Solaris Tramino

[dodane 18.02.2009, g. 22:29 przez –– Mario, ostatnio modyfikowane: 09.07.2010, g. 23:18 przez –– Mario]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« H. Cegielski FPS 123NDüwag GT6 »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: Solaris
model: Tramino
długość: 31,7 m
szerokość: 2,35 m
wysokość: 3,57 m
masa własna: 40 300 kg
ilość członów: 5
ilość osi: 6
ilość i układ drzwi: 6 (1-2-2-2-2-1)
wysokość podłogi: 350 mm
liczba i moc silników: 4 x 105 kW
miejsc siedzących: 61+8
miejsc ogółem: 207
porównaj z... »
Podczas obchodów 130-lecia MPK Poznań nie mogło zabraknąć Tramino, które już niedługo zawita do Poznania w ilości 45 sztuk
Podczas obchodów 130-lecia MPK Poznań nie mogło zabraknąć Tramino, które już niedługo zawita do Poznania w ilości 45 sztuk
900x640; 130.6 KB
Solaris Tramino - projekt niskopodłogowego, przegubowego tramwaju o budowie modułowej. Planowane są wersje trzy- (18,8 m) i pięcioczłonowe (31,7 m) ze stu- lub siedemdziesięcioprocentowym udziałem niskiej podłogi. Możliwe będzie również skonstruowanie tramwaju jeszcze dłuższego.

Tramino w wersji pięcioczłonowej będzie osadzony na trzech wózkach, z których dwa będą napędowe, a jeden toczny. Osprężynowanie I stopnia realizowane ma być poprzez stożkowe gumowo-metalowe elementy sprężyste. Natomiast osprężynowanie II stopnia zapewnią dwie pary stalowych sprężyn śrubowych na każdej stronie wózka. Wszystkie wózki będą posiadały sztywne, zespolone z kołami osie, a w kołach gumową przekładkę, tłumiącą hałas. Wózki napędowe na każdej osi będą miały jedną tarczę hamulcową z zaciskiem sprężynowym (biernym, spełniającym rolę hamulca roboczego i hamulca postojowego). Na każdej osi wózka tocznego będą zamocowane dwie tarcze hamulcowe. Każdy wózek wyposażony będzie w dwa magnetyczne hamulce szynowe. Przy wózkach napędowych znajdzie się również piasecznica. Tramwaje mają posiadać 4 silniki asynchroniczne (czyli prądu przemiennego) o mocy 105 kW każdy. Wszystkie urządzenia elektryczne takie jak; system trakcyjny, systemy drzwiowe, urządzenia klimatyzacji, elementy do obsługi oraz oświetlenia, połączone mają być poprzez system CAN umożliwiający sprawny nadzór i diagnozę pracy urządzeń. Człony drugi i czwarty wyposażone mają być w dwie pary drzwi, natomiast w pierwszym i piątym członie umieszczono pojedyncze drzwi. Człon drugi w drzwiach będzie posiadał rampę dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Wszystkie drzwi mają być odskokowo-przesuwne i otwierane przez pasażera za pomocą przycisków w drzwiach. Szyby oraz panele zewnętrzne będą przyklejone do struktury pojazdu. Projektanci położyli szczególny nacisk na uzyskanie skutecznego nawiewu powietrza i klimatyzację przestrzeni pasażerskich. Komfort ten zapewnią 2 agregaty klimatyzacyjne o odpowiednio dobranych parametrach oraz 16 wentylatorów wywiewnych służących do odprowadzania zużytego powietrza na zewnątrz. Sterowanie wagonem odbywać się będzie za pomocą ręcznego zadajnika jazdy. Dachy wszystkich pięciu członów zostaną zbudowane z aluminiowych, warstwowych płyt. Na dachu trzeciego członu znajdzie się pantograf firmy Stemmann typu FB-700 oraz "wyłącznik szybki".

Prototyp tramwaju produkowany przez firmę Solaris będzie promowany na targach TRAKO w Gdańsku jesienią 2009 roku.

na podstawie danych Solaris-a
opracował: Mariusz Belko
współpraca: Hubert Dziak

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)