Szczeciński Szybki Tramwaj

strona główna »
informacje »

Koncepcja budowy linii szybkiego tramwaju na prawobrzeżu Szczecina narodziła się w latach 70. XX wieku. Obecny projekt przewiduje budowę torowiska od pętli "Basen Górniczy" przez most Pionierów Miasta Szczecina i Zdroje do pętli przy ulicy Turkusowej, a następnie (w drugim etapie prac) do pętli w Kijewie. Po wieloletnim odsuwaniu w czasie terminu rozpoczęcia prac, w 2012 roku nastąpił przełom. Ogłoszono przetarg na budowę pierwszego etapu linii SST. Prace budowlane rozpoczęły się na początku 2013 roku.

Forum
Dyskusja na ten temat prowadzona jest w wątku Szczeciński Szybki Tramwaj
Sondy
Nie ma jeszcze żadnej sondy przypisanej do tego wydarzenia.
 Projektant o wygiętych torach: Nie warto robić z tego wielkiego problemu
Andrzej Kutys/Tomasz Gontarz, Polskie Radio Szczecin, 18.07.2016
Artykuł

Nie demonizowałbym, takie rzeczy w technice się dzieją - mówi Mariusz Sobczyk z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Tak projektant szczecińskiego szybkiego tramwaju wypowiada się o wygiętych torach.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Weekendowa naprawa na trasie SST
za ZDiTM, 14.07.2016
Komunikacja miejska

W związku z koniecznością przeprowadzenia naprawy torowiska na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, 17 lipca do godziny 12:00 tramwaje linii 2, 7 i 8 oraz autobusy linii 79, 856 i 896 kursować będą na zmienionych trasach.

4 komentarze | czytaj dalej »

 
 

 Szybki tramwaj jedzie 10 km na godz. Wygięły się szyny. Cała trasa podejrzana?
Andrzej Kraśnicki jr, Gazeta.pl, 11.07.2016
Artykuł

Tramwaje jadące w kierunku pętli Turkusowa na zakręcie pod ulicą Hangarową zwalniają do 10 kilometrów na godzinę. To z powodu wygięcia się na tym odcinku szyn.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Wiemy, co było przyczyną awarii na trasie SST
Andrzej Kutys, Polskie Radio Szczecin, 07.07.2016
Artykuł

Pośpiech i goniące terminy - to było główną przyczyną pękania torów na trasie między Mostem Długim a Basenem Górniczym w Szczecinie. Przyznał to w czwartek dyrektor Energopolu Szczecin. Jak tłumaczył radnym, przez presję czasową firma, która spawała tory, zrobiła to niedokładnie i w złych warunkach pogodowych. W tej chwili nie ma mowy o złej jakości samych szyn czy ich błędnym ułożeniu.

12 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Jak rozbudować Szczeciński Szybki Tramwaj?
Łukasz Rabikowski, Polskie Radio Szczecin, 06.07.2016
Artykuł

Zarząd Dróg i Transportu w Szczecinie uruchomi w środę stacjonarny punkt konsultacyjny i specjalną stronę internetową dedykowaną projektowi.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 SST. Kolejna inwestycja bez wykonawcy
(ToT, win), 24Kurier, 30.06.2016
Artykuł

Nie będzie na czas pętli autobusowej na przystanku "Turkusowa", czyli końcowym przystanku SST. Miasto wypowiedziało umowę wykonawcy prac.

44 komentarze | czytaj dalej »

 
 

 Ankieterzy będą pytać szczecinian o trasę szybkiego tramwaju
Marek Borowiec, Polskie Radio Szczecin, 15.06.2016
Artykuł

Gdzie i którędy ma jechać Szczeciński Szybki Tramwaj? Takie pytania będą w środę zadawać na szczecińskich ulicach ankieterzy.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Wiedzą czemu pękały szyny
(jps), 24Kurier, 10.05.2016
Artykuł

Znane są oficjalnie przyczyny pękania szyn na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Zastosowano złą technologię. Trwają negocjacje w sprawie ewentualnej rekompensaty.

1 komentarz | czytaj dalej »

 
 

 Przetarg na koncepcję drugiego etapu SST
za ZDiTM, 27.04.2016
Komunikacja miejska

W Biuletynie Zamówień Publicznych opublikowano ogłoszenie o przetargu na opracowanie dokumentacji wraz z wszelkimi uzgodnieniami, planowanymi kosztami prac projektowych oraz planowanymi kosztami robót budowlanych w ramach zadania pn. "Koncepcja przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST)".

30 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 SST - wyniki ekspertyzy
Urząd Miasta Szczecin, 18.02.2016
Artykuł

Niezgodności spawalnicze w postaci mikropęknięć po granicach ziarn oraz niewielkie pęcherze gazowe, to wynik ekspertyzy sporządzonej w związku z pęknięciem spawu na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Podczas spotkania z wykonawcą - firmą STRABAG oraz użytkownikiem torowiska - Tramwajami Szczecińskimi, ustalono konieczność częstszego monitorowania (przeglądu) stanu torowiska, wypracowania mechanizmu zgłaszania ewentualnych usterek, a także docelowej metody ich naprawy.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Spawy szyn w części do poprawki
Mirosław Winconek, 24Kurier, 02.12.2015
Artykuł

Wszystkie spawy w łącznej liczbie 951 na 4-kilometrowym odcinku trasy tramwajów na prawobrzeżu z Basenu Górniczego do pętli Turkusowa już po badaniu. Kontrola ich stanu technicznego zakończyła się w poniedziałek, 30 listopada. I już wiadomo, że część z nich kwalifikuje się do poprawki po trzech miesiącach eksploatacji torowiska.

7 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Ukruszona szyna na trasie SST. "To jedna z typowych usterek"
Marek Jaszczyński, GS24.pl, 26.11.2015
Artykuł

Wykonawca prac przy Szczecińskim Szybkim Tramwaju wskazuje, że pęknięcie szyny mogło być spowodowane wadą spawu. Ponadto w miejscu powstania usterki, jeszcze podczas realizacji robot, był prowadzony ruch samochodami ciężarowymi.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Szybki Tramwaj musi ograniczyć prędkość
Marek Borowiec, Polskie Radio Szczecin, 23.11.2015
Artykuł

Między Mostem Długim a pętlą Turkusowa szczecińskie tramwaje muszą ograniczać prędkość do 40 km/h. Rozkłady jazdy nie zostały zmienione. Pasażerowie muszą się więc liczyć z niewielkimi opóźnieniami.

2 komentarze | czytaj dalej »

 
 

 Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda
Mirosław Winconek, 24Kurier, 14.09.2015
Artykuł

Do końca września potrwa testowanie nowych poprzeczek, które są elementem podwieszenia sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje na nowej, oddanej do użytku 29 sierpnia, trasie na prawobrzeżu. Wymienione one zostały po awariach, do jakich doszło na inaugurację regularnych kursów swingów do pętli przy ul. Turkusowej. Na zakręcie za wjazdem w półtunel na wysokości wiaduktu w ul. Hangarowej składy obowiązuje dodatkowo ograniczenie prędkości.

3 komentarze | czytaj dalej »

 
 

 Ul. Turkusowa ciągle czeka na autobusy. Postępów nie widać
Marek Jaszczyński, GS24.pl, 10.09.2015
Artykuł

Trwają prace nad projektem pętli autobusowej, a jej budowa ma zakończyć się do połowy przyszłego roku.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 To był bardzo ciekawy kontrakt
jasz, GS24.pl, 27.08.2015
Artykuł

O szybkim tramwaju rozmawiamy z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Uruchomienie SST i inne zmiany
za ZDiTM, 25.08.2015
Komunikacja miejska

W związku z zakończeniem sezonu wakacyjno-urlopowego oraz oddaniem do użytku torowiska tramwajowego w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej, pętli autobusowo-tramwajowej "Basen Górniczy", a także I etapu trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od 29 i 31 sierpnia oraz 1 września nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

80 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Do Turkusowej jazda na próbę
Mirosław Winconek, 24Kurier, 16.08.2015
Artykuł

Dopiero w poniedziałek, 17 sierpnia, po ponad czterech miesiącach od zakończenia prac przy budowie pierwszego odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeże Szczecina, rozpoczną się jazdy próbne tramwajów na tym szlaku. Jako pierwszy z Basenu Górniczego przez Zdroje do pętli na obrzeżach osiedla Słonecznego przy ul. Turkusowej przetestuje go skład przegubowej tatry.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Testy SST w poniedziałek
za akr, Gazeta.pl, 13.08.2015
Tramwaj

Według informacji szczecińskiej "Gazety", testy trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju rozpoczną się w poniedziałek o godzinie 10:00. Planowany jest przejazd wagonu KT4Dt, Swinga oraz Moderusa Beta.

brak komentarzy

 
 

 Bez biletów dwa dni w promocji
(mir), 24Kurier, 22.07.2015
Artykuł

Szykuje się jazda. Radni Szczecina na inaugurację uruchomienia połączenia tramwajowego centrum miasta z obrzeżami osiedla Słonecznego na prawobrzeżu chcą zafundować pasażerom dwa dni nieodpłatnych kursów do nowej pętli przy ul. Turkusowej.

5 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 1 | 2 | 3 | 4 | następna strona »

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2016 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)