Linia E: Plac Sprzymierzonych - Osiedle Bukowe

[dodane 23.11.2008, g. 20:04 przez Bauer, ostatnio modyfikowane: 28.11.2008, g. 20:45 przez MAN751]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia D: Osiedle Słoneczne - Plac RodłaLinia F: Plac Rodła - Police Osiedle Chemik »

Więcej informacji...
Ikarus w nowej reklamie
Ikarus w nowej reklamie
1024x768; 192.7 KB
Trasa: Plac Sprzymierzonych – Wojska Polskiego – Plac Zwycięstwa – Wyszyńskiego – Energetyków – Gdańska – Eskadrowa – Hangarowa – Struga – Jasna – Przelotowa – Handlowa – Chłopska – Kolorowych Domów – Osiedle Bukowe

Linia utworzona została 10 lutego 1992 roku z powodu szybkiego rozwoju urbanistycznego prawobrzeża, a co za tym idzie zwiększenia się potoków pasażerskich między centrum Szczecina, a dzielnicami położonymi na prawym brzegu Odry. Sytuacja ta, zmusiła miasto do uruchomienia dwóch dodatkowych połączeń autobusowych w formie linii pospiesznych kursujących jedynie w dni powszednie w godzinach szczytu. Tym samym do grona istniejących już linii pośpiesznych dołączyły dwie kolejne, a jedną z nich była linia E.

Na prawobrzeżu, przystanek końcowy zdecydowano się ulokować na rozrastającym się Osiedlu Bukowym, zaś przeciwną „końcówkę” w jednym z największych szczecińskich węzłów komunikacyjnych – na Placu Rodła. Od marca 1993 roku relacja linii została jednak zmieniona, czego powodem było przeniesienie pętli z Placu Rodła na Plac Sprzymierzonych. Trasa ta obowiązuje do dziś.

Trwający od czerwca do października 2000 roku remont Mostu Długiego wymógł zmianę trasy linii, która omijając wyżej wymieniony most kursowała przez Trasę Zamkową. Na mocy „wielkiej akcji cięcia rozkładów jazdy” która miała miejsce w kwietniu 2002 roku z rozkładu linii zniknęło kilka kursów. Od 12 lipca 2003 roku linia zmieniła też nieco swoją trasę, czego powodem było otwarcie dla ruchu Mostu Pionierów.

Linia obsługiwana jest taborem klasy MEGA z SPA Dąbie. Kursują na niej zarówno Ikarusy 280 i Volva B10MA jak i niskopodłogowe MAN-y NG272. Coraz częściej jednak na linii zdarzają się pojazdy 12-metrowe.


Linię obsługują następujące brygady:

-E/1 (6:31-8:29, 14:04-16:04)
-E/2 (6:41-8:39, 14:17-16:14)
-E/3 (6:51-8:50, 14:27-16:24)
-E/4 (7:01-8:59, 14:37-16:34)
-E/5 (6:12-9:11, 13:47-16:44)
-E/6 (6:22-8:19, 13:57-16:54)

Długość linii w kierunku Placu Sprzymierzonych wynosi 12,86 kilometrów przy czasie przejazdu 24 minut. W kierunku Osiedla Bukowego trasa wydłuża się do 13,27 kilometrów, zaś czas przejazdu do 25 minut.

Na podstawie informacji własnych
opracował: Darek Krukowski

Najważniejsze daty:
2003
 12 lipca - Otwarcie dla ruchu drogowego nitki wjazdowej mostu Pionierów Miasta Szczecina. Zmiana trasy linii 54, 55, 65, 71, A, B, D, E oraz G.
2002
 kwiecień - Wielka akcja cięcia rozkładów jazdy. Wprowadzane w przeciągu ponad miesiąca zmiany dotknęły linii 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 51, 52, 57, 62, 63, 64, 66, 69, 73, 75, 79, 80, 81, 82, D i E.
2000
 1 września - Po wakacyjnej przerwie wracają m. in. linie D i E, jednak z powodu remontu mostu Długiego kursują przez Trasę Zamkową. Dodatkowo na trasie Dworzec Główny PKP - Osiedle Kaliny zostaje uruchomiona tymczasowa linia 76 Bis.
 23 października - Zakończono remont mostu Długiego. Wznowione zostaje kursowanie linii 7 (z powodu remontu ul. Mickiewicza - na zmienionej trasie) i 70, linie 8, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, D, E, 511, 514, 515 i 517 powracają na swoje zwykłe trasy, a linia 76 Bis zostaje zlikwidowana. 

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)