Jubileusze

8 lat temu
 - Zakończenie dostawy 14 nowych Solarisów Urbino 12 dla SPAK (6 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy kolejnych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla SPAD. (11 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy pierwszych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPPK. (18 maja 2011)

9 lat temu
 - Wraz z zakończeniem remontu torowiska w alei Bohaterów Warszawy na swoje trasy wracają tramwaje linii 5, 7 i 9. Jednocześnie likwidacji ulega autobusowa linia zastępcza 809. (22 maja 2010)

10 lat temu
 - Z powodu zapadnięcia się jezdni na ulicy Kolumba tramwaje linii 3 i 6 zostają skierowane do pętli "Dworcowa". Na trasie do Pomorzan zostaje uruchomiony autobus linii 836. (8 maja 2009)

13 lat temu
 - Zmiana trasy linii 62 i 73 w związku z oddaniem do użytku nowej pętli autobusowej "Wielgowo Borsucza". (1 maja 2006)   [więcej...]

15 lat temu
 - Wydłużenie wybranych kursów linii 81 do Kołbaskowa. (4 maja 2004)

17 lat temu
 - Na wagon 102Na 610'' spada słup trakcyjny. Wydarzenie ma miejsce na Placu Żołnierza Polskiego (przy Bramie Królewskiej). Do 31 maja włącznie linie 1 i 4 kursują do Stoczni Szczecińskiej, natomiast do ul. Czarnieckiego kursują autobusy zastępcze. (29 maja 2002)

18 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji wagonów 105N2k/2000. (19 maja 2001)

19 lat temu
 - Dostawa do SPPK jednego autobusu MAN NL222 (A10). (25 maja 2000)

21 lat temu
 - Początek drugiej dostawy autobusów Volvo B10MA do Szczecina; rozpoczęcie ich eksploatacji na zajezdni Dąbie. (maj 1998)

22 lata temu
 - Zakończenie remontu torowiska na Dworcowej i Nowej. Linie 2 oraz 3 wróciły na swoje trasy. (31 maja 1997)

25 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji jedynych w Polsce wagonów 105Np. (31 maja 1994)

34 lata temu
 - Do użytku oddano nową zajednię autobusową w Policach. (maj 1985)

121 lat temu
 - Zakończenie eksploatacji tramwajów konnych. (1 maja 1898)
 - Do użytku oddano nową trasę na Jana z Kolna, Emilii Plater i Staszica. (1 maja 1898)

138 lat temu
 - Przedsiębiorstwo Siemens & Halske uruchomiło w Lichterfelde (Berlin) pierwszą komercyjną linię tramwaju elektrycznego. (12 maja 1881)

140 lat temu
 - Rozpoczęcie budowy pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. (6 maja 1879)   [więcej...]

 Kalendarz: 2000 - dziś

strona główna »
baza danych »
encyklopedia »
do 1900 roku | lata 1900 - 1945 | lata 1945 - 2000 | od 2000 roku
2015
 1 stycznia - Wprowadzenie komunikacji miejskiej organizowanej przez ZDiTM na teren gminy Dobra. Obsługę nowych linii 105, 108, 121, 122, 123, 535 i 536 zapewnia PKS Szczecin.
2014
 1 sierpnia - Skrócono trasę linii A. Kursy wykonywane są w relacji Osiedle Bukowe - Plac Rodła.
 1 września - Zawieszono kursowanie linii F. Jej rolę przejęła linia A, która wybrane kursy wykonuje na trasie Osiedle Bukowe - Police Osiedle Chemik.
2013
 26 stycznia - Do zajezdni Pogodno przyjechał pierwszy wagon 120NaS2.
 czerwiec - Zakończenie eksploatacji składu 105Np.
 19 listopada - Zakończenie eksploatacji wagonów 105N2k/2000 na zajezdni Pogodno
2012
 13 kwietnia - Rozpoczęła się przebudowa torowiska na Bramie Portowej. Szczegóły znajdziesz tu.
 3 września - Wraz z wprowadzeniem rozkładów jazdy obowiązujących w roku szkolnym dokonano zmian na szczecińskich torowiskach i ulicach. 
 22 września - Po prawie półtorarocznej przerwie po remoncie do eksploatacji zostaje oddane torowisko w ciągu ulic Krasińskiego, Niemierzyńskiej i Arkońskiej. Na swoją trasę wraca linia 3, a likwidacji ulega zastępca linia 803.
2011
 1 lutego - Debiut pierwszego wagonu 120NaS w ruchu liniowym - pojazd o numerze 801 wyruszył o godzinie 10:46 z Basenu Górniczego, obsługując 7/9.
 26 marca - Z powodu remontu ciągu ulic Krasińskiego, Niemierzyńskiej i Arkońskiej zawieszono kursowanie tramwajów linii 3 do Lasu Arkońskiego, jednocześnie kierując je do pętli "Dworzec Niebuszewo". Uruchomiono komunikację zastępczą w postaci linii 803 i 803A. 
 6 maja - Zakończenie dostawy 14 nowych Solarisów Urbino 12 dla SPAK
 11 maja - Zakończenie dostawy kolejnych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla SPAD.
 18 maja - Zakończenie dostawy pierwszych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPPK.
 4 lipca - Rozpoczyna się przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu alei Niepodległości. W związku z tym następuje wstrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku od placu Rodła do Bramy Portowej. 
 1 września - Uruchomienie linii autobusowej 88, kursującej na trasie C.H. Ster - Okulickiego (- Stobno Stacja).
 1 września - Zakończono remont torowiska na odcinku plac Żołnierza Polskiego - Brama Portowa. 
2010
 4 lutego - Dostawa ośmiu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPAK posiadających pełen monitoring wnętrza, nowe miejskie barwy "Floating Garden", siedzenie w nowym wzorze FG, rurki w kolorze seledynowym oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Są to pierwsze fabrycznie nowe autobusy wyposażone w to udogodnienie dla pasażerów w SPA "Klonowica"
 10 marca - Dostawa ośmiu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 oraz czterech Solarisów Urbino 12 dla SPAD posiadających pełen monitoring wnętrza, nowe miejskie barwy "Floating Garden", miękkie siedzenie w nowym wzorze FG, rurki w kolorze seledynowym oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
 2 kwietnia - Po zakończeniu remontu torowiska w ulicy Żołnierskiej wraz z pętlą "Krzekowo" na swoje trasy wracają tramwaje linii 5 i 7.
 10 kwietnia - Z powodu remontu torowiska w ciągu alei Bohaterów Warszawy (od skrzyżowania z ulicą Mickiewicza do skrzyżowania z ulicą Jagiellońską) linia5 i 7 zmienia trasę, a linia 9 została zawieszona. Jednocześnie uruchomiono zastępczą linię autobusową 809.
 22 maja - Wraz z zakończeniem remontu torowiska w alei Bohaterów Warszawy na swoje trasy wracają tramwaje linii 5, 7 i 9. Jednocześnie likwidacji ulega autobusowa linia zastępcza 809.
 1 września - Przeniesienie końcowego przystanku linii G w Wielgowie z pętli "Wielgowo Bryczkowskiego" na pętlę "Wielgowo Borsucza".
 1 września - Ponowne uruchomienie linii 8 Bis na trasie Dworcowa - Gumieńce, tym razem jako uzupełniającą linię 8 w godzinach szczytu.
 10 września - Pierwsza w historii szczecińskiej komunikacji miejskiej dostawa autobusów Solaris Urbino 10
 22 października - Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki zostaje otwarte dla zwiedzających.
 13 listopada - Dostawa do zajezdni Pogodno pierwszego z sześciu niskopodłogowych wagonów 120NaS.
2009
 styczeń - Zakończenie eksploatacji jedynego w szczecińsko - polickiej komunikacji Jelcza M121M
 26 stycznia - Dostawa ośmiu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPAD posiadających pełen monitoring wnętrza oraz nowe miejskie barwy "Floating Garden" oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Są to pierwsze fabrycznie nowe autobusy wyposażone w to udogodnienie dla pasażerów.
 1 lutego - Rozpoczęcie eksploatacji przez SPA Dąbie autobusów Neoplan N4011.
 19 lutego - Dostawa 10 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów Solaris Urbino. Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica" wzbogaciło się o 5 autobusów przegubowych Solaris Urbino 18, oraz - po raz pierwszy w historii SPAK - na płycie zajezdni stanęło 5 sztuk autobusów solowych marki Solaris Urbino 12.
 31 marca - Zakończenie eksploatacji tramwajów GT6 w Szczecinie. 
 1 kwietnia - Po prawie rocznej przerwie na Gocław powracają tramwaje linii 6. Jednocześnie likwidacji ulega zastępcza linia autobusowa 806.
 2 kwietnia - Na trasę do Gumieniec wracają tramwaje linii 8. Tym samym zostaje zawieszona linia zastępcza 808.
 6 kwietnia - Na linie autobusowe po raz ostatni wyjeżdżają autobusy Ikarus 280. Tym samym zakończyła się ich 28-letnia eksploatacja w Szczecinie.
 8 maja - Z powodu zapadnięcia się jezdni na ulicy Kolumba tramwaje linii 3 i 6 zostają skierowane do pętli "Dworcowa". Na trasie do Pomorzan zostaje uruchomiony autobus linii 836.
 30 czerwca - Z powodu zapadnięcia się jezdni na ulicy Kolumba tramwaje linii 3 i 6 zostają skierowane do pętli "Dworcowa". Na trasie do Pomorzan zostaje uruchomiony autobus linii 836.
 1 października - Na trasie Plac Kościuszki - Będargowo Szkoła zostaje uruchomiona nowa linia autobusowa 83.
 16 października - Remont torowiska na placu Kościuszki wymusza zmianę kursowania linii tramwajowych. 
 25 listopada - Rozpoczęcie remontu torowiska na ulicy Mickiewicza i pętli "Krzekowo". 
 8 grudnia - Z powodu zatłoczenia zajezdni Pogodno linia 5 zostaje skierowana do "Wawrzyniaka".
2008
 31 stycznia - Rozpoczęcie eksploatacji liniowej wagonów Tatra T6A2D
 1 lutego - Dostawa czterech fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla SPAD posiadających pełen monitoring wnętrza.
 27 marca - W MAN-ie NG312 749 wybucha pożar w komorze silnika. Pożar ten rozpoczął czarną serię awarii tego typu autobusów w SPPK.
 7 kwietnia - Akcja strajkowa motorniczych polegająca na masowym braniu urlopów, oraz zwolnień powoduje zawieszenie kursowania tego dnia tramwajów linii 4, 6bis i 8. Na pozostałych liniach były braki brygad. Na odcinku Gumieńce - Plac Kościuszki uruchomiono autobusową komunikację zastępczą.
 8 kwietnia - Nocne opady ciężkiego śniegu powodują zerwanie linii przesyłowych wysokiego napięcia do Szczecina co skutkuje brakiem prądu w mieście. Na trasy nie wyjeżdżają tramwaje, a zamiast ich do ruchu skierowano autobusy na trasach przygotowanych specjalnie na wypadek strajku motorniczych.
 8 kwietnia - W MAN-ie NG312 751 wybucha pożar w komorze silnika. Jest to już drugi taki pożar w przeciągu 2 tygodni
 25 kwietnia - W MAN-ie NG312 753 wybucha pożar w komorze silnika, pożar ten kończy czarną serię tak poważnych awarii tego typu autobusów w SPPK.
 11 czerwca - Dostawa czterech fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPAK posiadających pełen monitoring wnętrza oraz nowe miejskie barwy "Floating Garden".
 23 czerwca - Ponowne pojawienie się linii 8bis na trasie Dworcowa - Gumieńce oraz zawieszenie linii 8.
 17 lipca - Ponowne przywrócenie linii 8 (na trasie Gumieńce - Basen Górniczy) oraz zawieszenie linii 8bis.
 7 sierpnia - Zawieszenie linii 6 oraz skrócenie linii 3 do ulicy Dworcowej z powodu podmycia torowiska na ulicy Kolumba.
 4 listopada - Zawieszenie linii 8 z powodu rozpoczęcia remontu torowiska.
 31 grudnia - Rozpoczęcie eksploatacji tramwajów 105N/S/HF/09.
2007
 2 stycznia - Linia 57 Bis zostaje przemianowna na 87, a część kursów skierowana na pętlę Warszewo
 23 stycznia - Przyjazd trzech używanych MAN-ów NG272 (A11) do SPA Dąbie. Pojazdy te były wcześniej eksploatowane przez DSWAG Dortmund.
 9 lutego - Dostawa dwóch używanych, dwudrzwiowych pojazdów MAN NL202 (A10) z Leverkusen dla SPA Klonowica. Dla tej spółki są to pierwsze pojazdy z charakterystycznym układem drzwi 2-2-0.
 28 lutego - Zakończenie eksploatacji wagonów 102Na w Szczecinie. 
 13 kwietnia - Przyjazd czterech używanych MAN-ów NG272 (A11) do SPA Dąbie. Pojazdy te dotarły w barwach charakterystycznych dla KEVAG Koblenz, VAG Nürnberg oraz ASEAG Aachen. W ramach tej partii można wskazać aż trzy pojazdy z bogatą przeszłością.  
 25 kwietnia - Dostarczenie do SPPK dwóch używanych autobusów MAN NL313 (A21). Są to pierwsze autobusy w polickim przedsiębiorstwie o układzie drzwi 2-2-0. Jak na razie ich poprzedni właściciel nie jest znany.
 10 lipca - Po 13 latach eksploatacji wycofano pierwszy autobus Jelcz 120M w SPA Klonowica
 18 września - Na prośbę MZK, z powodu braku motorniczych, wprowadzone zostają ograniczenia w ruchu tramwajowym - skrócona zostaje linia 9. 
 1 października - Wprowadzone w życie zostają drastyczne ograniczenia w ruchu tramwajowym spowodowane brakiem motorniczych, połączone z realizacją założeń reorganizacji sieci. 
 29 października - Dostarczenie do Szczecina z Berlina pierwszego tramwaju T6A2D.
 13 listopada - Dostawa pierwszego z 6 wagonów 105N2k/2000 PROTRAM będących doczepami czynnymi do wagonów eksploatowanych od 2001 roku.
 29 grudnia - Rozpoczęcie eksploatacji liniowej doczep czynnych do tramwajów 105N2k/2000.
2006
 1 stycznia - Powstanie Muzeum Techniki i Komunikacji "Zajezdnia Sztuki" w Szczecinie.
 14 stycznia - Przyjazd do SPA Klonowica kolejnych trzech autobusów Volvo B10L-SN12 pochodzących z BVG Berlin .
 24 stycznia - Dostawa do SPA Dąbie dziewięciu autobusów MAN NG272 (A11), eksploatowanych wcześniej w Berlinie, Poczdamie, Magdeburgu i Cottbus.
 31 stycznia - Zakończono remont ul. Krzywoustego. W obu kierunkach kursują przez nią autobusy linii 75, 521, 527 i 528. Autobusy linii 61, 61 Bis i 81 kursują tylko w kierunku placu Kościuszki (w przeciwnym kierunku w dalszym ciągu przez ul. Łokietka).
 1 lutego - Zmiana trasy linii 534 - od Szosy Stargardzkiej do ul. Bałtyckiej autobusy kursują przez ul. Przylesie i ul. Przytorze, obsługując Sławociesze.
 1 maja - Zmiana trasy linii 62 i 73 w związku z oddaniem do użytku nowej pętli autobusowej "Wielgowo Borsucza". 
 20 czerwca - Dostawa do SPPK czterech autobusów MAN NG262 (A11), eksploatowanych wcześniej w Oslo.
 31 sierpnia - Dostawa czterech z pięciu używanych, dwudrzwiowych pojazdów MAN NL202 (A10) z Brunszwiku dla SPA Dąbie.
 1 września - Linie 62 i 73 zostały połączone i przekształcone w linie okrężne 73D i 73Z. 
 9 września - Debiut PKS Szczecin na zastępczej, dziennej linii miejskiej 808. Pasażerowie szczecińskiej komunikacji miejskiej po raz pierwszy mogą zapoznać się z Mercedesem O405G.
 30 września - Dostawa sześciu z siedmiu zakupionych MAN-ów NG272 (A11) (ex Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg) dla SPA Klonowica.
 5 października - Dostawa 7 używanych MAN-ów NL202 (A10) (ex Dortmunder Stadtwerke AG) dla SPA Dąbie. Swoistą nowością w szczecińsko-polickiej komunikacji miejskiej jest pojawienie się odskokowo-wychylnych drzwi w autobusach.
 10 listopada - Rozpoczęcie eksploatacji pierwszych w Szczecinie i Polsce wagonów Tatra KT4Dt.
 5 grudnia - Dostawa czterech fabrycznie nowych autobusów MAN SG313 Lion's Classic G (A75) dla SPPK. Po wielu latach zakupów niskopodłogowych pojazdów spółka zwróciła się ku bardziej klasycznej konstrukcji.
2005
 styczeń - Rozpoczęcie przez SPA Dąbie eksploatacji pierwszych w Szczecinie autobusów Solaris Urbino 12.
 1 marca - Zmiana trasy linii 534 - jadąc z Wielgowa na Osiedle Bukowe wykonuje ona teraz wjazd kieszeniowy do Śmierdnicy.
 25 czerwca - Rozpoczyna się remont ul. Krzywoustego, zmiany dotykają wielu linii komunikacji miejskiej. 
 3 lipca - Ulica Krzywoustego zostaje całkowicie zamknięta. Autobusy linii 61, 75, 81, 521, 527 i 528 oraz linii zastępczej 808 zostają skierowane w obu kierunkach przez ul. Łokietka.
 21 lipca - Do SPPK przyjeżdża pierwszy z siedmiu zamówionych używanych autobusów marki MAN, eksploatowanych do tej pory przez BVG Berlin - MAN NL202/262 (A10).
 25 lipca - Dostawa kolejnych dwóch używanych MAN-ów NL202/262 (A10) do SPPK.
 1 sierpnia - Dostawa pięciu używanych autobusów MAN NL202/262 (A10) z Berlina do SPA Klonowica.
 16 sierpnia - Linia 54 Bis zmienia swoją trasę - zostaje skierowana przez osiedle Nad Rudzianką - i zostaje przenumerowana na 84.
 16 sierpnia - Dostawa czterech używanych autobusów MAN NL202/262 (A10) z Berlina do SPA Dąbie.
 20 września - Dostawa do SPPK czterech używanych autobusów MAN NG312 (A11) z BVG Berlin.
 27 października - Wznowienie ruchu tramwajowego na ul. Krzywoustego. Linie 7 i 9 wracają na swoje zwykłe trasy, wznowione zostaje kursowanie linii 8, autobusowa linia zastępcza 808 zostaje zawieszona.
 2 listopada - Linia 2 powraca na zwykłą trasę do Dworcowej.
 7 listopada - Rada Miasta uchwaliła utworzenie z dniem 1 stycznia 2006 roku Muzeum Techniki i Komunikacji w hali Zajezdni Niemierzyn.
 22 grudnia - Dostawa do SPA Klonowica pięciu autobusów Volvo B10L-SN12, eksploatowanych wcześniej przez BVG Berlin.
2004
 5 stycznia - Komunikacja nocna dociera do Przecławia - wydłużono tam wybrane kursy linii 523.
 2 lutego - Wydłużenie trasy linii G do końcówki Wielgowo Bryczkowskiego.
 2 lutego - Wycofanie linii 57 Bis z ul. Poznańskiej na Warszewie i skierowanie jej do pętli Kormoranów.
 4 maja - Wydłużenie wybranych kursów linii 81 do Kołbaskowa.
 26 czerwca - W związku z przebudową skrzyżowania al. Piastów/Mieszka I/al. Powstańców Wlkp. następuje wyłączenie trasy tramwajowej na Pomorzany przez Aleję Powstańców Wlkp. 
 31 lipca - Wznowienie kursowania linii 11 i 12 na Pomorzany, likwidacja linii zastępczej 83.
 październik - Dostawa do SPA Klonowica dwóch autobusów MAN NL283 (A21).
 1 października - Zakończenie eksploatacji zajezdni Niemierzyn.
 1 października - Uruchomienie linii 54 Bis (obsługa ul. Kolorowych Domów), 55 Bis (ul. Smocza) i 61 Bis (poprawa dojazdu do wydziałów Uniwersytetu Szczecińskiego przy ul. Cukrowej). 
 8 listopada - Uruchomienie linii 70 na trasie Dworzec Główny PKP - Urząd Miejski.
 grudzień - Dostawa do SPPK dwóch autobusów MAN NL283 (A21) oraz trzech NG313 (A23).
2003
 luty - Pracę jako kierowca autobusu rozpoczyna pierwsza kobieta.
 24 lutego - Uruchomiono linię pospieszną G na trasie Plac Rodła - Zdunowo.
 12 lipca - Otwarcie dla ruchu drogowego nitki wjazdowej mostu Pionierów Miasta Szczecina. Zmiana trasy linii 54, 55, 65, 71, A, B, D, E oraz G.
 sierpień - Dostawa do SPPK trzech autobusów MAN NL223 (A21).
 1 września - Ostateczna likwidacja linii 72 (zawieszonej na okres wakacji). Na odcinek przez nią obsługiwany zostaje skierowana linia 58.
 15 września - Uruchomienie linii C Bis na trasie Plac Rodła - Dąbie osiedle.
 październik - Dostawa do SPPK dwóch autobusów MAN NG313 (A23).
 1 października - W nocy z 1 na 2 października w życie wszedł nowy układ linii nocnych oznaczonych numerami od 521 do 534. 
 13 października - Uruchomienie linii 77 Bis. Wykonuje ona jeden obieg w dni powszednie na trasie Osiedle Bukowe - Dąbie dworzec.
2002
 1 stycznia - Zlikwidowano Zarząd Komunikacji Miejskiej, którego kompetencje przejął nowy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
 11 lutego - Uruchomienie linii 72 na trasie Nehringa pomnik pętla - Ludgardy.
 marzec - Pierwsze cięcia w rozkładach jazdy (linii 63, 102, 106, 111 i F) zapowiadają większą akcję "dostosowywania do aktualnych potrzeb przewozowych".
 marzec - Wyjazdy i zjazdy z linii autobusowych nie są już opłacane przez ZDiTM. Autobusy wyjeżdżają i zjeżdżają bez pasażerów.
 7 marca - Kryzys w Stoczni Szczecińskiej powoduje zawieszenie linii 6 Bis.
 kwiecień - Wielka akcja cięcia rozkładów jazdy. Wprowadzane w przeciągu ponad miesiąca zmiany dotknęły linii 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 51, 52, 57, 62, 63, 64, 66, 69, 73, 75, 79, 80, 81, 82, D i E.
 2 kwietnia - Wznowiono kursowanie linii 6 Bis - według okrojonego rozkładu jazdy.
 29 maja - Na wagon 102Na 610'' spada słup trakcyjny. Wydarzenie ma miejsce na Placu Żołnierza Polskiego (przy Bramie Królewskiej). Do 31 maja włącznie linie 1 i 4 kursują do Stoczni Szczecińskiej, natomiast do ul. Czarnieckiego kursują autobusy zastępcze.
 czerwiec - Na okres wakacji została uruchomiona linia D61 (na trasie Plac Kościuszki - Dziewoklicz plaża).
 1 lipca - Przebudowa wiaduktu w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich wymusza zamknięcie trasy tramwajowej na Pomorzany. 
 1 sierpnia - Rozpoczęcie przez SPPK eksploatacji pierwszych w Polsce autobusów MAN NL313-15 (A26).
 19 sierpnia - Zakończono remont wiaduktu w ciągu al. Powstańców Wlkp. Linie 11 i 12 wracają na zwykłe trasy, zastępcza linia 83 zostaje zlikwidowana.
 1 września - Linię 73 skierowano trasą przez ulice Przylesie i Przytorze - dzięki temu obsługuje ona osiedle Sławociesze. Zmieniła się również końcówka tej linii - obecnie kończy ona trasę na przystanku Zdunowo szpital.
 9 września - Uruchomienie linii 57 Bis na trasie Kołłątaja - Warszewo Poznańska.
 grudzień - Dostawa 10 nowych autobusów MAN NL223 (A21) dla SPA Klonowica i SPA Dąbie (po 5 szt.).
2001
 3 stycznia - Rozpoczęcie eksploatacji zmodernizowanych wagonów 105Ng/S.
 31 stycznia - Zostają zakończone testy linii 54 Bis - z powodu niskiej frekwencji linia zostaje zlikwidowana.
 31 stycznia - Linia 70 Bis zostaje zawieszona.
 16 lutego - Spalił się Jelcz 120M 3010, wiozący dzieci do szkoły. Na szczęście nikt nie ucierpiał.
 marzec - Z Opalenicy do Polic sprowadzono szkielet autobusu Jelcz 043, później użyty do odbudowania historycznego "ogórka".
 marzec - Rozpoczęto przebudowę skrzyżowania ulic Kołłątaja, Wyzwolenia, Staszica i Skargi.
 18 kwietnia - Z powodu budowy wiaduktu drogowego nad ulicą Gdańską zawieszono ruch na Basen Górniczy. Linie 7 oraz 8 skierowano do Dworcowej, a linię 2 do Potulickiej. Z Tkackiej do Basenu Górniczego kursuje linia zastępcza nr 83.
 19 maja - Rozpoczęcie eksploatacji wagonów 105N2k/2000.
 28 czerwca - Budowa ronda Giedroycia wymusza zamknięcie ruchu na odcinku od Kołłątaja do Dworca Niebuszewo. 
 2 lipca - Przywrócono ruch tramwajowy na Basen Górniczy. Linie 7 i 8 wróciły na trasy, linia 2 została skierowana na trasę Zajezdnia Niemierzyn - Dworcowa, a linia zastępcza 83 - zlikwidowana.
 3 lipca - Linia 70 zostaje zawieszona (a w praktyce - zlikwidowana), linia 76 zostaje skrócona o odcinek Osiedle Kaliny - Tkacka.
 8 lipca - Po raz pierwszy w Szczecinie kursowanie rozpoczyna turystyczna linia tramwajowa 0.
 16 lipca - Remont mostu Świerczewskiego spowodował, że na linii 61 autobusy przegubowe zostały zastąpione przez autobusy solowe. W związku z tym wznowiono kursowanie linii 70 Bis (Plac Kościuszki - Cukrowa).
 21 lipca - Zakończył się remont mostu Świerczewskiego - na linię 61 powróciły autobusy przegubowe, a linia 70 Bis została zawieszona.
 sierpień - SPPK rozpoczyna eksploatację autobusów MAN NG313 (A23) (1 szt.). Jednocześnie ma miejsce dostawa kolejnego autobusu MAN NL223 (A21).
 6 sierpnia - Budowa ronda Giedroycia wymusza zamknięcie ruchu tramwajowego na północ od placu Rodła. 
 10 września - Z powodu budowy ronda na skrzyżowaniu alei Bohaterów Warszawy i ul. Sikorskiego zamknięto ruch tramwajowy na Gumieńce. 
 24 września - Decyzją wojewody zachodniopomorskiego zaprzestano pobierania dopłat do biletów kupowanych u kierowców i motorniczych.
 październik - Wybrane kursy linii 54 zostały wydłużone do pętli Zakłady Mięsne, a linii 53 i 69 - do Ludowej.
 25 października - Przywrócono ruch tramwajowy na Gumieńce. Linia 8 powróciła na swoją trasę.
 29 października - Oddanie do użytku ronda Giedroycia. Likwidacja linii 84 oraz 85. Linie 2, 3 oraz 12 wracają na swoje zwyczajowe trasy.
2000
 25 maja - Dostawa do SPPK jednego autobusu MAN NL222 (A10).
 czerwiec - Remonty mostu Długiego i ul. Mickiewicza powodują zmiany tras linii 2, 5, 8, 9, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, 505, 507, 511, 514, 515 i 517; linie 7 i 70 zostają zawieszone; pomiędzy mostem Akademickim a Krzekowem kursuje autobusowa linia zastępcza 83. 
 1 lipca - Utworzenie Centralnych Warsztatów Sp. z o.o.
 1 lipca - Reforma systemu komunikacji nocnej - zmiana trasy linii 502, 503, 504, 508, 510, 511, 512, 513, 514 i 517. Jednocześnie następuje redukcja ilości kursów, zwłaszcza na najbardziej obciążonych liniach. 
 4 lipca - Remont wiaduktu w ciągu ul. Milczańskiej powoduje skrócenie trasy linii 53. Od wiaduktu do pętli Pomorzany Dobrzyńska kursuje linia 53 Bis obsługiwana autobusami Autosan H6.
 1 września - Po wakacyjnej przerwie wracają m. in. linie D i E, jednak z powodu remontu mostu Długiego kursują przez Trasę Zamkową. Dodatkowo na trasie Dworzec Główny PKP - Osiedle Kaliny zostaje uruchomiona tymczasowa linia 76 Bis.
 28 września - Przebudowa ulicy Mickiewicza wymusza kolejne zmiany w trasach linii 5, 83, 505 i 507 oraz zawieszenie linii 9. 
 2 października - Kolejne zmiany związane z remontem ul. Mickiewicza - tym razem dotyczą linii 2, 5, 83, 505 i 507. 
 2 października - Uruchomiona zostaje linia 70 Bis, kursująca na trasie Plac Kościuszki - Cukrowa.
 17 października - Po zakończonym remoncie wiaduktu w ciągu ul. Milczańskiej linia 53 powróciła na swoją zwykłą trasę, a linia 53 Bis została zlikwidowana.
 23 października - Zakończono remont mostu Długiego. Wznowione zostaje kursowanie linii 7 (z powodu remontu ul. Mickiewicza - na zmienionej trasie) i 70, linie 8, 52, 55, 56, 65, 71, 73, 76, A, B, C, D, E, 511, 514, 515 i 517 powracają na swoje zwykłe trasy, a linia 76 Bis zostaje zlikwidowana. 
 31 października - Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Mickiewicza zakończona - odwieszona zostaje linia 9, linie 5 i 7 powracają na swoją zwykłą trasę, a linia zastępcza 83 zostaje zlikwidowana.
 listopad - Na okres testowania zostaje uruchomiona linia 54 Bis, kursująca na trasie Basen Górniczy - Kijewo przez ul. Kolorowych Domów.
 grudzień - Po otwarciu ul. Mickiewicza dla ruchu kołowego na swoje zwykłe trasy wracają linie 505 i 507.
 22 grudnia - Dostawa do SPPK dwóch pierwszych autobusów MAN NL223 (A21).

Kalendarium wersja 1.1
Wszelkie prawa zastrzeżone

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)