Encyklopedia

Linia 7 Bis: Krzekowo - Dworcowa

dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez man

16.09.2009
Dodano podział na brygady. kajetansz
16.07.2009
Dodano informację o trasie kursowania linii 7 Bis 1 listopada 2007 roku. kajetansz

Trasa: Krzekowo — Żołnierska — Mickiewicza — aleja Bohaterów Warszawy — Jagiellońska — aleja Piastów — plac Sprzymierzonych — Piłsudskiego — plac Rodła — Matejki — plac Żołnierza Polskiego — aleja Niepodległości — Wyszyńskiego — Nabrzeże Wieleckie (z powrotem: Dworcowa — 3 Maja) — Dworcowa 

zdjęcie
Fajne miejsce na postój
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
1 października 2007 roku rozpoczęła się równa dwumiesięczna kariera linii tramwajowej 7 Bis. Jej uruchomienie wiązało się reformą sieci komunikacyjnej w Szczecinie i brakami wśród motorniczych. W odróżnieniu od występującej już w Szczecinie linii 6 Bis i epizodzie z linią 11 Bis pół roku wcześniej linia 7 Bis była linią całodzienną. Do roli „szczytówki” zdegradowana została linia 7. Kursy linii 7 Bis zostały skomunikowane z kursami linii 2 w kierunku Basenu Górniczego.

zdjęcie
Jak widać wszystkie tablice są gotowe
Obsługę taborową linii 7 Bis wzięła na swoje barki zajezdnia Pogodno wysyłając na nią w dni powszednie składy „stopiątek”, a w weekendy solowe KT4Dt, choć nie raz zdarzyło się spotkać „solówkę”. W porównaniu z kursującą pół roku wcześniej linią 11 Bis diametralnie poprawiło się oznaczenie linii. Tablice z numerem linii miały wyraźny napis „BIS” przysłaniający nieco cyfrę 7. Dodatkowo boczne tablice dla niedowidzących zostały wyposażone w słowo „BIS” koloru czerwonego znajdujące się za cyfrą 7. Gorzej natomiast sprawa się miała z wyświetlaczami elektronicznymi, gdzie właściwe wyświetlenie numeru linii zaszwankowało i zamiast „7BIS” można było ujrzeć „7”. Posiłkowano się wtedy klasyczną przednią tablicą ustawioną za przednią szybą. Perełką w tym wszystkim był wóz KT4Dt 111, który jako jedyny wyświetlał właściwie na wyświetlaczu numer linii.

zdjęcie
Jeden z nielicznych wagonów KT4Dt, w którym wyświetlacze pokazują 7 Bis
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Po raz ostatni tramwaje linii 7 Bis wyjechały w trasę 30 listopada 2007 roku. Następnego dnia na swoją trasę powróciła linia 7.

Podział na brygady

Dzień powszedni:

  • 7 Bis/1 (4:34 - 23:25)
  • 7 Bis/2 (5:42 - 20:25)
  • 7 Bis/3 (4:49 - 23:00)
  • 7 Bis/4 (5:04 - 23:18)
  • 7 Bis/5 (5:36 - 23:38)
  • 7 Bis/6 (4:39 - 20:40)
  • 7 Bis/7 (8:24 - 10:16, 17:00 - 18:50)
  • 7 Bis/8 (8:36 - 10:28, 17:12 - 19:02)

Soboty:

  • 7 Bis/1 (4:52 - 23:38)
  • 7 Bis/2 (5:12 - 19:41)
  • 7 Bis/3 (8:45 - 23:25)
  • 7 Bis/4 (4:39 - 23:00)
  • 7 Bis/5 (4:59 - 23:18)
  • 7 Bis/6 (7:30 - 18:40)

Dzień świąteczny:

  • 7 Bis/1 (10:45 - 23:38)
  • 7 Bis/2 (4:52 - 19:41)
  • 7 Bis/3 (5:12 - 23:25)
  • 7 Bis/4 (9:30 - 23:00)
  • 7 Bis/5 (4:39 - 23:18)
  • 7 Bis/6 (4:59 - 18:40)

Zmiana trasy

Trasa linii 7 Bis została tylko raz zmieniona - 1 listopada 2007 roku. Wtedy to linia 7 Bis kursowała do pętli „Potulicka” trasą Krzekowo — Żołnierska — Mickiewicza — aleja Bohaterów Warszawy — Jagiellońska — Piastów — plac Sprzymierzonych — Piłsudskiego — Matejki — plac Żołnierza Polskiego — aleja Niepodległości — 3 Maja — Narutowicza — Potulicka.

Do jej obsługi skierowano 6 brygad tramwajów rodziny 105N z zajezdni Pogodno kursujących w następujących godzinach:

  • 7 Bis/1 (4:52 - 23:38)
  • 7 Bis/2 (5:12 - 19:41)
  • 7 Bis/3 (8:39 - 23:32)
  • 7 Bis/4 (4:32 - 23:00)
  • 7 Bis/5 (4:52 - 23:18)
  • 7 Bis/6 (7:30 - 18:43)

na podstawie wiedzy własnej opracował Kajetan Szmuciński