Encyklopedia

Pętla autobusowa Logistyczna

dodane przez Bauer; zmodyfikowane przez man

09.08.2020
Dodano informacje o wiacie na pętli man

zdjęcie
Volvo na 76 na najnowszej szczecińskiej pętli
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Wraz z programem „Poprawa jakości wody w Szczecinie”, w 2007 roku przystąpiono na międzyodrzu do budowy oczyszczalni ścieków. Wybudowany zakład stał się nowym miejscem pracy, co wiązało się także z organizacją komunikacji miejskiej w tymże rejonie. Wybór linii mającej kursować w rejon oczyszczalni nie był trudny, tuż obok przebiegała trasa linii 76, której kilka kursów przekierowano z pętli „Nabrzeże Ewa” do oczyszczalni. Całe przedsięwzięcie wiązało się jednak z uruchomieniem nowej pętli autobusowej.

Na nową końcówkę linii 76 wyznaczono zatem kraniec ulicy Logistycznej, tuż przy bramie oczyszczalni. Inauguracyjny kurs na pętlę odbył się 11 czerwca 2009 roku, a pierwszym autobusem, który zajechał na pętlę było Volvo B10L–SN12 1710. Wówczas infrastruktura wokół pętli była dość uboga, oprócz oczyszczalni ścieków w pobliżu nie znajdowały się żadne budynki mieszkalne, przeważały natomiast krzaki i nieużytki. Na nawierzchnię składały się betonowe płyty, na których znajdował się słupek przystankowy.

Wraz z rozwojem i rozbudową okolicy ulicy Logistycznej, w przeciągu kilku lat funkcjonowania nawierzchnia pętli została wymieniona na asfalt, zaś dla pasażerów pojawiła się przeszklona wiata w kolorze Floating Garden.

Nawrót w kierunku centrum następuje zwykle poprzez manewr trójkątowania, przy którym autobusy wykorzystują drogę wjazdową do oczyszczalni.

Źródło - wiedza własna, opracował: Darek Krukowski

aktualizacja: man