Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie
Jubileusze

8 lat temu
 - Zakończenie dostawy 14 nowych Solarisów Urbino 12 dla SPAK (6 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy kolejnych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla SPAD. (11 maja 2011)
 - Zakończenie dostawy pierwszych pięciu fabrycznie nowych autobusów Solaris Urbino 18 dla SPPK. (18 maja 2011)

9 lat temu
 - Wraz z zakończeniem remontu torowiska w alei Bohaterów Warszawy na swoje trasy wracają tramwaje linii 5, 7 i 9. Jednocześnie likwidacji ulega autobusowa linia zastępcza 809. (22 maja 2010)

10 lat temu
 - Z powodu zapadnięcia się jezdni na ulicy Kolumba tramwaje linii 3 i 6 zostają skierowane do pętli "Dworcowa". Na trasie do Pomorzan zostaje uruchomiony autobus linii 836. (8 maja 2009)

13 lat temu
 - Zmiana trasy linii 62 i 73 w związku z oddaniem do użytku nowej pętli autobusowej "Wielgowo Borsucza". (1 maja 2006)   [więcej...]

15 lat temu
 - Wydłużenie wybranych kursów linii 81 do Kołbaskowa. (4 maja 2004)

17 lat temu
 - Na wagon 102Na 610'' spada słup trakcyjny. Wydarzenie ma miejsce na Placu Żołnierza Polskiego (przy Bramie Królewskiej). Do 31 maja włącznie linie 1 i 4 kursują do Stoczni Szczecińskiej, natomiast do ul. Czarnieckiego kursują autobusy zastępcze. (29 maja 2002)

18 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji wagonów 105N2k/2000. (19 maja 2001)

19 lat temu
 - Dostawa do SPPK jednego autobusu MAN NL222 (A10). (25 maja 2000)

21 lat temu
 - Początek drugiej dostawy autobusów Volvo B10MA do Szczecina; rozpoczęcie ich eksploatacji na zajezdni Dąbie. (maj 1998)

22 lata temu
 - Zakończenie remontu torowiska na Dworcowej i Nowej. Linie 2 oraz 3 wróciły na swoje trasy. (31 maja 1997)

25 lat temu
 - Rozpoczęcie eksploatacji jedynych w Polsce wagonów 105Np. (31 maja 1994)

34 lata temu
 - Do użytku oddano nową zajednię autobusową w Policach. (maj 1985)

121 lat temu
 - Zakończenie eksploatacji tramwajów konnych. (1 maja 1898)
 - Do użytku oddano nową trasę na Jana z Kolna, Emilii Plater i Staszica. (1 maja 1898)

138 lat temu
 - Przedsiębiorstwo Siemens & Halske uruchomiło w Lichterfelde (Berlin) pierwszą komercyjną linię tramwaju elektrycznego. (12 maja 1881)

140 lat temu
 - Rozpoczęcie budowy pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. (6 maja 1879)   [więcej...]

 Kalendarz: do 1900

strona główna »
baza danych »
encyklopedia »
do 1900 roku | lata 1900 - 1945 | lata 1945 - 2000 | od 2000 roku
1898
 - Oddano do użytku nową zajezdnię Golęcin, która wówczas znajdowała się poza granicami miasta.
 - Dostawa 24 nowych wagonów silnikowych typu Herbrand.
 1 maja - Zakończenie eksploatacji tramwajów konnych.
 1 maja - Do użytku oddano nową trasę na Jana z Kolna, Emilii Plater i Staszica.
1897
 - Uruchomiono linię 5 na trasie Wawrzyniaka, Bahaterów Warszawy, Jagiellońska, Wojska Polskiego, Obrońców Stalingradu, Plac Hołdu Pruskiego.
 - Dostawa 58 pierwszych wagonów elektrycznych typu Herbrand.
 4 lipca - Pierwszy w Szczecinie tramwaj elektryczny przejechał liczącym 2,6 km torowiskiem od Łękna do ulicy Wyszyńskiego.
 30 września - Do użytku oddano nową trasę tramwajową z Dworca Głównego do cmentarza na Niemierzynie. Była to pierwsza linia w Szczecinie wybudowana jako elektryczna.
1896
 - Podpisano umowę z Powszechnym Towarzystwem Elektrycznym z Berlina (Allgemeinen Elektrizität - Gesellschaft in Berlin) na budowę elektrycznej trakcji tramwajowej wraz z elektrownią.
1881
 12 maja - Przedsiębiorstwo Siemens & Halske uruchomiło w Lichterfelde (Berlin) pierwszą komercyjną linię tramwaju elektrycznego.
 1 września - Linię tramwajową na 3 Maja na życzenie właściciela teatrzyku Bellevue wydłużono do ulicy Potulickiej.
1879
 6 maja - Rozpoczęcie budowy pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. 
 23 sierpnia - Uroczyste otwarcie pierwszej linii tramwaju konnego w Szczecinie. 
 16 października - Otwarcie drugiej linii tramwaju konnego. 
1878
 10 października - Podpisano umowę na budowę i eksploatację czterech linii tramwaju konnego. Stettiner-Strassen-Eisenbahn-Gesellschaft otrzymała również koncesję na ekspoatację sieci przez 30 lat - po tym czasie przedsiębiorstwo miało stać się własnością miasta.
1873
 - Podjęto decyzję o likwidacji umocnień fortecznych Szczecina.
1832
 6 grudnia - W Nowym Jorku po Czwartej Alei do Harlemu przejechał pierwszy współczesny tramwaj konny.

Kalendarium wersja 1.1
Wszelkie prawa zastrzeżone

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)