Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Wkrótce przebudowa zajezdni na ul. Niemierzyńskiej

Maciej Janiak, Głos Szczeciński,

dodane przez kasiek007; zmodyfikowane

Za kilka dni będzie wiadomo, kto zaadaptuje dawną zajezdnię Niemierzyn na siedzibę Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki. Planowane otwarcie placówki - wrzesień 2010.
17 stycznia w Muzeum Techniki i Komunikacji Zajezdnia Sztuki otwarta zostanie wystawa "Motoryzacja w pigułce” Szczecinianie obejrzą obiekty wybrane spośród 118 rowerów, motorowerów, motocykli, mikropojazdów, zakupionych, które stanowią unikalną ilustrację historii polskiej i europejskiej motoryzacji.

Dwa dni wcześniej otwarte zostaną koperty z ofertami firm, które będą chciały przebudować zabytkową zajezdnię przy ul. Niemierzyńskiej na siedzibę muzeum z prawdziwego zdarzenia.

- Jeżeli procedura przetargowa się nie przedłuży, to roboty rozpoczną się około dwa miesiące po wyborze oferty - tłumaczy Piotr Landowski z Urzędu Miasta.

Zajezdnia ma zyskać nowe oblicze w ciągu roku.

- We wrześniu 2010 roku chcemy otworzyć muzeum dla zwiedzających - mówi Stanisław Horoszko, dyrektor MTiKZS. - Im szybciej prace ruszą tym lepiej dla nas.

W budynku powstaną sale wystawowe, zadaszenie ekspozycji zewnętrznych, budynek administracyjny oraz zagospodarowany zostanie dziedziniec z historycznym układem torów. Zajezdnia powstała ponad sto lat temu. Jest wpisana do rejestru zabytków.

- Rzeczywiście można powiedzieć, że budynek będzie naszym największym eksponatem - śmieje się Stanisław Horoszko. Muzeum z zabytkami znalazło miejsce w zabytkowej siedzibie.

To, jak będzie wyglądała zajezdnia, wiadomo od września ubiegłego roku. Po przekroczeniu bramy odwiedzający wejdą na brukowany dziedziniec z zachowanym układem trakcyjnym i torowym. Tory zostają, żeby od czasu do czasu z muzeum mógł wyjechać tramwaj. Po lewej stronie powstanie niewielki skansen techniki militarnej. W pobliżu mniejszej hali zajezdni, na tarasie, będzie kawiarenka. Z wnętrza hali znikną tory - ich przebieg ma być jedynie zaznaczony na posadzce. Hala będzie podzielona na części. Będą w niej kasy, szatnia, toalety i sklepik. Dalej sale wystawowe różnej wielkości. Największa hala przejdzie niewielkie zmiany: zachowane zostaną tory, pod którymi są kanały (będą przykryte szklaną podłogą).
Prawie 3 mln euro daje na przebudowę Unia Europejska.

źródło: Głos Szczeciński

możliwość komentowania została wyłączona