Jubileusze

8 lat temu
 - Zakończenie dostawy 14 nowych Solarisów Urbino 12 dla SPAK (6 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy kolejnych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla SPAD. (11 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy pierwszych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPPK. (18 maja 2011)

9 lat temu
 - Wraz z zakończeniem remontu torowiska w alei Bohaterów Warszawy na swoje trasy wracają tramwaje linii 5, 7 i 9. Jednocześnie likwidacji ulega autobusowa linia zastępcza 809. (22 maja 2010)

10 lat temu
 - Z powodu zapadnięcia się jezdni na ulicy Kolumba tramwaje linii 3 i 6 zostają skierowane do pętli "Dworcowa". Na trasie do Pomorzan zostaje uruchomiony autobus linii 836. (8 maja 2009)

13 lat temu
 - Zmiana trasy linii 62 i 73 w związku z oddaniem do użytku nowej pętli autobusowej "Wielgowo Borsucza". (1 maja 2006)   [więcej...]

15 lat temu
 - Wydłużenie wybranych kursów linii 81 do Kołbaskowa. (4 maja 2004)

17 lat temu
 - Na wagon 102Na 610'' spada słup trakcyjny. Wydarzenie ma miejsce na Placu Żołnierza Polskiego (przy Bramie Królewskiej). Do 31 maja włącznie linie 1 i 4 kursują do Stoczni Szczecińskiej, natomiast do ul. Czarnieckiego kursują autobusy zastępcze. (29 maja 2002)

18 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji wagonów 105N2k/2000. (19 maja 2001)

19 lat temu
 - Dostawa do SPPK jednego autobusu MAN NL222 (A10). (25 maja 2000)

21 lat temu
 - Początek drugiej dostawy autobusów Volvo B10MA do Szczecina; rozpoczęcie ich eksploatacji na zajezdni Dąbie. (maj 1998)

22 lata temu
 - Zakończenie remontu torowiska na Dworcowej i Nowej. Linie 2 oraz 3 wróciły na swoje trasy. (31 maja 1997)

25 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji jedynych w Polsce wagonów 105Np. (31 maja 1994)

34 lata temu
 - Do użytku oddano nową zajednię autobusową w Policach. (maj 1985)

121 lat temu
 - Zakończenie eksploatacji tramwajów konnych. (1 maja 1898)
 - Do użytku oddano nową trasę na Jana z Kolna, Emilii Plater i Staszica. (1 maja 1898)

138 lat temu
 - Przedsiębiorstwo Siemens & Halske uruchomiło w Lichterfelde (Berlin) pierwszą komercyjną linię tramwaju elektrycznego. (12 maja 1881)

140 lat temu
 - Rozpoczęcie budowy pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. (6 maja 1879)   [więcej...]

 Kalendarium: 13 kwietnia 2007

[dodane 14.04.2007, g. 09:57 przez –– konjo, ostatnio modyfikowane: 11.06.2007, g. 12:05 przez –– LLUZNIAK]
strona główna »
baza danych »
encyklopedia »
do 1900 roku | lata 1900 - 1945 | lata 1945 - 2000 | od 2000 roku

Przyjazd czterech używanych MAN-ów NG272 (A11) do SPA Dąbie. Pojazdy te dotarły w barwach charakterystycznych dla KEVAG Koblenz, VAG Nürnberg oraz ASEAG Aachen. W ramach tej partii można wskazać aż trzy pojazdy z bogatą przeszłością.

Dwa NG272 służące wcześniej dla VAG Nürnberg zostały wypożyczone od firmy NeoMAN przez RVK Köln (w ramach komunikacyjnego związku VRS - Verkehrsverbund Rhein-Sieg po którym zachowały logo) i służyły dla tego przewoźnika w okresie od października 2006 do marca 2007 roku. Następnie zostały przez RVK zwrócone i za pośrednictwem NeoMAN-a trafiły do SPA Dąbie.

Autobus w malowaniu ASEAG Aachen został skreślony ze stanu macierzystej firmy 29 sierpnia 2005 roku. Następnie bez przemalowania i zdjęcia ex-niemieckich oznaczeń trafił do Transports Publics de la Région Lausannoise. Gdzie otrzymał numer taborowy 633. W miejscowości Lausanne (francuskojęzyczny rejon Szwajcarii) pojazd ten woził pasażerów linii 8, a następnie 57. Okres pobytu przegubowca z Aachen w firmie "TL" to na pewno przedział od października 2005 do maja 2006 roku. Prawdopodobnie czas tej służby był dłuższy, jednakże nie ma dowodów świadczący o dacie wpisania i skreślenia omawianego wozu ze stanu "TL".

Kalendarium wersja 1.1
Wszelkie prawa zastrzeżone

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)