Solaris Urbino 10

[dodane 01.11.2006, g. 14:43 przez –– mike_1994, ostatnio modyfikowane: 27.01.2008, g. 13:34 przez –– mike_1994]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Solaris Urbino 9Solaris Urbino 12 »

Więcej informacji...
producent: Solaris
model: Urbino 10
klasa pojemności: MIDI
długość: 9,94 m
szerokość: 2,55 m
wysokość: 2,85 m
masa własna: 9 300 - 11 700 kg
masa całkowita: 15 500 kg
ilość osi: 2
ilość i układ drzwi: 2 (1-2), 3 (1-2-2)
silnik: Cummins ISBe4 250B lub MAN D 0836 LOH 03
skrzynia biegów: Voith 851.3, ZF 4HP 502 lub ZF 6HP ECOMAT 4
miejsc siedzących: 16-24
miejsc ogółem: brak danych
lata produkcji: od 2005 roku
zakupiono, w eksploatacji: 4/4
porównaj z... »
Mobilisowy czteroletni "jamnik" zmierza na warszawskie Szczęśliwice
Mobilisowy czteroletni "jamnik" zmierza na warszawskie Szczęśliwice
1024x808; 233.5 KB
Po ogłoszeniu przetargu dla jednego z miast, na większą dostawę autobusów o długości 10 metrów, Solaris zaprojektował nowy autobus. Miał on mieć długość 10 metrów i początkowo został wyprodukowany pod marką Solaris Urbinetto. Po tym wydarzeniu Solaris zaniechał produkcji autobusów o długości 9 metrów.

Solaris Urbino 10 to 10-metrowy autobus miejski z silnikiem MAN D 0836 LOH 03 i skrzynią biegów do wyboru: standardowa - Voith 851.3 lub opcjonalną ZF 4HP502. Jest produkowany w dwóch wersjach silnika: diesla i silnika o napędzie gazowym CNG

Szerokość pierwszych drzwi wynosi 860mm. Pojazd ten posiada również rampę ręczną dla wózków inwalidzkich, która znajduje się w drugich drzwiach. Drzwi posiadają układ zabezpieczający przed zatrzaśnięciem pasażera oraz blokadę otwierania drzwi podczas jazdy. W kabinie kierowcy znajduje się dmuchawa z regulacją temperatury powietrza, wydajności oraz kierunku nadmuchu. Sterowanie znajduję się również na stanowisku kierowcy. Ogrzewanie przedziału pasażerskiego odbywa się przez trzy dwustopniowe dmuchawy sterowane z przedziału kierowcy. Solaris posiada hamulce tarczowe, postojowe oraz przystankowy. Posiada również retarder (zwalniacz) zintegrowany ze skrzynią biegów. Przy przyklęku poziom podłogi wynosi 75mm.

Od wiosny 2005 roku jest on produkowany w trzeciej generacji autobusów marki Solaris (choć to oznacza drugą wersję autobusu).

na podstawie: Wikipedia.pl, Solaris Bus&Coach
opracował: Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Solaris Urbino 12, Solaris Urbino 15, Solaris Urbino 18


nr tab.typrok prod.rejestracjarozp. eksp.zajezdniaexuwagi
Dostępne zdjęcie pojazduDostępne filmy z pojazdem1010Solaris Urbino 102010ZS 7945T30.09.2010Klonowica
Dostępne zdjęcie pojazduDostępne filmy z pojazdem1011Solaris Urbino 102010ZS 7947T21.09.2010Klonowica
Dostępne zdjęcie pojazdu1210Solaris Urbino 102012ZS 1210X17.06.2012Klonowica
Dostępne zdjęcie pojazduDostępne filmy z pojazdem1211Solaris Urbino 102012ZS 1211X17.06.2012Klonowica

Znaleziono: 4 pojazdy
Średnia wieku: 6 lat

Najważniejsze daty:
2010
 10 września - Pierwsza w historii szczecińskiej komunikacji miejskiej dostawa autobusów Solaris Urbino 10

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)