Szczeciński Szybki Tramwaj

strona główna »
informacje »

Koncepcja budowy linii szybkiego tramwaju na prawobrzeżu Szczecina narodziła się w latach 70. XX wieku. Obecny projekt przewiduje budowę torowiska od pętli "Basen Górniczy" przez most Pionierów Miasta Szczecina i Zdroje do pętli przy ulicy Turkusowej, a następnie (w drugim etapie prac) do pętli w Kijewie. Po wieloletnim odsuwaniu w czasie terminu rozpoczęcia prac, w 2012 roku nastąpił przełom. Ogłoszono przetarg na budowę pierwszego etapu linii SST. Prace budowlane rozpoczęły się na początku 2013 roku.

Forum
Dyskusja na ten temat prowadzona jest w wątku Szczeciński Szybki Tramwaj
Sondy
Nie ma jeszcze żadnej sondy przypisanej do tego wydarzenia.
 Najpierw Szczeciński Szybki Tramwaj, później pętla przesiadkowa. Autobusy zatrzymają się w polu?
Marek Jaszczyński, Moje Miasto, 21.08.2014
Artykuł

Dwie firmy chcą zaprojektować i wybudować pętlę przesiadkową przy trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

5 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 W obronie autobusów pospiesznych w Szczecinie. Ruszyła akcja zbierania podpisów
Marek Jaszczyński, Moje Miasto, 21.08.2014
Artykuł

Zaczęła się zbiórka podpisów w obronie autobusów linii pospiesznych łączących prawobrzeże z centrum Szczecina.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Szybki tramwaj zagrożony. Obrońcy willi Grüneberga wygrali w sądzie
mdr, GS24.pl, 31.07.2014
Artykuł

Na stronie "Ocalmy Zabytek" pojawiła się informacja, która prawdopodobnie popsuje dobry humor włodarzom miasta. "Wygraliśmy w sądzie!!! Prawda wygrała w sprawie willi Grüneberga!!! 6 lat walki !!! nie poszło na marne!".

16 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Rozpoczęto konsultacje w sprawie SST
Maciej Kubień, 04.07.2014
Komunikacja miejska

Na stronie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego umieszczono ankietę, w której można wypowiedzieć się na temat trzech zaproponowanych przez Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny wariantów kształtu sieci komunikacyjnej po uruchomieniu linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Dodatkowe uwagi można przesyłać pod adres konsultacje@zditm.szczecin.pl.

45 komentarzy

 
 

 Trasa z przeszkodami
Mirosław Winconek, 24Kurier, 26.06.2014
Artykuł

Wojewódzki konserwator zabytków wydał pozwolenie na przesunięcie dawnej willi Gruenebergów przy ul. Batalionów Chłopskich w Zdrojach, do której zdążyła już przybliżyć się budowa nitki tramwaju ze stacją końcową między Selgrosem i nasypem kolejowym niedaleko pierwszych wieżowców osiedla Słonecznego. Mija półmetek inwestycji, ale budynek to nie jedyna przeszkoda, jaką trzeba pokonać.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Co dalej z autobusami pośpiesznymi w Szczecinie? Mogą zostać zlikwidowane
Marek Jaszczyński, GS24.pl, 18.05.2014
Artykuł

Trzy warianty zmian w siatce połączeń, we wszystkich pasażerowie odczują likwidację pośpiesznych linii autobusowych. To propozycje dotyczące tego, co się stanie po uruchomieniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

43 komentarze | czytaj dalej »

 
 

 Szczeciński Szybki Tramwaj. Autobusów pospiesznych będzie mniej, albo wcale
Alicja_MR, Moje Miasto, 08.05.2014
Artykuł

Trzy warianty zmian w siatce połączeń, we wszystkich pasażerowie odczują likwidację pospiesznych linii autobusowych. To propozycje dotyczące tego, co się stanie po uruchomieniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

41 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju: Willę Grüneberga przeniosą w całości?
Marek Jaszczyński, GS24.pl, 28.02.2014
Artykuł

Konserwator czeka na wniosek od wykonawcy prac przy Szczecińskim Szybkim Tramwaju, dotyczący sposobu przeniesienia willi Grüneberga.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 System sterowania energetyką w projekcie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju
Elester PKP, Rynek Kolejowy, 28.02.2014
Artykuł

Spółka Elester-PKP podpisała umowę na budowę systemu sterowania energetyką w projekcie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST). Zadanie to zakłada stworzenie Centralnej Dyspozytorni, z której realizowane będzie zdalne sterowanie trzema nowymi stacjami prostownikowymi oraz rozłącznikami sieci trakcyjnej.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Jak przenieść willę Grüneberga? Decyzja jeszcze nie zapadła
Marek Borowiec, Polskie Radio Szczecin, 27.11.2013
Artykuł

Kolejne kłopoty z zabytkową willą Grüneberga w Szczecinie. Budynek, który stoi na trasie linii szybkiego tramwaju, miał być przesunięty na specjalnych szynach w inne miejsce. Okazuje się, że nie jest to takie proste.

21 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Autobusy pospieszne do lamusa. Uwierzmy w szybki tramwaj
Marek Jaszczyński, GS24.pl, 31.10.2013
Artykuł

Nie milkną echa dotyczące zmian w siatce połączeń autobusów, które nastąpią po wybudowaniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Prezentujemy kolejne opinie.

16 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Koniec autobusów pospiesznych? Zmiany są konieczne. ZDiTM: "To nie będzie kosmetyka"
Andrzej Kraśnicki jr, Gazeta.pl, 24.10.2013
Artykuł

Za kilka miesięcy ma powstać nowa sieć linii autobusowych. A co z pospiesznymi? - Decyzji jeszcze nie ma - twierdzi ZDiTM. Ale uruchomienie linii tramwajowej na prawobrzeże na pewno będzie oznaczać zmiany w ich kursowaniu na os. Słonecznym i Bukowym.

10 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 10 mitów o Szczecińskim Szybkim Tramwaju. Jaki będzie?
Andrzej Kraśnicki jr, Gazeta.pl, 12.10.2013
Artykuł

Wcale nie będzie szybki, autobusy pospieszne są lepsze, pętla w Zdrojach będzie w polu... Przy okazji dyskusji o szczecińskiej komunikacji miejskiej pod adresem budowanej właśnie linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju pada wiele nieprzychylnych komentarzy. Można je streścić krótko: ta inwestycja jest bez sensu. To efekt wielu mitów, które zdążyły powstać wokół tej inwestycji. Dziś rozprawiamy się z dziesięcioma najczęściej spotykanymi. A do tego garść najnowszych zdjęć z placu budowy. Linia ma być gotowa wiosną 2015 roku i z pewnością diametralnie zmieni komunikację między prawobrzeżem i lewobrzeżem.

20 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Szczeciński Szybki Tramwaj zastąpi "pośpiechy". Znamy propozycje zmian
Redakcja MM, Moje Miasto, 10.10.2013
Artykuł

Znamy propozycję zmian w komunikacji zbiorowej po tym jak powstanie pierwszy odcinek Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

26 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Trzeci miesiąc na placu. Grunt pod tramwaj
(MIR), 24Kurier, 23.07.2013
Artykuł

Podczas gdy radni zadają pytania, kogo będą wozić tramwaje na prawobrzeże, jak często i z jaką prędkością, roboty na trasie z Basenu Górniczego do obrzeży osiedla Słonecznego za Selgrosem nabierają tempa.

brak komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Jak można zmarnować pieniądze na szybki tramwaj. Lekcja z Poznania
Andrzej Kraśnicki jr, Gazeta.pl, 10.07.2013
Artykuł

Tramwaje na linii zbudowanej za 270 mln złotych wożą powietrze. Czemu? Bo końcowe przystanki nie są skomunikowane z osiedlami. Tak jest w Poznaniu. To lekcja dla Szczecina, który też buduje linię tramwajową kończącą się "w polu".

6 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Szybki Tramwaj niezbyt szybki? Radni wciąż mają wątpliwości
(jasz), Moje Miasto, 05.07.2013
Artykuł

Radni podsumowali debatę o Szczecińskim Szybkim Tramwaju. Nadal jest wiele wątpliwości co do największej inwestycji komunikacyjnej miasta.

4 komentarze | czytaj dalej »

 
 

 Szczeciński Szybki Tramwaj: co się stanie z komunikacją miejską po powstaniu SST
Kasia Sienkiewicz, Moje Miasto, 06.06.2013
Artykuł

Dziś odbyła się debata o Szczecińskim Szybkim Tramwaju w powiązaniu z systemem komunikacji miejskiej. O przyszłości transportu wypowiadali się eksperci.

21 komentarzy | czytaj dalej »

 
 

 Szybki Tramwaj dla Szczecina w dwa i pół roku
Marek Synowiecki, Rynek Kolejowy, 09.05.2013
Artykuł

Pętla przy Basenie Górniczym stała się już formalnie placem budowy, przejętym przez grupę, którą tworzą: Konsorcjum Szybki Tramwaj i Strabag. Inwestycję w ramach konsorcjum zrealizuje Oddział Mostowy Zachodni PK EE.

1 komentarz | czytaj dalej »

 
 

 Plac budowy przekazany
Maciej Kubień za Moim Miastem, 24.04.2013
Tramwaj

We wtorek wykonawca pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju - konsorcjum firm Szybki Tramwaj i Strabag - przejął plac budowy. Pierwsze prace rozpoczną się w ciągu kilku dni.

brak komentarzy

 
 

 1 | 2 | 3 | 4 | następna strona »

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2014 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)