Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 Linia B: Osiedle Arkońskie (Dworzec Niebuszewo) - Osiedle Słoneczne

[dodane 04.01.2009, g. 18:36 przez –– jas59, ostatnio modyfikowane: 03.04.2018, g. 11:03 przez –– jas59]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia A: Plac Rodła (Studzienna) - Osiedle BukoweLinia B Bis: Rondo Ułanów Podolskich - Most Cłowy (Linia Tymczasowa) »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Trasa: Osiedle Arkońskie – Wiśniowy Sad – Chopina – Krasińskiego – Orzeszkowej - Kołłątaja - rondo Sybiraków - Kołłątaja - rondo Giedroycia (z powrotem: Lubomirskiego - Staszica - rondo Giedroycia - Kołłątaja - rondo Sybiraków - Kadłubka - Kołłątaja - Orzeszkowej) - Aleja Wyzwolenia – Aleja Wyzwolenia – Plac Rodła – Aleja Wyzwolenia – Plac Żołnierza Polskiego – Aleja Niepodległości – Plac Brama Portowa – Wyszyńskiego – Most Długi – Energetyków – Most Portowy – Gdańska – Estakada Pomorska – Gdańska – Most Pionierów Miasta Szczecina – Eskadrowa – Leszczynowa – Batalionów Chłopskich – Gryfińska – Struga – Łubinowa – Osiedle Słoneczne

Koniec przedwojennej komunikacji autobusowej nastąpił w związku z silnymi nalotami bombowymi w roku 1944 na Szczecin, gdzie zostały obrócone w perzynę połączenia tramwajowe. Autobusy zostały skierowane do obsługi tras tramwajowych. Prawdopodobnie wszystkie autobusy zostały zniszczone albo wywiezione do Niemiec.

Dopiero w 1947 roku udało się uruchomić komunikację autobusową dwoma autobusami marki „Büssing – NAG” - 50 osobowych i czterema ciężarówkami marki GMC otrzymanymi z UNRR-y, na których zmontowano ławki wzdłuż burt i uchwytami dla osób stojących.

W 1948 roku dostawy nowych autobusów umożliwiły uruchomienie nowych linii. W tym okresie pojawiło się nowe literowe oznaczenie linii od A do H.

Pod koniec 1955 roku było już 8 linii autobusowych między innymi linia B, która w tym czasie jeździła na trasie Gocław –Police. W tym samym roku zmieniono oznaczenie literowe na cyfrowe i linia B otrzymała numer 52.

Po prawie czterech dekadach linia B powraca na ulice miasta z dniem 1 marca 1991 roku i jeździ na trasie Osiedle Słoneczne – Osiedle Arkońskie jako linia pośpieszna. Długość trasy wynosiła 16,5 km, a przelot trwał od 34 – 36 minut. Obsługiwana była w tym okresie 11 autobusami przed południem i 6 po południu z co 7-8 minutową częstotliwością przed południem i 14 – 15 minutową po południu. Później bo 31 maja 1991 roku zdjęto po 1 autobusie z rana i po południu i w takiej konfiguracji jeździła do 10 lutego 1992 roku.

10 lutego 1992 roku następuje zmiana rozkładu jazdy na linii w związku ze zmniejszeniem o 4 liczbę autobusów dotychczas ją obsługujących, które zostały skierowane do obsługi nowej linii pośpiesznej D.

1 marca 1993 roku dodano 1 autobus w związku z czym został zmieniony czas przelotu i częstotliwości kursowania. Długość trasy bez zmian, przelot od 30 do 33 minut w ciągi całego dnia, obsługa taborowa 7,8 autobusów przed południem i 6,5 po południu, częstotliwość kursowania odpowiednio co 10 minut przed południem i 13,15 minut po południu. W godzinach wieczornych autobusy linii B zostały zsynchronizowane z autobusami nocnymi służbowymi AN12, AN13, AN14.

Od 7 marca 1994 roku następuje korekta czasu przelotu do miasta z rana dodano 7 minut w kierunku Osiedla Arkońskiego i po południu do Osiedla Słonecznego ze względu na ograniczenia w ruchu (korki) na Moście Cłowym. W międzyczasie (11 kwietnia 1994) następuje korekta odległości między przystankami a długość linii kształtuje się 15.840 metrów.

W dniach 8 – 26 sierpnia 1994 roku z powodu remontu Mostu Długiego linia w kierunku Osiedla Arkońskiego jeździ przez Trasę Zamkową.

W czasie remontu ulicy Krasińskiego od 19 września 1994 roku linia B jeździ objazdem w kierunku Osiedla Słonecznego przez ulicę Zamojskiego, Lenartowicza, Żupańskiego, Słowackiego, Wyzwolenia i dalej po stałej trasie.

Na czas zamknięcia Mostu Cłowego w dniach 8 – 9 lipca 1995 roku z powodu prowadzanych badań obciążeniowych linia B jeździła do godziny 17.41 na trasie Osiedle Słoneczne – Osiedle Arkońskie, a od godziny 18.37 z Basenu Górniczego do Osiedla Arkońskiego.

W okresie od 17 lipca do 16 sierpnia 1996 roku z powodu remontu Mostu Portowego linia w kierunku centrum kursuje przez Trasę Zamkową. Również przez Trasę Zamkową jeździ w okresie 7 lipca do 29 października 1997 roku z powodu remontu ulicy Wyszyńskiego.

Później bo, 6 lipca 1998 roku linia B z powodu remontu Estakady Pomorskiej w kierunku centrum – [przystanek Basen Górniczy zostaje przeniesiony na pętlę z jej objazdem]. Linia jeździ w kierunku prawobrzeża po wydzielonym pasie ruchu. W czasie remontu Estakady Pomorskiej dochodzi remont Mostu Cłowego od 1 sierpnia. 4 sierpnia zakończono remont Estakady Pomorskiej i w związku z tym przywrócono na tym odcinku jazdę wg starego układu. Później, bo 10 sierpnia przywrócono ruch po stałej trasie linii w związku z zakończeniem remontu Mostu Cłowego.

26 czerwca 2000 roku linie B skierowano przez Trasę Zamkową z powodu ponownego remontu Mostu Długiego. 23 października remont zostaje zakończony i linia wraca na swoją stałą trasę.

26 czerwca 2003 roku otwarto dla ruchu drogowego nitkę wjazdową mostu Pionierów Miasta Szczecina i od tej pory linia B jeździ tą trasą.

Od 1991 roku do chwili obecnej linia kursuje na tej trasie z odchyłkami na czas remontów ulic czy zdarzeń losowych.

Brygady linii B – 1, 3, 4, 5, 7 obsługuje zajezdnia Dąbie, a 2, 6, 8 zajezdnia Klonowica. Natomiast autobusy jeżdżące na tej linii w soboty i dni świąteczne są obsługiwane tylko przez zajezdnię z Dąbia.

Obsługa taborowa przedstawia się następująco:
Dzień powszedni
• B/1 (4:44-9:35;13:49-17:40)
• B/2 (5:28-23:21 SPAK)
• B/3 (5:04-23:07)
• B/4 (5:14-23:22)
• B/5 (5:24-22:24)
• B/6 (4:58-19:30 SPAK)
• B/7 (13:28-18:40)
• B/8 (5:08-23:09 SPAK)

Dni świąteczne
• B/1 (5:12-23:11)
• B/2 (5:38-20:38)
• B/3 (14:03-22:18)
• B/4 (8:45-22:48)
• B/5 (4:45-18:36)

Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok
• B/1 (5:12-22:52)
• B/2 (5:38-23:11)
• B/3 (4:45-22:12)
• B/4 (14:29-22:32)

Awaria sieci ciepłowniczej w rejonie skrzyżowania ulic Wyzwolenia/Mazowiecka w dniach 14 - 18 września 2006 roku wymusiła do odwołania przeniesienie czasowo przystanku autobusowego „plac Rodła Lot” dla linii A, B, D, 522, 529, 531, 532, za skrzyżowanie z Mazowiecką przed Apteką. Rozkład jazdy autobusów pozostał bez zmian.

Od 3 grudnia 2007 roku nastąpiły zmiany na liniach autobusowych 58, 61 Bis, 63, 68, 77 Bis, 101, 103, 106, 107, 109, 111, B i D.

• na linii B uruchomiono przystanek "Rayskiego nż" w obu kierunkach. Przystanek zlokalizowano na alei Wyzwolenia przy przejściu podziemnym, w zatokach przystankowych dla linii nocnych 522, 523, 525, 532.

W dniach 19 - 21 czerwca 2009 roku z powodu remontu nawierzchni jezdni ulicy Chopina, wybrane kursy autobusów linii 51, 78 i B nie były obsługiwane autobusami niskopodłogowymi.

W dniach 24 - 25 czerwca 2009 roku w godzinach 16:00 – 24:00 na stadionie przy ulicy Twardowskiego odbył się „SZCZECIN Rock Festiwal”. Po zakończonej imprezie zostały uruchomione dodatkowe kursy tramwajów i autobusów umożliwiające uczestnikom koncertu powrót do domu.

• na linii B – uruchomiono dwa autobusy na trasie Witkiewicza – Basen Górniczy – Zdroje - Osiedle Słoneczne.

W latach sierpień 2009 - 2011 roku odbywała się impreza Festiwal Sztucznych Ogni , organizowana przez Urząd Miejski w Szczecinie. Miejscem imprez był rejon Wałów Chrobrego.

• linia B kursowała na trasie Wyszyńskiego - Osiedle Słoneczne i Wyszyńskiego – Osiedle Arkońskie. Dodatkowe kursy z Wyszyńskiego w kierunku Osiedla Arkońskiego po zakończeniu imprezy o godz. 0:35, dodatkowe kursy z Wyszyńskiego w kierunku Osiedle Słoneczne po zakończeniu imprezy o 0:30

Remont ulicy Przelotowej w rejonie pętli autobusowej „Osiedle Słoneczne” w dniach 6 - 29 października 2010 roku wymusił zmianę przebiegu linii autobusowych w rejonie pętli wraz ze zmianą peronów na postój autobusów. Linie autobusowe B, D, 54, 71, 534 wjazd na pętlę od Przelotowej, wyjazd na Łubinową.

• wprowadzono też na czas remontu możliwość przejazdu na podstawie biletu okresowego na 1 linię A lub E również linią B i D z Centrum do przystanku Os. Słoneczne. Prace zakończono 22 grudnia 2010 roku.

Organizacja imprezy „Szczecin Game Show” na terenie MTS przy ulicy Struga w dniach 21 - 22 maja 2011 roku w godzinach od 9:00 - 21:00 wymusiła uruchomienie dodatkowych przystanków dla linii autobusowych „A” i „B” w rejonie organizowanej imprezy.

• dla linii „B” przystanek „Bagienna” kierunek Słoneczne.

Od 12 sierpnia 2011 roku do odwołania linia pospieszna B z uwagi na występujące znaczne opóźnienia wynikające z trwających robót drogowych na trasie przejazdu, jeździła częściowo zmienioną trasą od przystanku Niemcewicza ulicami Kołłątaja – Orzeszkowej – Krasińskiego – Przyjaciół Żołnierza – Warcisława – Kołłątaja i dalej stałą trasą do pętli os Słoneczne. Na trasie objazdu uruchomiono dodatkowe przystanki:

• Krasińskiego wiadukt (wspólny z linią 87),
• Łabędzia (wspólny z linią 87),
• Orzeszkowej (wspólny z liniami 51, 69, 78 i 87).

Konieczność odtworzenia nawierzchni asfaltowych jezdni zachodniej w ciągu ulic Wyzwolenia - Niepodległości na odcinku od ulicy Małopolskiej do Bramy Portowej w dniach 10 - 11 września 2011 roku uległy zmianie trasy linii pospiesznych A, B, C, na kierunku do Prawobrzeża.

• od placu Rodła linie jeździły ulicami Piłsudskiego – Matejki – plac Hołdu Pruskiego – Farną – Sołtysią do Wyszyńskiego i dalej po stałych trasach wg obowiązujących rozkładów jazdy. W kierunku powrotnym autobusy jeździły po stałej trasie.

Wprowadzenie ruchu wahadłowego na ulicy Chopina, na odcinku od Broniewskiego do Wszystkich Świętych i występującymi znacznymi opóźnieniami na linii autobusowej B, wymusiło skrócenie trasy do przystanku Krasińskiego Wiadukt. Zmiana wprowadzona 17 listopada 2011 roku w godzinach 14:30 - 23:00.

• ruch wahadłowy był wprowadzony też w dniach 22 - 29 listopada 2011 na ulicy Chopina na odcinku od Wszystkich Świętych do Broniewskiego. Skrócenie trasy obowiązywało tylko w dni powszednie.

W dniach 11 – 12 sierpnia 2012 roku odbywał się V Międzynarodowy Festiwal Sztucznych Ogni PYROMAGIC 2012, którego organizatorem był Urząd Miejski. Miejscem imprez był rejon Wałów Chrobrego. Na czas trwania imprez została zmieniona organizacja ruchu drogowego oraz wprowadzone dodatkowe kursy autobusów miejskich. Linia B kursowała na trasie Osiedle Arkońskie - Osiedle Słoneczne

• przewidywany odjazd z Wyszyńskiego kierunek Osiedle Słoneczne 23:45, 0:15, 0:55
• przewidywany odjazd z Wyszyńskiego kierunek Osiedle Arkońskie 23:40, 0:15, 0:55

20 sierpnia 2012 roku przystanek „Wyszyńskiego” kierunek Brama Portowa zlokalizowany na torowisku tramwajowym w ciągu ulicy Wyszyńskiego, od tej pory jest przystankiem wspólnym dla linii tramwajowej 2, 7, 8 oraz linii autobusowych pośpiesznych A, B, C, D, G. Jest to przystanek podwójny. Zatrzymanie pierwszego tramwaju czy autobusu na przystanku winno nastąpić na wysokości wyznaczonej linii zatrzymania.

Przejazd autobusów pośpiesznych na odcinku Most Długi – Wyszyńskiego – Brama Portowa odbywa się bus pasem po torowisku – zjazd na jezdnię w ciągu Brama Portowa - Niepodległości. Jednocześnie uległ likwidacji przystanek dla tych linii autobusowych w zatoce autobusowej.

Wykrycie niewybuchu z czasów II wojny światowej w dniu 30 czerwca 2013 roku wymusiło operacje usunięcia znaleziska. Wiązało się to z koniecznością ewakuacji mieszkańców i wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w godzinach 9:00 - 15:00.

Niewybuch znajdował się w Odrze w pobliżu Urzędu Celnego. Na czas prowadzenia akcji wydobycia niewybuchu wyznaczone zostały strefy ewakuacji mieszkańców wraz z miejscem zbiórki osób ewakuowanych i strefę wyłączoną z ruchu.

• linie pospieszne A, B, C zostały skierowane objazdem od Bramy Portowej przez ulice Krzywoustego, Mieszka I- go, Autostradą Poznańską (Krygiera), Gryfińską. Przejazd w kierunku centrum Szczecina odbywał się tą samą trasą. Linie zostały wzmocnione dodatkowymi autobusami (minimum 5 sztuk). Na trasie objazdowej linii obowiązywały bilety, jak na liniach zwykłych.

Czas na zmiany



Od dnia 4 listopada 2013 roku linia B kursuje po zmodyfikowanej trasie:
  • w stronę Osiedla Arkońskiego od alei Wyzwolenia ulicami: Lubomirskiego - Staszica - rondo Giedroycia - Kołłątaja - rondo Sybiraków - Kadłubka - Kołłątaja - Orzeszkowej i dalej po swojej trasie,
  • w stronę Osiedla Słonecznego od ulicy Krasińskiego ulicami: Orzeszkowej - Kołłątaja - rondo Sybiraków - Kołłątaja - rondo Giedroycia - aleja Wyzwolenia i dalej po swojej trasie.


Od dnia 2 stycznia 2014 roku obowiązuje nowy rozkład jazdy. Czasy pracy brygad:

Dni powszednie:
  • B/1 - (5:37-8:21,14:15-21:17, SPAK)
  • B/2 - (5:04-19:39, SPAD)
  • B/3 - (4:49-23:08, SPAK)
  • B/4 - (5:32-22:45, SPAD)
  • B/5 - (5:09-18:03, SPAK)
  • B/6 - (4:49-23:05, SPAD)
  • B/7 - (6:08-23:20, SPAD)

Dni świąteczne:
  • B/1 - (4:45-20:16)
  • B/2 - (5:10-18:56)
  • B/3 - (9:44-23:20)
  • B/4 - (5:40-22:20)
  • B/5 - (14:14-22:50)

Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok:
  • B/1 - (13:44-18:56)
  • B/2 - (5:10-22:20)
  • B/3 - (5:40-22:50)
  • B/4 - (4:45-23:20)


W dni świąteczne oraz Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok linię obsługuje wyłącznie SPAD.

I Międzynarodowy Festiwal Sztucznych Ogni PYROMAGIC 2014 i VI Festiwal Music Live 2014 wymusił zmiany w komunikacji w dniach 7 - 11 sierpnia 2014 roku. Na linii B na czas powrotu uczestników imprez do domów utworzono dodatkowe kursy na trasie Wyszyńskiego – Osiedle Słoneczne/Os. Arkońskie, gdzie autobusy jeździły z częstotliwością co 15 minut.

• kursy z Wyszyńskiego do Os. Słonecznego: 23:27, 23:42, 23:54, 0:09; 0:25 i 0:40;
• kursy z Wyszyńskiego do Os. Arkońskiego: 23:28, 23:43, 23:59, 0:14; 0:25 i 0:40;

Rozpoczęcie przebudowy pętli autobusowo – tramwajowej na Basenie Górniczym od 18 października 2014 roku wymusiło reorganizacje komunikacji miejskiej pomiędzy prawo a lewobrzeżem miasta.

• autobusy linii pośpiesznych A, A bis, B, C, D, E G jadące w kierunku prawobrzeża, na Basenie Górniczym zatrzymywały się w zatoce na wysokości pętli.

Firma Energopol 30 marca 2015 roku oddała do eksploatacji po remoncie torowiska na przyczółkach Mostu Długiego.

• przywrócono starą organizację komunikacji miejskiej sprzed remontu. Linia tramwajowa 3 kursująca w relacji Pomorzany – Las Arkoński jeździ stałą trasą przez ulice Nową i Dworcową. Przystanek „Wyszyńskiego” w kierunku Bramy Portowej dla autobusów linii pospiesznych A, B, C, D, E, G i 807 był zlokalizowany na peronie tramwajowym (jak przed zamknięciem Mostu Długiego).

Przebudową sieci ciepłowniczej w ciągu ulicy Chopina w dniach 10 czerwca - 3 lipca 2015 roku wymusiła zamknięcie przystanku "Krasińskiego Wiadukt" w kierunku Osiedla Arkońskiego. Autobusy linii B, 51, 78 i 532 zatrzymywały się na tymczasowym przystanku zlokalizowanym w rejonie ulicy Chopina 4 i 6-8. Prace wykonywała firma IRMA Sp. z o.o. Szczecin, na zlecenie Szczecińskiej Energetyki Cieplnej.

Dnia 1 lipca 2015 roku - teoretycznie na czas wakacji - trasa linii zostaje zmodyfikowana. Od tego dnia autobusy kursują na trasie Dworzec Niebuszewo - Osiedle Słoneczne, natomiast w szczycie przewozowym linia kursuje do Osiedla Arkońskiego.

Obsługa taborowa przedstawia się następująco:

Dzień powszedni
  • B/1 (4:44-9:35;13:49-17:40)
  • B/2 (5:28-23:21 SPAK)
  • B/3 (5:04-23:07)
  • B/4 (5:14-23:22)
  • B/5 (5:24-22:24)
  • B/6 (4:58-19:30 SPAK)
  • B/7 (13:28-18:40)
  • B/8 (5:08-23:09 SPAK)


Dni świąteczne
  • B/1 (5:12-23:11)
  • B/2 (5:38-20:38)
  • B/3 (14:03-22:18)
  • B/4 (8:45-22:48)
  • B/5 (4:45-18:36)


Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok
  • B/1 (5:12-22:52)
  • B/2 (5:38-23:11)
  • B/3 (4:45-22:12)
  • B/4 (14:29-22:32)


Organizacja w dniach 7 - 8 sierpnia 2015 roku imprezy VIII Międzynarodowego Finału Ogni Sztucznych Pyromagic 2015 wymusiła zmiany na linii B, która jeździła na trasie Wyszyńskiego – Osiedle Słoneczne/Os. Arkońskie, z częstotliwością co 15 minut.

• kursy z Wyszyńskiego do Os. Słonecznego: 23:27, 23:42, 23:54, 0:09; 0:25, 0:40, 0:55,
• kursy z Wyszyńskiego do Os. Arkońskiego: 23:28, 23:43, 23:59, 0:14; 0:25, 0:40, 1:00.

Od 1 września 2015 po wakacyjnej przerwie linia wróciła na swoją starą trasę Osiedle Słoneczne - Osiedle Arkońskie.

Ze względów bezpieczeństwa pasażerów w trybie natychmiastowym od dnia 5 stycznia 2016 roku do odwołania wyłączono torowisko na ulicach Gdańskiej i (inwestycja zakończona w 2015 roku przez firmę Energopol Szczecin). Decyzja została podjęta wspólnie przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i spółkę Tramwaje Szczecińskie na podstawie negatywnych wyniku badań spawów szyn torowiska na ulicach Gdańskiej i Energetyków oraz występujących licznych awarii (pęknięcia). Ekspertyza wykazała nieprawidłowości w 108 na ponad 800 spawów torowisk.

• autobusy linii pośpiesznych A, B, C, D, E i G na całych trasach obowiązuje taryfa jak dla linii zwykłych. Dodatkowo autobusy te zatrzymywały się na przystankach Merkatora, Parnica, Port Centralny Energetyków. Przystanki na żądanie. Dla pasażerów udostępniono też parking Selgrosa czynny w godzinach 6 – 22.

Na wniosek pasażerów w dniach 12 - 27 stycznia 2016 roku obowiązywał przystanek na żądanie Jaśminowa ZUS w obu kierunkach, dla linii pospiesznych B, D i G. Przystanek dla tych linii był wykorzystywany do czasu zakończenia prac torowych w ciągu ulic Gdańskiej i Energetyków, do czasu ponownego uruchomienia linii tramwajowych 2 i 8 do pętli Turkusowa.

Organizacją dnia 9 lipca 2017 roku imprezy ,,Triathlon Szczecin 2017’’ wymuszono zmiany w kursowaniu linii pospiesznych.

• linie A, B, C w godzinach 8:00 - 15:00 jadące w kierunku prawobrzeża od przystanku plac Rodła jechały Trasą Zamkową i dalej Gdańską z pominięciem przystanków ,,Brama Portowa’’ i ,,Wyszyńskiego’’. Przystanek dla linii A, B, C jadących w kierunku Os. Bukowego, Os. Słonecznego, Os. Kasztanowego zlokalizowany został w zatoce na wysokości pętli.

Wymiana nawierzchni na ulicy Staszica w 22 lipca 2016 roku wymusiła zamknięcie dla ruchu autobusowego skrzyżowania ulicy Staszica/Lubomirskiego i z tego powodu zmieniono trasy autobusów linii B i 87.

• linia B na odcinku od skrzyżowania Wyzwolenia z Lubomirskiego jechała aleją Wyzwolenia do ronda Giedroycia i dalej stałą trasą.

Na czas trwania w dniach 12 - 13 sierpnia 2016 festiwalu PYROMAGIC 2016 i SZCZECIN MUSIC LIVE 2016 wprowadzono zmiany w komunikacji miejskiej.

• autobusy linii B z przystanku Wyszyńskiego w kierunku Osiedla Słonecznego odjeżdżały o godzinach 23:20, 23:35, 23:50, 0:05, 0:20, natomiast w kierunku Osiedla Arkońskiego o godzinach 23:20, 23:35, 23:50, 0:05, 0:20.

Organizacja imprez „The Tall Ships Races 2017” oraz „Pyromagic”, w dniach 31 lipca - 14 sierpnia 2017 roku wprowadziła zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

• noce 5/6, 6/7 sierpnia linia B na trasie – Osiedle Słoneczne – Osiedle Arkońskie co 15 minut, tabor: SPAK – 2 autobusy i SPAD – 3 autobusy

• kursy z Wyszyńskiego do Osiedla Słonecznego: 23:21, 23:36, 23:51, 0:06, 0:21, 0:36, 0:51, 1:06, 1:21, 1:36, 1:51, 2:06, 2:21, 2:36,
• kursy z Wyszyńskiego do Osiedla Arkońskiego: 23:17, 23:32, 23:47, 0:02, 0:17, 0:32, 0:47, 1:02, 1:17, 1:32, 1:47, 2:02.

• noc 7/8 sierpnia, linia B na trasie – Osiedle Słoneczne – Osiedle Arkońskie co 20 minut, tabor: SPAK – 2 autobusy i SPAD – 2 autobusy

• kursy z Wyszyńskiego do Osiedla Słonecznego: 23:21, 23:41, 0:01, 0:21, 0:41, 1:16,
• kursy z Wyszyńskiego do Osiedla Arkońskiego: 23:22, 23:42, 0:02, 0:22, 0:42.

Inwestycja prowadzona przez firmę Eurovia Polska S.A. od sierpnia - 28 grudnia 2016 roku na alei Wyzwolenia wymuszała z etapowaniem prac częste zmiany w lokalizacji przystanków linii A, B, C, D, 86, 522, 529, 531,532. W ramach inwestycji wyremontowano jezdnie i chodniki, pojawiły się też ścieżka rowerowa, podpórki, stojaki i ławki.

• w przypadkach dużego nasilenia ruchu w alei Wyzwolenia pomiędzy placem Rodła a placem Żołnierza Polskiego zezwalano na kursowanie autobusów przez ulicę Piłsudskiego, Matejki, plac Żołnierza Polskiego, Niepodległości.

14 sierpnia 2017 roku, ZDiTM wydał ogólnikowy komunikat, że z dniem 1 września 2017 roku mają być zmniejszone częstotliwości kursowania linii pośpiesznej B (os. Słoneczne <-> Dw. Niebuszewo <-> os. Arkońskie).

Zaskoczenie pasażerów korzystających z linii było zupełne. ZDiTM nawet nie wysilił się na jakiekolwiek sensowne tłumaczenie podjętej decyzji. Jedynie, co rzecznik prasowy firmy zarządzającej komunikacją miejską wykrztusił, to mityczne "obserwacje poczynione po uruchomieniu SST i utrzymującej się tendencji do przesiadania się pasażerów z autobusów pospiesznych do tramwajów linii 2, 7, 8".

Rozpętała się burza po tym komunikacie. Pasażerowie, internauci i mieszkańcy prawobrzeża ostro zaprotestowali. Zarzucili Urzędowi Miasta i ZDiTM, że nic nie robi i nie słucha uwag pasażerów, brnąc w utrudnianie życia pasażerom, tnąc i tak już pocięte trasy i częstotliwości linii, jak również zmuszając pasażerów do niepotrzebnych przesiadek wydłużających podróż.

Po ostrych protestach, 23 sierpnia 2017 roku Urząd Miasta (prezydent Piotr Krzystek) i ZDiTM wycofali się z decyzji w sprawie zmniejszenia częstotliwości kursowania linii pospiesznych A i B i zawieszenia linii wspomagających E i D.

Z dniem 29 stycznia 2018 roku w związku z uruchomieniem części autobusowej węzła autobusowo - tramwajowego na pętli "Turkusowa" oraz zmianą siatki przebiegu linii autobusowych prawobrzeża, linia B jeździ według nowego rozkładu jazdy.

1 kwietnia 2018 roku nastąpiła korekta godzin kursów porannych wykonywanych w dni powszednie z pętli "Osiedle Słoneczne":

• z godziny 4:52 na 4:49,
• z godziny 5:09 na 5:06,
• z godziny 5:24 na 5:21,
• z godziny 5:38 na 5:36.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK, ZKM i ZDiTM Szczecin, oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy Aktualizacja: paki

Najważniejsze daty:
2003
 12 lipca - Otwarcie dla ruchu drogowego nitki wjazdowej mostu Pionierów Miasta Szczecina. Zmiana trasy linii 54, 55, 65, 71, A, B, D, E oraz G.
2000
 czerwiec - Remonty mostu Długiego i ul. Mickiewicza powodują zmiany tras linii 2, 5, 8, 9, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, 505, 507, 511, 514, 515 i 517; linie 7 i 70 zostają zawieszone; pomiędzy mostem Akademickim a Krzekowem kursuje autobusowa linia zastępcza 83. 
 23 października - Zakończono remont mostu Długiego. Wznowione zostaje kursowanie linii 7 (z powodu remontu ul. Mickiewicza - na zmienionej trasie) i 70, linie 8, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, D, E, 511, 514, 515 i 517 powracają na swoje zwykłe trasy, a linia 76 Bis zostaje zlikwidowana. 
1991
 1 lutego - Utworzenie linii pospiesznych A oraz B. Skrócenie dotychczasowych linii 65 i 71 do Basenu Górniczego.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)