Linia 87: Podbórz - Kołłątaja - Owocowa Dworzec

[dodane 07.09.2008, g. 12:53 przez –– Mareczek, ostatnio modyfikowane: 24.06.2016, g. 18:57 przez –– wsad123]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 86: Osiedle Kaliny - Plac RodłaLinia 88: Maczka - Stobno Stacja - Warnik »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Jeden z "ostatnich"
Jeden z "ostatnich"
1024x768; 239.6 KB
Linia 87 jest jedną z młodszych linii autobusowych w Szczecinie. Uruchomiono ją 9 września 2002 roku, jednakże pod innym "szyldem".

Atrakcyjne, górzyste tereny, na których znajduje się osiedle Warszewo, zachęciły inwestorów do wybudowania osiedli mieszkaniowych. Prężnie rozwijające się osiedle na początku XXI wieku wymagało dostępu do komunikacji miejskiej, stąd uruchomiono linię 57 Bis na trasie Kołłątaja - Orzeszkowej - Krasińskiego - Duńska - Szczecińska - Warszewo Poznańska. Na linię skierowano dwa autobusy MAXI z SPA Klonowica, zapewniając częstotliwość 20 minut.

Niestety protesty mieszkańców ulicy Poznańskiej wymusił zmianę trasy. W dniu 2 lutego 2004 roku linię skierowano ulicami Szczecińską i Rostocką do pętli Kormoranów. Ze względu na wydłużenie trasy oraz brak dodatkowych środków, zmniejszono częstotliwość kursowania do 20-28 minut w szczycie i międzyszczycie oraz 40 minut w godzinach wieczornych.

Po prawie trzech latach, 2 stycznia 2007 roku ZDiTM wprowadził wiele istotnych zmian:
  • zmieniono oznaczenie linii z 57 Bis na 87,
  • zwiększono częstotliwość do 20 minut przez cały dzień oraz do 10 minut na odcinku Warszewo - Kołłątaja w porannym szczycie przewozowym,
  • wprowadzono wariantowe kursy do pętli "Warszewo" (wspólna pętla z linią 57).

Ze względu na zwiększenie częstotliwości, do obiegu wprowadzono 3 brygadę - szczytową na której można spotkać autobusy przegubowe - Ikarusy 280 lub Volvo B10MA.

Od 1 grudnia 2008 roku ponownie zwiększono częstotliwość w dni powszednie, tym razem w szczycie popołudniowym. Dodano autobus przegubowy przechodzący z 53/7 oraz kursy, który obsługuje autobus solowy jeżdżący na stałe na 82/1. Częstotliwość zwiększyła się dzięki temu do 12 minut.

Linie 87 od 1 września 2009 roku skierowano do nowo zbudowanej pętli autobusowej w Podbórzu. W związku z tym zmieniono trasę i rozkład jazdy. Długość trasy z Kołłątaja do Podbórza wynosi 5.460 metrów, Kołłątaja - Warszewo 3.830 metrów i z powrotem Podbórz - Kołłątaja 5.520 metrów i Warszewo - Kołłątaja 3.650 metrów. Długość trasy w obu kierunkach odpowiednio 10.980/7.780 metrów. Brygady obsługuje zajezdnia Klonowica.

Do 31 sierpnia 2009 roku linię obsługiwały następujące brygady (dzień powszedni):
  • 87/1 (4:54-23:04),
  • 87/2 (5:09-23:15, brygada niskopodłogowa),
  • 87/3 (6:34-9:34),
  • 87/4 (15:46-16:09, autobus z 82/1),
  • 87/5 (16:05-18:44, autobus z 53/7)

W dni świąteczne kursują dwie brygady:
  • 87/1 (4:54-23:14),
  • 87/2 (5:09-23:04, brygada niskopodłogowa)

W Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc kursują:
  • 87/1 (5:11-23:11),
  • 87/2 (9:42-10:10, 16:39-17:11) łatająca dziurę posiłkową, obsługiwana autobusem ściągniętym z 82/1


Trasa:
Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Kołłątaja – Orzeszkowej – Duńska – Warszewo – Szczecińska – Podbórzańska – Podbórz

brygady (dzień powszedni):
  • 87/1 (4:59-8:56;14:09-23:09)
  • 87/2 (6:29-18:16)
  • 87/3 (5:19-9:16;14:29-22:54)
  • 87/4 (6:09-17:56)


W dni świąteczne i soboty kursują trzy brygady:

  • 87/1 (4:59-22:54)
  • 87/2 (5:19-23:09)
  • 87/3 (8:28-8:58;18:28-18:58)


W Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok linię obsługują również trzy brygady:

  • 87/1 (4:59-22:02)
  • 87/2 (5:30-22:32)
  • 87/3 (6:00-23:03)


Z dniem 25 sierpnia 2014 roku ZDiTM wydłużył trasę linii 87 od Kołłątaja przez Rondo Giedroycia – Staszica – Lubomirskiego – Wyzwolenia – Felczaka – Wąska – Wielkopolska – Plac Szarych Szeregów – Wojska Polskiego – Plac Zwycięstwa – Brama Portowa – 3 Maja – Owocowa Dworzec (powrót przez Owocowa – Nowa – Dworcowa – Brama Portowa).

I w związku z tym linia jeździ na trasie:

PODBÓRZ - Podbórzańska - Szczecińska - Warszewo - Złotowska - Duńska - Krasińskiego - Orzeszkowej - Kołłątaja - Rondo Sybiraków - Kołłątaja - Rondo Giedrojcia - Staszica – Lubomirskiego – Wyzwolenia – Felczaka – Wąska – Wielkopolska – Plac Szarych Szeregów – Wojska Polskiego – Plac Zwycięstwa – Brama Portowa – 3 Maja – OWOCOWA DWORZEC (powrót przez Owocowa – Nowa – Dworcowa – Brama Portowa)

Celem wydłużenia linii była chęć zasypania dziury komunikacyjnej śródmieścia. Wydłużenie linii ułatwi mieszkańcom Warszewa i okolic bezprzesiadkowego dotarcia w rejon placu Szarych Szeregów, alei Wojska Polskiego, placów Zgody, Zwycięstwa i Brama Portowa aż do przystanku końcowego na ulicy Owocowej przy dworcu kolejowym PKP.

Linia kursuje na trasie Podbórz – Owocowa Dworzec w dni robocze, soboty, niedziele i dni świąteczne w godzinach 5:00 - 23:00 co 20 minut, a w rozkładzie specjalnym w godzinach 5:00 - 23:00 co 30 minut.

W godzinach szczytów przewozowych kursy na trasie Kołłątaja – Warszewo skierowano na trasę Kołłątaja – Podbórz i wykonywane są w godzinach 6:10 - 8:30 i 14:10 - 17:30 co 20 minut.

Autobusy zatrzymują się na przystankach wydłużonej trasy:

Kołłątaja – przystanek w kierunku Owocowa Dworzec, wspólny z linią „B” w kierunku Osiedla Słonecznego. Przystanek w kierunku Podbórza na ulicy Staszica wspólny z liniami 53, 60, 67 i „B” w kierunku Ronda Giedroycia, Kołłątaja – przystanek końcowy dla szczytowych kursów relacji Kołłątaja – Podbórz, zlokalizowany na dotychczasowym peronie pętli,
Wąska Floating Arena – nowe przystanki w obu kierunkach (w kierunku Owocowa Dworzec i w kierunku Podbórz), zlokalizowane na ulivy Felczaka przy skrzyżowaniu z ulicą Wąska w kierunku Owocowa Dworzec i na ulicy Wąskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Felczaka w kierunku Podbórza,
Św. Jana Pawła II nż – nowe przystanki w obu kierunkach (w kierunku Owocowa Dworzec i w kierunku Podbórza), zlokalizowane na ulicy Wielkopolskiej przy skrzyżowaniu z aleją Św. Jana Pawła II,
Plac Szarych Szeregów – przystanek w kierunku Owocowa Dworzec zlokalizowany za placem w ciągu alei Wojska Polskiego. W kierunku Podbórza obecny przystanek wspólny z linią „E”,
Plac Zgody – przystanek w kierunku Owocowa Dworzec wspólny z linią „E” w kierunku Osiedla Bukowego. W kierunku Podbórza nowy przystanek, wspólny z linią 86 w kierunku Osiedla Kaliny,
Plac Zwycięstwa – przystanki wspólne z linią „E” w obu kierunkach,
Brama Portowa – nowy przystanek w kierunku Owocowa Dworzec zlokalizowany przy byłej Galerii Centrum. W kierunku Podbórza przystanek wspólny z linią tramwajową 7 (trasa tymczasowa) w kierunku Krzekowa,
Plac Zawiszy – przystanek w kierunku Owocowa Dworzec, wspólny z linią 529 w kierunku Jaworowej,
Owocowa Dworzec – przystanek końcowy, zlokalizowany na ulicy Owocowej przy wyjściu z dworca kolejowego,
Plac Tobrucki – przystanek w kierunku Podbórza, wspólny z linią tramwajową 3 w kierunku Lasu Arkońskiego.

Linia obsługiwana przez SPA Klonowica:

• 6 autobusów MAXI niskopodłogowych w dni robocze,
• 4 autobusy MAXI niskopodłogowe w soboty, niedziele i dni świąteczne
• 3 autobusy MAXI niskopodłogowe w rozkładzie specjalnym.

Obsługa taborowa

Dzień powszedni
• 87/1 - (4:59 - 22:47)
• 87/2 - (06:04 - 23:07)
• 87/3 - (05:04 - 23:10)
• 87/4 - (05:24 - 22:27)
• 87/5 - (06:09-8:44, 14:09-17:24)
• 87/6 - (06:29-8:24, 14:29-17:44)

Dzień świąteczny
• 87/1 - (04:59 - 22:47)
• 87/2 - (06:04 - 23:07)
• 87/3 - (05:04 - 23:10)
• 87/4 - (05:24 - 22:27)

W okresie od 21 lutego 2015 do 30 czerwca 2016 roku z powodu remontu Dworca Głównego i tworzących się przez to korków na ulicach Nowej i Dworcowej trasa linii została zmieniona - od Bramy Portowej przez ulice Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie do Dworca Głównego.

Z dniem 1 lipca 2015 roku przystanki "Św. Jana Pawła II" oraz "Podbórzańska Ogrody" stają się przystankami stałymi.

na podstawie wiedzy własnej
opracował Marek Pawlukowicz
współpraca Paweł Pieńkowski
aktualizacja Janusz Światowy

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Najważniejsze daty:
2007
 2 stycznia - Linia 57 Bis zostaje przemianowna na 87, a część kursów skierowana na pętlę Warszewo

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)