Encyklopedia

MAN tramwaj konny serii 42-46

dodane przez kajetansz

Oprócz krótkich wagonów tramwajów konnych i letnich wagonów przedsiębiorstwo norymberskofürthskie zakupiło również 13 większych tramwajów konnych. Wśród nich znalazło się 5 wozów, którym nadano numery z przedziału 42 – 46. Były to wozy przystosowane do ciągnięcia przez dwa konie. Te tramwaje z otwartymi platformami w swoim wnętrzu na podłużnych ławach biegnących wzdłuż 6 bocznych okien posiadały 20 miejsc stojących. Dwunastu pasażerów jadących na stojąco musiało pomieścić się na platformach

Począwszy od 1893 roku we wszystkich tramwajach rozpoczęto proces montażu ogrzewania. Od 1889 wszystkie wagony wyposażono w elektryczne oświetlenie. Ostatecznie te tramwaje konne wycofano z eksploatacji w 1926 roku.
na podstawie:
Binder Robert, Wentzel Ernst „Der Stadtverkehr in Nürnberg und Fürth von 1881 bis 1981”, VAG Verkehr-Aktiengesellschaft, Nürnberg 1988
Neuer Andreas, Pickl Peter, Wentzel Ernst “Die Nürnberg-Fürther Straßenbahn im Wandel der Zeiten. Ein Streifzug durch das Historische Straßenbahndepot St. Peter”, Freunde der Nürnberg-Fürther Straßenbahn e. V.”, Nürnberg 2005
opracował Kajetan Szmuciński
Producent:
MAN
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
brak – dwa wyjścia po obu stronach z platform każdej z platform
Długość:
6,72 m
Szerokość:
1,93 m
Wysokość:
2,8 m
Liczba osi:
2
Masa własna:
2 200 kg
Liczba miejsc siedzących:
20
Liczba miejsc ogółem:
32
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie