MAN NL313 (A21)

[dodane 15.05.2007, g. 19:57 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 05.06.2009, g. 11:24 przez –– kajetansz]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« MAN NL283 (A21)MAN NL363 (A21) »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: MAN Group
model: NL313
klasa pojemności: MAXI
długość: 11, 95 m
szerokość: 2, 50 m
wysokość: 2, 88 m
masa własna: 11500 kg
masa całkowita: 18000 kg
ilość osi: 2
ilość i układ drzwi: 2 (2-2-0)
moc silnika: 310 kM
miejsc siedzących: 39
miejsc ogółem: 99
lata produkcji: 1999
zakupiono, w eksploatacji: 2/2
porównaj z... »
Znów czwartek i znów muszę odwieźć dzieci do szkół
Znów czwartek i znów muszę odwieźć dzieci do szkół
800x640; 134.5 KB
zobacz więcej

Logo grupy MAN
Logo grupy MAN
1300x669; 76.5 KB

Kolejnym pomysłem inżynierów MAN-a było stworzenie autobusu solowego o dużej mocy jednostki napędowej oraz stworzenie jednego z pierwszych autobusów III generacji.

MAN NL313 jest jednym z pierwszych niskopodłogowych pojazdów MAN III generacji. Został zaopatrzony w 310 konny, 12-litrowy silnik Diesla. Jak wszystkie 12-metrowe pojazdy III generacji został zbudowany na podwoziu A21.

MAN-y NL313 w Policach

Te dość specyficzne pojazdy trafiły do zajezdni autobusowej przy ulicy Fabrycznej w Policach 25 kwietnia 2007 roku. Zostały kupione od berlińskiego pośrednika zajmującego się kupnem oraz sprzedażą używanych autobusów. Stąd pojazdy zawdzięczają również swój biały kolor. Ciekawostką jest to, że są to pierwsze w Policach autobusy z układem drzwi 2-2-0.

Przed wyjazdem na linię autobusy nie zostały przemalowane. Zarejestrowano je oraz naklejono logo przewoźnika wraz z numerami. Pierwszy z nich, z numerem 3033 zadebiutował na linii 111 15-go maja 2007 roku. Drugi "białas" zadebiutował dwa dni później na drugiej brygadzie linii 109. Po pewnym czasie w autobusach zostały zamontowane przeprogramowane wyświetlacze. Autobusy coraz częściej zaczęły pojawiać się na liniach, które generują większe potoki pasażerskie niż linia 111 lub 109, oraz na liniach nocnych.

Ich poprzednim właścicielem okazał się niemiecki przewoźnik Maas Reisen GmbH Balingen niedaleko Stuttgartu. Warto dodać, że są to pierwsze w szczecińsko-polickiej komunikacji autobusy używane III generacji. Kolejna ciekawostką może być to, że po raz pierwszy zostały zarejestrowane 9 grudnia 1999 roku.

na podstawie: danych udostępnionych przez Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Autobusowe, materiałów udostępnionych przez Łukasza Falutę
opracowali: Michał Pilaszkiewicz i Romanas
współpraca: Łukasz Faluta, Filip Groszewski oraz Darek Krukowski



Patrz także: MAN NL223 (A21), MAN NL283 (A21), MAN NL313-15 (A26)


nr tab.typrok prod.rejestracjarozp. eksp.zajezdniaexuwagi
Dostępne zdjęcie pojazduDostępne filmy z pojazdem2410MAN NL3132004ZS 4169U08.02.2011Dąbie (ex ? (?))
Dostępne zdjęcie pojazdu3033MAN NL3131999ZPL 0464415.05.2007Police (ex ? (Maas-Reisen Balingen, 1999-2006))
Dostępne zdjęcie pojazduDostępne filmy z pojazdem3034MAN NL3131999ZPL 0464317.05.2007Police (ex ? (Maas-Reisen Balingen, 1999-2006))
10371MAN NL3132003ZS 834HS01.01.2018PKS Szczecin (ex 8262 (SBG Hamburg))
Dostępne zdjęcie pojazdu10373MAN NL3132003ZS 238HT05.01.2018PKS Szczecin (ex 8263 (SBG Hamburg))
Dostępne zdjęcie pojazdu10374MAN NL3132003ZS 718HU11.01.2018PKS Szczecin (ex 8265 (SBG Hamburg))
10388MAN NL3132003ZS 035JFPKS Szczecin (ex ? (?))

Znaleziono: 7 pojazdów
Średnia wieku: 16 lat

Najważniejsze daty:
2007
 25 kwietnia - Dostarczenie do SPPK dwóch używanych autobusów MAN NL313 (A21). Są to pierwsze autobusy w polickim przedsiębiorstwie o układzie drzwi 2-2-0. Jak na razie ich poprzedni właściciel nie jest znany.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)