Szczecin Blog
Jubileusze

4 lata temu
 - Wprowadzenie komunikacji miejskiej organizowanej przez ZDiTM na teren gminy Dobra. Obsługę nowych linii 105, 108, 121, 122, 123, 535 i 536 zapewnia PKS Szczecin. (1 stycznia 2015)

6 lat temu
 - Do zajezdni Pogodno przyjechał pierwszy wagon 120NaS2. (26 stycznia 2013)

10 lat temu
 - Zakończenie eksploatacji jedynego w szczecińsko - polickiej komunikacji Jelcza M121M (styczeń 2009)
 - Dostawa ośmiu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPAD posiadających pełen monitoring wnętrza oraz nowe miejskie barwy "Floating Garden" oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Są to pierwsze fabrycznie nowe autobusy wyposażone w to udogodnienie dla pasażerów. (26 stycznia 2009)

11 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji liniowej wagonów Tatra T6A2D (31 stycznia 2008)

12 lat temu
 - Linia 57 Bis zostaje przemianowna na 87, a część kursów skierowana na pętlę Warszewo (2 stycznia 2007)
 - Przyjazd trzech używanych MAN-ów NG272 (A11) do SPA Dąbie. Pojazdy te były wcześniej eksploatowane przez DSWAG Dortmund. (23 stycznia 2007)

13 lat temu
 - Powstanie Muzeum Techniki i Komunikacji "Zajezdnia Sztuki" w Szczecinie. (1 stycznia 2006)
 - Przyjazd do SPA Klonowica kolejnych trzech autobusów Volvo B10L-SN12 pochodzących z BVG Berlin . (14 stycznia 2006)
 - Dostawa do SPA Dąbie dziewięciu autobusów MAN NG272 (A11), eksploatowanych wcześniej w Berlinie, Poczdamie, Magdeburgu i Cottbus. (24 stycznia 2006)
 - Zakończono remont ul. Krzywoustego. W obu kierunkach kursują przez nią autobusy linii 75, 521, 527 i 528. Autobusy linii 61, 61 Bis i 81 kursują tylko w kierunku placu Kościuszki (w przeciwnym kierunku w dalszym ciągu przez ul. Łokietka). (31 stycznia 2006)

14 lat temu
 - Rozpoczęcie przez SPA Dąbie eksploatacji pierwszych w Szczecinie autobusów Solaris Urbino 12. (styczeń 2005)

15 lat temu
 - Komunikacja nocna dociera do Przecławia - wydłużono tam wybrane kursy linii 523. (5 stycznia 2004)

17 lat temu
 - Zlikwidowano Zarząd Komunikacji Miejskiej, którego kompetencje przejął nowy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. (1 stycznia 2002)

18 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji zmodernizowanych wagonów 105Ng/S. (3 stycznia 2001)
 - Zostają zakończone testy linii 54 Bis - z powodu niskiej frekwencji linia zostaje zlikwidowana. (31 stycznia 2001)
 - Linia 70 Bis zostaje zawieszona. (31 stycznia 2001)

22 lata temu
 - Na zajezdni Dąbie rozpoczęto eksploatację 11 nowych autobusów Jelcz 120MM/1. (styczeń 1997)
 - Dostawa pierwszych autobusów Autosan H6. (styczeń 1997)

23 lata temu
 - Ponowne uruchomienie linii 1 na trasie Głębokie (Zajezdnia Pogodno) - Potulicka. (2 stycznia 1996)

25 lat temu
 - Z powodu fatalnego stanu torowiska na ulicach Arkońskiej i Niemierzyńskiej linię 3 skierowano do Dworca Niebuszewo. (3 stycznia 1994)

29 lat temu
 - Zakończenie remontu ulic Kolumba i Chmielewskiego. Linie 3 oraz 6 wracają na swoje trasy. (21 stycznia 1990)

40 lat temu
 - Uruchomienie linii 56bis na trasie Basen Górniczy - Szczecińskie Zakłady Drobiarskie. (15 stycznia 1979)

43 lata temu
 - Przekształcenie MPK w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. (1 stycznia 1976)

46 lat temu
 - Do użytku oddano Estakadę Pomorską oraz nową pętlę tramwajowo-autobusową Basen Górniczy gdzie skierowano linie 2, 7 oraz 8. (2 stycznia 1973)
 - Uruchomienie linii 76 na trasie Energetyków - Elewator Ewa. (2 stycznia 1973)

68 lat temu
 - Uchwałą Prezydium Miejskiej Rady Narodowej utworzono przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Miejskie Zakłady Komunikacyjne. (styczeń 1951)
 - Linia 6 skierowano odbudowaną trasą na Jana z Kolna do Dworca Głównego. Linię 7 wydłużono do Stoczni Szczecińskiej. (1 stycznia 1951)

74 lata temu
 - Początek ewakuacji ludności cywilnej miasta. Wszystkie linie tramwajowe skierowano na dworce Główny oraz Niebuszewo. (styczeń 1945)

 Kalendarz: do 1900

strona główna »
baza danych »
encyklopedia »
do 1900 roku | lata 1900 - 1945 | lata 1945 - 2000 | od 2000 roku
1898
 - Oddano do użytku nową zajezdnię Golęcin, która wówczas znajdowała się poza granicami miasta.
 - Dostawa 24 nowych wagonów silnikowych typu Herbrand.
 1 maja - Zakończenie eksploatacji tramwajów konnych.
 1 maja - Do użytku oddano nową trasę na Jana z Kolna, Emilii Plater i Staszica.
1897
 - Uruchomiono linię 5 na trasie Wawrzyniaka, Bahaterów Warszawy, Jagiellońska, Wojska Polskiego, Obrońców Stalingradu, Plac Hołdu Pruskiego.
 - Dostawa 58 pierwszych wagonów elektrycznych typu Herbrand.
 4 lipca - Pierwszy w Szczecinie tramwaj elektryczny przejechał liczącym 2,6 km torowiskiem od Łękna do ulicy Wyszyńskiego.
 30 września - Do użytku oddano nową trasę tramwajową z Dworca Głównego do cmentarza na Niemierzynie. Była to pierwsza linia w Szczecinie wybudowana jako elektryczna.
1896
 - Podpisano umowę z Powszechnym Towarzystwem Elektrycznym z Berlina (Allgemeinen Elektrizität - Gesellschaft in Berlin) na budowę elektrycznej trakcji tramwajowej wraz z elektrownią.
1881
 12 maja - Przedsiębiorstwo Siemens & Halske uruchomiło w Lichterfelde (Berlin) pierwszą komercyjną linię tramwaju elektrycznego.
 1 września - Linię tramwajową na 3 Maja na życzenie właściciela teatrzyku Bellevue wydłużono do ulicy Potulickiej.
1879
 6 maja - Rozpoczęcie budowy pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. 
 23 sierpnia - Uroczyste otwarcie pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. 
 16 października - Otwarcie drugiej linii tramwaju konnego. 
1878
 10 października - Podpisano umowę na budowę i eksploatację czterech linii tramwaju konnego. Stettiner-Strassen-Eisenbahn-Gesellschaft otrzymała również koncesję na ekspoatację sieci przez 30 lat - po tym czasie przedsiębiorstwo miało stać się własnością miasta.
1873
 - Podjęto decyzję o likwidacji umocnień fortecznych Szczecina.
1832
 6 grudnia - W Nowym Jorku po Czwartej Alei do Harlemu przejechał pierwszy współczesny tramwaj konny.

Kalendarium wersja 1.1
Wszelkie prawa zastrzeżone

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)