Encyklopedia

Tatra RT6S

dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez kajetansz

Po wyprodukowaniu pierwszych egzemplarzy tramwajów RT6N1 zakłady ČKD postanowiły wyprodukować jego unowocześnioną wersję wyposażoną w rozruch tyrystorowy, asynchroniczne silniki i elektronikę wyprodukowaną przez firmę Siemens. Dzięki nowym wózkom otrzymanym od Duewaga, gdzie koła mają średnicę 520 mm udało się obniżyć wysokość podłogi w części wysokopodłogowej tramwaju do wysokości 560 mm ponad główką szyny.

W 1996 roku na międzynarodowej wystawie w Brnie zaprezentowano tak wyprodukowany tramwaj oznaczony jako RT6S o numerze 0031. W 1997 roku rozpoczęto testy tego tramwaju na ulicach Pragi. Po zakończeniu testów w 1998 roku tramwaj został przetransportowany do Liberca, gdzie dotarł w grudniu 1998 roku mimo iż początkowo miał trafić we wrześniu, a następnie w październiku. Od swego biało-zielonego malowania otrzymał nazwę „Krokodyl”. Dodatkowo przewoźnik w Libercu zamówił jeszcze 5 takich wagonów. W Libercu prototyp RT6S po przejechaniu 2000 kilometrów wszedł do eksploatacji 31 grudnia 1998 roku.

Podobnie jak to się miało z RT6N1 tramwaj typu RT6S okazał się być modelem bardzo awaryjnym i z tego względu odstawiono go w 2003 roku w zajezdni. Pozostałe 5 zamówionych tramwajów nigdy nie zostało zbudowanych.
opracował: Kajetan Szmuciński
Producent:
ČKD
Model:
RT6S
Liczba członów:
3
Liczba i układ drzwi:
6 (1-2-2-2-2-1)
Długość:
26,28 m
Szerokość:
2,44 m
Wysokość:
3,2 m
Liczba osi:
6
Masa własna:
32 850 kg
Wysokość podłogi:
560 mm/360 mm
Liczba i moc silników:
4 x 104 kW
Liczba miejsc siedzących:
64
Liczba miejsc ogółem:
161
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie
Zobacz też: Tatra RT6N1