Encyklopedia
Maschinenfabrik Eßlingen tramwaj konny 49
dodane przez kajetansz
W 1882 roku do Norymbergii sprowadzono ze Stuttgartu używany już w tamtejszym przedsiębiorstwie wagon tramwaju konnego. Nie wiadomym jest faktem, kiedy ten tramwaj został wyprodukowany w fabryce Eßlingen. Jako jedyny zamknięty tramwaj konny w Norymberdze nie miał ustawionych ław do siedzenia wzdłuż okien.
Był to letni wagon ze ścianami bocznymi przystosowany do ciągnięcia przez dwa konie. Na norymberskie ulice wyjeżdżał do 1912 roku.
Był to letni wagon ze ścianami bocznymi przystosowany do ciągnięcia przez dwa konie. Na norymberskie ulice wyjeżdżał do 1912 roku.
na podstawie:
Binder Robert, Wentzel Ernst „Der Stadtverkehr in Nürnberg und Fürth von 1881 bis 1981”, VAG Verkehr-Aktiengesellschaft, Nürnberg 1988
Neuer Andreas, Pickl Peter, Wentzel Ernst “Die Nürnberg-Fürther Straßenbahn im Wandel der Zeiten. Ein Streifzug durch das Historische Straßenbahndepot St. Peter”, Freunde der Nürnberg-Fürther Straßenbahn e. V.”, Nürnberg 2005
opracował Kajetan Szmuciński
Binder Robert, Wentzel Ernst „Der Stadtverkehr in Nürnberg und Fürth von 1881 bis 1981”, VAG Verkehr-Aktiengesellschaft, Nürnberg 1988
Neuer Andreas, Pickl Peter, Wentzel Ernst “Die Nürnberg-Fürther Straßenbahn im Wandel der Zeiten. Ein Streifzug durch das Historische Straßenbahndepot St. Peter”, Freunde der Nürnberg-Fürther Straßenbahn e. V.”, Nürnberg 2005
opracował Kajetan Szmuciński
Producent:
Maschinenfabrik Eßlingen
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
dwa wyjścia po obu stronach z platform każdej z platform
Długość:
6,5 m
Szerokość:
1,93 m
Wysokość:
2,65 m
Liczba osi:
2
Masa własna:
2 270 kg
Liczba miejsc siedzących:
24
Liczba miejsc ogółem:
36
Zobacz też:
J. G. Brill & Co./MAN tramwaj konny serii 1-26
▪
MAN tramwaj konny serii 27-36
▪
MAN tramwaj konny serii 28"-32"
▪
MAN tramwaj konny serii 42-46
▪
Herbrand & Cie. tramwaj konny serii 47-48
▪
Maschinenfabrik Eßlingen tramwaj konny 49
▪
MAN tramwaj konny serii 60-77
▪
MAN tramwaj konny serii 78-95