Tatra T6A2H

[dodane 13.07.2007, g. 22:23 przez –– kajetansz, ostatnio modyfikowane: 26.08.2007, g. 16:05 przez –– X]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Tatra T6A5Tatra T6C5 »

Więcej informacji...
producent: ČKD
model: T6A2H
długość: 14,5 m
szerokość: 2,2 m
wysokość: 3,11 m
masa własna: 18 300 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 4
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2)
wysokość podłogi: 900 mm
liczba i moc silników: 4 x 45 kW
miejsc siedzących: 20/28
miejsc ogółem: 106/129
lata produkcji: 1997
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
Węgierskie miasto Szeged już od początku lat 90-tych XX wieku zastanawiało się nad zakupem tramwajów wyprodukowanych przez ČKD. Z tego powodu już w 1992 roku miasto sprowadziło jeden egzemplarz tramwaju T6A5, który to odbywał jazdy po sieci. Jednak jego szerokość (2,5 m) była za duża dla skrajni na zakrętach przez co z tego powodu miasto zdecydowało się na zakup węższych tramwajów.

Zakup dla miasta nowych tramwajów był niezwykle potrzebny z powodu ciągłej eksploatacji czteroosiowych tramwajów Bengali, które zbudowane na początku lat 60-tych XX wieku były przestarzałe. W 1997 roku do miasta dotarło 13 tramwajów oznaczonych T6A2H, które były dostarczone koleją. Idąc z duchem czasu tramwaje te wyposażono w drzwi odskokowe, matrycowe wyświetlacze, oraz ręczny zadajnik jazdy. Tramwaje T6A2H są jedynymi tramwajami wśród wozów z rodziny T6 o szerokości 2,2 m, które mają wszystkie drzwi o jednakowym prześwicie. Wszystkie dostarczone wozy były pomalowane w barwy przewoźnika, a więc na niebiesko-biało-czerwono z żółtym fartuchem. Takie wagony weszły do eksploatacji 8 maja 1997 roku. Początkowo kursowały jako wagony pojedyncze, dopiero od 10 sierpnia 2004 roku można je spotkać w składach na linii 1, gdzie drugi wagon w składzie ma podniesiony odbierak prądu, co jest spowodowane koegzystencją sieci tramwajowej i trolejbusowej w tym studenckim mieście.

W trakcie swojej eksploatacji tramwaje te poddano drobnym przeróbkom, gdyż w celu zwiększenia możliwości przewozowych zmniejszono w tramwajach ilość miejsc siedzących z 28 do 20. Już niedługo na ulice Szeged wyjadą składy wagonów T6A2H z doczepionymi tramwajami B6A2D przerobionymi na doczepy czynne.

opracował: Kajetan Szmuciński



Patrz także: Tatra T1, Tatra T2, Tatra T2SU, Tatra T3, Tatra T3SU, Tatra T3YU, Tatra T3D, Tatra T3R, Tatra B3D, Tatra T4D, Tatra B4D, Tatra T5/T5A5, Tatra T5C5, Tatra T5B6, Tatra T6B5SU (T3M)/Tatra-Yug T3M, Tatra T6A2D, Tatra T6A2B, Tatra T6A2H, Tatra T6A5, Tatra T6C5, Tatra B6A2D, Tatra T7B5

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)