Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Wybierz sobie tramwaj

A. Ratuszyński, Kurier Szczeciński,

dodane przez konjo ; zmodyfikowane

Czy szczecińskie tramwaje mają być seledynowo-niebieskie, kremowo-czerwone, czy też biało-czerwone?
Inicjatorzy przedsięwzięcia pt. "Lepszy Szczecin" nie chcą, by decyzja w tej sprawie zapadła po cichu. Po apelu przeciwko chaosowi estetycznemu w Szczecinie teraz włączyli się do dyskusji na temat kolorystyki pojazdów szczecińskiej komunikacji miejskiej. Chcą też zachęcać kompanie taksówkowe do uzgodnienia jednego koloru dla wszystkich samochodów.

MZK po raz pierwszy nowe propozycje kolorów tramwajów pokazał w czerwcu. Kolejne dwie pojawiły się niedługo później. Wśród jednak oblepionych reklamami wozów trzy wersje malowania przeszły praktycznie bez echa. Młodzi architekci i marketingowcy, którzy za cel postawili sobie poprawę estetyki miasta, postanowili ożywić dyskusję na ten temat.

- Nie chcemy, by szczecinianie nie mieli wpływu na to, w jakich kolorach jeżdżą tramwaje po naszych ulicach - mówi arch. Piotr Stapf, jeden z inicjatorów przedsięwzięcia. - Dlatego na naszej stronie: www.lepszyszczecin.pl uruchomiliśmy sondę internetową. Każdy zainteresowany może zagłosować na najbardziej odpowiadającą mu wersję kolorystyczną. Wyniki sondażu przekażemy w styczniu władzom miasta.

Według członków "Lepszego Szczecina", jednolita kolorystyka pojazdów komunikacji miejskiej jest bardzo ważna dla identyfikacji miasta. Kiedyś Szczecin miał łatwo rozpoznawalne czerwone tramwaje, Kraków niebieskie, a zielone Poznań. Poza tym jeden kolor ułatwia życie mieszkańcom i turystom.

Inicjatorom apelu dotyczącego poprawy estetyki miasta marzą się jeszcze jednokolorowe taksówki. Ich zdaniem, można to osiągnąć niewielkim kosztem, stosując folie samoprzylepne w zatwierdzonym przez magistrat kolorze.

- To byłaby świetna reklama dla miasta - zapewnia jeden z autorów apelu. Choć na świecie jest to przyjęta praktyka, np. w Berlinie jeżdżą tylko kremowe taksówki.

Projekt "Lepszy Szczecin" zaowocował nie tylko zebraniem 1097 podpisów pod apelem o poprawę estetyki. Udało się także stworzyć 7 postulatów, które nazwano "lepszy punkt widzenia".

Wśród nich jest dostosowanie nośników do otaczającej architektury, usunięcie wszystkich nielegalnych reklam i zakazanie stosowania bannerów w centrum Szczecina. "Lepszy Szczecin" ma zaprezentować swoje koncepcje w czasie styczniowej sesji Rady Miasta, na której będzie omawiany prezydencki projekt uchwały w sprawie estetyzacji Szczecina.

źródło: Kurier Szczeciński

23 komentarze