Jubileusze

8 lat temu
 - Zakończenie dostawy 14 nowych Solarisów Urbino 12 dla SPAK (6 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy kolejnych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla SPAD. (11 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy pierwszych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPPK. (18 maja 2011)

9 lat temu
 - Wraz z zakończeniem remontu torowiska w alei Bohaterów Warszawy na swoje trasy wracają tramwaje linii 5, 7 i 9. Jednocześnie likwidacji ulega autobusowa linia zastępcza 809. (22 maja 2010)

10 lat temu
 - Z powodu zapadnięcia się jezdni na ulicy Kolumba tramwaje linii 3 i 6 zostają skierowane do pętli "Dworcowa". Na trasie do Pomorzan zostaje uruchomiony autobus linii 836. (8 maja 2009)

13 lat temu
 - Zmiana trasy linii 62 i 73 w związku z oddaniem do użytku nowej pętli autobusowej "Wielgowo Borsucza". (1 maja 2006)   [więcej...]

15 lat temu
 - Wydłużenie wybranych kursów linii 81 do Kołbaskowa. (4 maja 2004)

17 lat temu
 - Na wagon 102Na 610'' spada słup trakcyjny. Wydarzenie ma miejsce na Placu Żołnierza Polskiego (przy Bramie Królewskiej). Do 31 maja włącznie linie 1 i 4 kursują do Stoczni Szczecińskiej, natomiast do ul. Czarnieckiego kursują autobusy zastępcze. (29 maja 2002)

18 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji wagonów 105N2k/2000. (19 maja 2001)

19 lat temu
 - Dostawa do SPPK jednego autobusu MAN NL222 (A10). (25 maja 2000)

21 lat temu
 - Początek drugiej dostawy autobusów Volvo B10MA do Szczecina; rozpoczęcie ich eksploatacji na zajezdni Dąbie. (maj 1998)

22 lata temu
 - Zakończenie remontu torowiska na Dworcowej i Nowej. Linie 2 oraz 3 wróciły na swoje trasy. (31 maja 1997)

25 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji jedynych w Polsce wagonów 105Np. (31 maja 1994)

34 lata temu
 - Do użytku oddano nową zajednię autobusową w Policach. (maj 1985)

121 lat temu
 - Zakończenie eksploatacji tramwajów konnych. (1 maja 1898)
 - Do użytku oddano nową trasę na Jana z Kolna, Emilii Plater i Staszica. (1 maja 1898)

138 lat temu
 - Przedsiębiorstwo Siemens & Halske uruchomiło w Lichterfelde (Berlin) pierwszą komercyjną linię tramwaju elektrycznego. (12 maja 1881)

140 lat temu
 - Rozpoczęcie budowy pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. (6 maja 1879)   [więcej...]

 Kalendarz: 1900 - 1945

strona główna »
baza danych »
encyklopedia »
do 1900 roku | lata 1900 - 1945 | lata 1945 - 2000 | od 2000 roku
1940
 - Z powodu bombardowań przestaje kursować linia 5.
1934
 - Otwarcie nowej zajezdni Pogodno.
 - Linię 5 skierowano na trasę Duńczyca Prom - Potulicka.
 - Linię 7 skierowano od Bramy Królewskiej przez Obrońców Stalingradu, Wojska Polskiego, Jagiellońską, Bohaterów Warszawy do końcówki przy skrzyżowaniu Mickiewicza i Wernyhory.
1930
 - Na początku roku do Szczecina dotarła pierwsza dostawa silnikowych wagonów LHB oraz doczepnych Wismar i Niesky.
1929
 18 czerwca - Uruchomienie linii autobusowych N na trasie Cmentarz Centralny - Dołuje oraz U na trasie Tor Kolarski - Ueckermünde.
 26 lipca - Uruchomienie linii autobusowej P na trasie Gocław - Police Rynek.
1928
 7 grudnia - Uruchomienie komunikacji autobusowej w Szczecinie. 
1927
 - Rozwiązano problem montowania sieci trakcyjnej na mostach. Do tego czasu tramwaje wszystkie mosty pokonywały siłą rozpędu.
 - Wydłużono linię tramwajową na Piastów do Pomorzan (w pobliże szpitala).
 - Na życzenie miejskich urzędników wybudowano linię tramwajową na Mickiewicza gdzie przedłużono linię 5.
 - Ponownie kursować zaczęła linia 2, a zlikwidowano linię 8.
 - Na ulicach miasta pojawia się 30 wagonów doczepnych wyprodukowanych w szczecińskiej Stoczni Vulkan oraz 10 wagonów silnikowych marki Bremen.
 - Linię 7 wydłużono do ulicy Światowida.
 17 czerwca - Po moście Cłowym linia 1 przekroczyła trzecią rzekę - Regalicę docierając do końcówki tramwajowej przy nowym lotnisku w Dąbiu.
 3 lipca - Wydłużono linię tramwajową na Wojska Polskiego od skrzyżowania z Ostrawicką do Toru Kolarskiego.
 27 października - Do użytku oddano pierwszą pętlę tramwajową Dworzec Niebuszewo gdzie wydłużono linię 6.
1926
 - Dostawa 20 wagonów silnikowych oraz 10 doczepnych typu Dessau.
 - Druga rozbudowa zajezdni Golęcin.
 1 października - Wydłużono linię tramwajową na Gdańskiej w pobliże mostu Cłowego.
1925
 - Dostarczono 20 nowych wagonów silnikowych typu Dessau.
 26 listopada - Wydłużono linię tramwajową na ulicy Gdańskiej w pobliże obecnej Stoczni Pomerania.
1923
 marzec - Hiperinflacja wymusza zawieszenie linii 2 oraz 8. 
1920
 - Rozpoczęto malowanie wagonów w kolor kości słoniowej zamiast dotychczasowy, typowo berliński, ciemno-zielony.
1919
 - Szczecińskie tramwaje zaczynają rozwozić pocztę.
1912
 - Rozbudowa zajezdni Niemierzyn
 - Wydłużono linię na ulicy Arkońskiej w pobliże dzisiejszej pętli Las Arkoński.
 - Dostawa 6 nowych wagonów silnikowych Herbrand oraz 6 wagonów silnikowych Falkenried.
 14 czerwca - Uruchomienie linii 8 na trasie pl. Kościuszki - Matejki.
1910
 - Nieistniejącym już dziś mostem Kłodnym tramwaj linii 5 dotarł na Łasztownię.
1909
 - Nowowybudowanym mostem Portowym tramwaj linii 1 przekroczył Parnicę docierając w okolice obecnego wiaduktu kolejowego nad ulicą Gdańską.
1907
 - Zwiększona ilość taboru wymusza rozbudowę zajezdni Golęcin.
 - Do użytku oddano nową zajezdnię Niemierzyn.
 - Dostawa 13 nowych wagonów silnikowych Herbrand.
1906
 - Wydłużono linię na Wojska Polskiego do skrzyżowania a ulicą Ostrawicką.
 - Przedłużono linię tramwajową na ulicy Niemierzyńskiej do ulicy Arkońskiej.
1905
 - Nowowybudowanym mostem Długim (wówczas Hansabrücke) tramwaj linii 1 przekroczył Odrę.
 - Linie tramwajowe zostały ponumerowane.
1904
 - Dostawa 10 nowych wagonów silnikowych Herbrand.
 1 października - Wybudowano linię tramwajową łączącą centrum miasta z Cmentarzem Centralnym. Uruchomiono na niej linię 2.
1901
 - Dostawa 10 nowych wagonów silnikowych typu Herbrand.

Kalendarium wersja 1.1
Wszelkie prawa zastrzeżone

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)