Encyklopedia

MAN NG323 (A23)

dodane przez LLUZNIAK; zmodyfikowane przez man

04.01.2023
Dodano sekcję o wycofanych pojazdach man

film
0:29
odtwórz
Najnowsze autobusy z SPPK rzadko kiedy pojawiają się na innej linii niż 107
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Oprócz MAN-ów NG313 i MAN-ów NG363, w szczecińsko-polickiej komunikacji eksploatowane są także MAN-y trzeciej generacji o 320-konnym silniku. Zakupione zostały przez spółkę SPPK.

Pierwsze wozy tego typu dotarły do zajezdni Police w 2012 roku. Nadano im numery taborowe od 778 do 780. Autobusy były wyposażone w monitoring, klimatyzację przedziału pasażerskiego oraz termometr elektroniczny ETM38. Posiadały silnik spełniający normę spalania EEV.

zdjęcie
Noworoczny debiut
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

Kolejny pojazd NG323 pojawił się w SPPK w 2013 roku. Był analogiczny co do swoich poprzedników, jedyną różnicą było zamontowanie pod sufitem wyświetlaczy wewnętrznych pokazujących przebieg trasy. MAN-ik otrzymał numer taborowy 781.

zdjęcie
Do polickiej zajezdni dotarły dwa nowe autobusy przegubowe
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Kolejne pojazdy, które do Polic przybyły w 2014 roku posiadały już silniki zgodne z normą spalania Euro VI. W przeciwieństwie do poprzedników nie posiadały również termometrów elektronicznych ETM38. Wozy otrzymały numery taborowe 782 i 783.

zdjęcie
Pierwszy dzień kursowania linii 107 do nowej pętli zbiegł się w czasie z wakacyjnym uruchomieniem Linii Plażowej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W 2015 roku do tej samej zajezdni przybyły analogicznie wyposażone NG323 o numerach bocznych 784 i 785.

Kolejna dostawa takich wozów miała miejsce w 2016 roku, kiedy to do SPPK zawitały pojazdy 786 i 787.

zdjęcie
Jeszcze pachnący fabryką przegubowiec zmierza do Polic
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W 2018 roku w związku z wygranym przetargiem na 2 nowe autobusy przegubowe, SPPK nabyło następne dwa fabrycznie nowe MAN-y NG323, które trafiły do obsługi szczecińsko-polickich linii. Wozy otrzymały numery 790-791.

Rok później, do polickiej spółki trafiły kolejne dwie nówki tego samego typu, którym nadano numery taborowe 792-793.

Wycofane egzemplarze

Na początku grudnia 2022 na dawcę części przeznaczony został dziesięcioletni wówczas MAN NG323 o numerze 780. Powodem wycofania pojazdu było uszkodzenie mechanizmu przegubu.

autor+aktualizacja: man

Producent:
MAN
Model:
NG323
Liczba i układ drzwi:
4 (2-2-2-2)
Kategoria pojemności:
MEGA
Długość:
17 980 mm
Szerokość:
2 500 mm
Wysokość:
2 880 mm
Liczba osi:
3
Masa całkowita:
28 000 kg
Wysokość podłogi na zwisie przednim:
320 mm
Wysokość podłogi na zwisie tylnym:
340 mm
Silnik:
MAN D2066LUH47 (EEV); MAN D2066LUH51 (Euro VI)
Norma Euro:
EEV; Euro VI
Skrzynia biegów:
Voith D864.5
Liczba miejsc siedzących:
43
Liczba miejsc stojących:
132
Liczba miejsc ogółem:
175
Lata produkcji:
2012-2021
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
14/13
Zobacz też: MAN NG313 (A23)MAN NG363 (A23)

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 13
Średni wiek pojazdu: 8,54 lat
nr tab. typ rok prod. rejestracja rozp. eksp. zajezdnia ex uwagi
778 MAN NG323 2012 ZPL 35078 14.11.2012 SPPK
779 MAN NG323 2012 ZPL 35079 14.11.2012 SPPK
781 MAN NG323 2013 ZPL 40281 01.01.2014 SPPK
782 MAN NG323 2014 ZPL 45482 23.12.2014 SPPK
783 MAN NG323 2014 ZPL 45483 24.12.2014 SPPK
784 MAN NG323 2015 ZPL 48984 01.10.2015 SPPK
785 MAN NG323 2015 ZPL 48885 01.10.2015 SPPK
786 MAN NG323 2016 ZPL 55386 05.11.2016 SPPK
787 MAN NG323 2016 ZPL 55387 05.11.2016 SPPK
790 MAN NG323 2018 ZPL 65590 16.06.2018 SPPK
791 MAN NG323 2018 ZPL 65591 16.06.2018 SPPK
792 MAN NG323 2019 ZPL 73592 31.08.2019 SPPK
793 MAN NG323 2019 ZPL 73593 31.08.2019 SPPK