Szczecin Blog

 Jak na Zachodzie

ToT, Kurier Szczeciński, 03.10.2006
Kategoria: Artykuł
[dodane 03.10.2006, g. 20:19 przez MAN751]
strona główna »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– mike_1994 pisze:
"Ostatnie jelcze ze spółki w Dąbiu nie znikną jednak szybko. Firma obsługuje m.in. linię 52 na Wyspę Pucką. A tam przejazd jest na tyle trudny, że tylko najstarsze jelcze się mieszczą.... czytaj dalej »

–– mkubien pisze:
Ze specyfikacji przetargowej: "w danych grupach pojemnościowych Zamawiający wymagać będzie określonych typów taboru: [...] * w grupie taboru MAXI - autobusy wysoko- i niskopodłogowe, o... czytaj dalej »

–– mike_1994 pisze:
Jedenasto metrowe będą akurat pasować, a miejsc no w sam raz. A jakiej marki mogą być takie autobusy?

zobacz wszystkie 20 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Więcej...
Używki z Zachodu
  • Jednak SPAK
  • Przeguby wyjechały
  • Kolejne używki w SPAD
  • Ikarusy w niełasce
  • Jak na Zachodzie
  • W drogę
  • Pasiasty dwudrzwiowiec NL202 ex BVAG
  • Prezentujemy dąbskie NL202 ex BVAG
  • "Nowe" MAN-y w SPA Dąbie
  • Pierwsze MAN-y wyjechały

    więcej »

  • Na prawobrzeżu znów jeździ się wygodniej. Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie" sprowadziło kolejne używane autobusy z Niemiec. Autobusy marki MAN mają wprawdzie kilkanaście lat, ale posłużą jeszcze długo.

    - Mamy już 5 autobusów, kolejne 7 powinno do nas dotrzeć na początku października - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA "Dąbie". - Dzięki temu systematycznie będziemy wycofywać najstarsze Jelcze.

    Sprowadzone właśnie MAN-y to wersja na rynek Europy Zachodniej. Mają tylko 2 pary drzwi, do czego pasażerowie powinni się przyzwyczaić. Szczecińskie spółki będą prawdopodobnie jeszcze przez jakiś czas ratować się taborem wycofywanym z Zachodu, a tam obowiązują inne standardy. Ale jeździ się nimi znacznie przyjemniej niż autobusami polskiej produkcji. Są niskopodłogowe i znacznie cichsze. Komfort jest nieporównywalny, mimo że wyprodukowano je w latach 1992-93.

    - Być może także jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na zakup 2 nowych autobusów - mówi prezes. - Wtedy mielibyśmy 26 niskopodłogowych autobusów o długości 12 m. Na co dzień wystarczy nam 28 pojazdów tej klasy.

    Ostatnie jelcze ze spółki w Dąbiu nie znikną jednak szybko. Firma obsługuje m.in. linię 52 na Wyspę Pucką. A tam przejazd jest na tyle trudny, że tylko najstarsze jelcze się mieszczą. Nawet nowsze pojazdy tej marki mają spory kłopot z przejazdem. Dopóki więc miasto nie przebuduje ulicy, pasażerowie będą skazani na jazdę starymi autobusami. Przynajmniej na tej jednej linii.

    źródło: Kurier Szczeciński
    20 komentarzy | wersja do druku |

    KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
    Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
    Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)