Jubileusze

3 lata temu
 - Wprowadzenie komunikacji miejskiej organizowanej przez ZDiTM na teren gminy Dobra. Obsługę nowych linii 105, 108, 121, 122, 123, 535 i 536 zapewnia PKS Szczecin. (1 stycznia 2015)

5 lat temu
 - Do zajezdni Pogodno przyjechał pierwszy wagon 120NaS2. (26 stycznia 2013)

9 lat temu
 - Zakończenie eksploatacji jedynego w szczecińsko - polickiej komunikacji Jelcza M121M (styczeń 2009)
 - Dostawa ośmiu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPAD posiadających pełen monitoring wnętrza oraz nowe miejskie barwy "Floating Garden" oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Są to pierwsze fabrycznie nowe autobusy wyposażone w to udogodnienie dla pasażerów. (26 stycznia 2009)

10 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji liniowej wagonów Tatra T6A2D (31 stycznia 2008)

11 lat temu
 - Linia 57 Bis zostaje przemianowna na 87, a część kursów skierowana na pętlę Warszewo (2 stycznia 2007)
 - Przyjazd trzech używanych MAN-ów NG272 (A11) do SPA Dąbie. Pojazdy te były wcześniej eksploatowane przez DSWAG Dortmund. (23 stycznia 2007)

12 lat temu
 - Powstanie Muzeum Techniki i Komunikacji "Zajezdnia Sztuki" w Szczecinie. (1 stycznia 2006)
 - Przyjazd do SPA Klonowica kolejnych trzech autobusów Volvo B10L-SN12 pochodzących z BVG Berlin . (14 stycznia 2006)
 - Dostawa do SPA Dąbie dziewięciu autobusów MAN NG272 (A11), eksploatowanych wcześniej w Berlinie, Poczdamie, Magdeburgu i Cottbus. (24 stycznia 2006)
 - Zakończono remont ul. Krzywoustego. W obu kierunkach kursują przez nią autobusy linii 75, 521, 527 i 528. Autobusy linii 61, 61 Bis i 81 kursują tylko w kierunku placu Kościuszki (w przeciwnym kierunku w dalszym ciągu przez ul. Łokietka). (31 stycznia 2006)

13 lat temu
 - Rozpoczęcie przez SPA Dąbie eksploatacji pierwszych w Szczecinie autobusów Solaris Urbino 12. (styczeń 2005)

14 lat temu
 - Komunikacja nocna dociera do Przecławia - wydłużono tam wybrane kursy linii 523. (5 stycznia 2004)

16 lat temu
 - Zlikwidowano Zarząd Komunikacji Miejskiej, którego kompetencje przejął nowy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. (1 stycznia 2002)

17 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji zmodernizowanych wagonów 105Ng/S. (3 stycznia 2001)
 - Zostają zakończone testy linii 54 Bis - z powodu niskiej frekwencji linia zostaje zlikwidowana. (31 stycznia 2001)
 - Linia 70 Bis zostaje zawieszona. (31 stycznia 2001)

21 lat temu
 - Na zajezdni Dąbie rozpoczęto eksploatację 11 nowych autobusów Jelcz 120MM/1. (styczeń 1997)
 - Dostawa pierwszych autobusów Autosan H6. (styczeń 1997)

22 lata temu
 - Ponowne uruchomienie linii 1 na trasie Głębokie (Zajezdnia Pogodno) - Potulicka. (2 stycznia 1996)

24 lata temu
 - Z powodu fatalnego stanu torowiska na ulicach Arkońskiej i Niemierzyńskiej linię 3 skierowano do Dworca Niebuszewo. (3 stycznia 1994)

28 lat temu
 - Zakończenie remontu ulic Kolumba i Chmielewskiego. Linie 3 oraz 6 wracają na swoje trasy. (21 stycznia 1990)

39 lat temu
 - Uruchomienie linii 56bis na trasie Basen Górniczy - Szczecińskie Zakłady Drobiarskie. (15 stycznia 1979)

42 lata temu
 - Przekształcenie MPK w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. (1 stycznia 1976)

45 lat temu
 - Do użytku oddano Estakadę Pomorską oraz nową pętlę tramwajowo-autobusową Basen Górniczy gdzie skierowano linie 2, 7 oraz 8. (2 stycznia 1973)
 - Uruchomienie linii 76 na trasie Energetyków - Elewator Ewa. (2 stycznia 1973)

67 lat temu
 - Uchwałą Prezydium Miejskiej Rady Narodowej utworzono przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Miejskie Zakłady Komunikacyjne. (styczeń 1951)
 - Linia 6 skierowano odbudowaną trasą na Jana z Kolna do Dworca Głównego. Linię 7 wydłużono do Stoczni Szczecińskiej. (1 stycznia 1951)

73 lata temu
 - Początek ewakuacji ludności cywilnej miasta. Wszystkie linie tramwajowe skierowano na dworce Główny oraz Niebuszewo. (styczeń 1945)

 Kalendarium: 1 września 2006

[dodane 09.09.2006, g. 23:51 przez –– mkubien]
strona główna »
baza danych »
encyklopedia »
do 1900 roku | lata 1900 - 1945 | lata 1945 - 2000 | od 2000 roku

Linie 62 i 73 zostały połączone i przekształcone w linie okrężne 73D i 73Z.

Linia 73D kursuje na trasie Basen Górniczy - Dąbie - Wielgowo - Zdunowo - Płonia - Kijewo - Zdroje - Basen Górniczy.
Linia 73Z kursuje na trasie Basen Górniczy - Zdroje - Kijewo - Płonia - Zdunowo - Wielgowo - Dąbie - Basen Górniczy.

Kalendarium wersja 1.1
Wszelkie prawa zastrzeżone

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)