MAN NG262 (A11)

[dodane 25.06.2006, g. 19:11 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 05.06.2009, g. 11:24 przez –– kajetansz]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« MAN A11MAN NG272 (A11) »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: MAN
model: NG262 (A11)
klasa pojemności: MEGA
długość: 17 980 mm
szerokość: 2 500 mm
wysokość: 2 872 mm
masa własna: 15 200 kg
masa całkowita: 28 000 kg
ilość osi: 3
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2-0)
wys. podłogi na przednim zwisie: 340 mm
wys. podłogi na tylnim zwisie: 540 mm
silnik: MAN D 2866 LUH 22 [765-768]
norma Euro: Euro II
układ silnika: rzędowy, poziomy, 6 cylindrów, 11,96 dm3 [D 2866 LUH 22]
moc silnika: 191 kW / 260 KM
skrzynia biegów: ZF 5 HP 500 [765-768]
miejsc siedzących: brak danych
miejsc ogółem: brak danych
lata produkcji: 1998
zakupiono, w eksploatacji: 4/4
systemy ABS, ASR, EBS itp.: ABS, ASR, EBS
oś przednia/wleczona: MAN V9-65 L / MAN HONG 1100
oś napędowa: MAN HQNL 1180, i nieznane
prędkość maksymalna: brak danych
porównaj z... »
Czerwony MAN odpoczywa przed kursem do Trzebieży
Czerwony MAN odpoczywa przed kursem do Trzebieży
1024x768; 148.4 KB
zobacz więcej

Logo grupy MAN
Logo grupy MAN
1300x669; 76.5 KB

Po zakończeniu produkcji MAN-ów NG232 przedsiębiorstwo MAN Group zdecydowało się o stworzenie kolejnego modelu przegubowego, miejskiego autobusu drugiej generacji.

MAN NG262 jest osiemnastometrowym, przegubowym, niskopodłogowym autobusem miejskim zaliczanym do klasy pojemności MEGA. Został zaopatrzony w 260 konną jednostkę napędzającą - MAN D 2866 LUH 22. Autobus opiera się na podwoziu A11. Nadwozie zostało zaopatrzone w trzy

Spotkanie ex-norwegów
Spotkanie ex-norwegów
1024x687; 146.2 KB

pary drzwi otwierających się do środka. Przy trzecich drzwiach znajduje się kamera rejestrująca obraz, który wyświetlany jest na monitorze przy stanowisku kierowcy. Przy pierwszych drzwiach podłoga wznosi się na 34 cm, a przy ostatnich na 54 cm. Autobus jest przystosowany do przewozu niepełnosprawnych oraz wózków dla dzieci poprzez zamontowanie ręcznej rampy przy drugich drzwiach. Posiadają również udoskonalony pulpit kierowcy VDO znany z trzeciej generacji MAN-ów.

MANy NG262 w Policach



Do Szczecińsko Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego autobusy te trafiły pod koniec czerwca 2006 roku. Polickie przedsiębiorstwo było ich już trzecim użytkownikiem. Wcześniej służyły w AS Sporveisbussene Oslo (stąd wzięło się przezwisko „Norweg”) oraz EVAG Essen. Wszystkie debiutowały na Linii Samorządowej. Cały system informacji pasażerskiej składa się z trzech matrycowych wyświetlaczy zamontowanych z przodu, boku i tyłu pojazdu. Zamontowany jest również wewnętrzny wyświetlacz, niestety u nas wyłączony. W Norwegii za przednią szyba zamontowany też był mały wyświetlacz informujący o brygadzie linii. Fakt ten był spowodowany przeprogramowaniem ich. Wszystkie autobusy posiadają kamery na przeciw trzecich drzwi. Dodatkowo posiadają też kamerę znajdującą się przy tylnym wyświetlaczu. Pomaga ona przy cofaniu i manewrowaniu autobusem. Autobusy nie zostały przemalowane w barwy zakładowe SPPK. Po ich przyjściu zostały naklejone logo firmy oraz numery taborowe. Nadano im numery od 765 do 768. Wszystkie pojazdy wyprodukowano w 1998 roku.

na podstawie: Komunikacja miejska w Szczecinie i w Policach
opracował: Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: MAN A11, MAN NG272 (A11), MAN NG312 (A11)


nr tab.typrok prod.rejestracjarozp. eksp.zajezdniaexuwagi
Dostępne zdjęcie pojazduDostępne filmy z pojazdem2893MAN NG2621998ZS 3343W21.03.2012Dąbie (ex 855 (KVG Kiel, 1998-2011))

Znaleziono: 1 pojazd
Średnia wieku: 19 lat

Najważniejsze daty:
2006
 20 czerwca - Dostawa do SPPK czterech autobusów MAN NG262 (A11), eksploatowanych wcześniej w Oslo.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)