Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Niechciane tramwaje. Co dalej?

akr, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark ; zmodyfikowane

Spółka Tramwaje Szczecińskie ma już uzasadnienie orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała spółce przeprowadzenie przetargu na pojazdy niskopodłogowe z uwzględnieniem odrzuconej oferty Fabryki Pojazdów Szynowych.
Tramwaje Szczecińskie mogą się od tego orzeczenia odwołać do Sądu Gospodarczego w Szczecinie. Wczoraj prezes spółki Krystian Wawrzyniak poinformował "Gazetę", że komisja przetargowa jeszcze nie podjęła decyzji. Z naszych informacji wynika, że uzasadnienie nie odnosi się do pewnych argumentów, których TS użyły, podejmując decyzję o nierozpatrywaniu oferty poznańskiej FPS. Tramwajowa spółka odrzuciła ją, bo poznaniacy przedstawili projekt pojazdu niespełniającego specyfikacji przetargu. Poszło o wyższą o dwa centymetry podłogę. W tle jest też zwykła obawa przed produktem FPS. Poznaniacy nie mają doświadczenia w budowie tramwajów, jakiego wymaga Szczecin. Oferowany naszemu miastu przez FPS pojazd istnieje tylko na deskach kreślarskich.

TS odrzuciły ofertę poznaniaków i wybrały tramwaje produkowane przez bydgoską Pesę. FPS to oprotestowała i dlatego sprawą zajęła się KIO. Wyrok sądu gospodarczego będzie ostateczny. Jeśli podtrzyma decyzję KIO, do Szczecina trafią pojazdy z FPS, bo oferta tej firmy była najtańsza. Innym wyjściem jest unieważnienie przetargu. Byłoby to złamanie prawa, którego konsekwencją mogłaby być kara finansowa dla prezesa TS.

Kłopoty z rozstrzygnięciem przetargu na dostawę sześciu niskopodłogowych tramwajów Szczecin ma od lata 2009 r.

źródło: Gazeta Wyborcza

3 komentarze