcja cięcia rozkładów jazdy. Wprowadzane w przeciągu ponad miesiąca zmiany dotknęły linii 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 51, 52, 57, 62, 63, 64, 66, 69, 73, 75, 79, 80, 81, 82, D i E.
2001
 październik - Wybrane kursy linii 54 zostały wydłużone do pętli Zakłady Mięsne, a linii 53 i 69 - do Ludowej.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)